Nota Bene, hoe is het gesteld met Frank Schleck? Dat zag er Sleckt uit. (Sorry, ik kan het niet laten.)
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsOm nog maar es aan te geven dat een derde plaats in een kopgroepje van drie niet altijd als een nederlaag aanvoelt hier de tevredenheid die van de Rabosite straalt:
“Als ronderenner leunt hij al tegen de wereldtop, maar zondag toonde Robert Gesink (foto) zich ook als een klassieke coureur van niveau. Met een derde plaats in de Amstel Gold Race bezorgde hij zijn ploeg een leuke prijs, die gevierd werd als een halve overwinning. ”Brons met een gouden randje? Je dik“, juichte ploegleider Erik Dekker na de race. Aan de overwinning van de Rus Sergej Ivanov en de tweede plaats van Karsten Kroon viel weinig te doen, meende Dekker. ”Maar de derde plek van Robert en de achtste van Nick Nuyens vormen een leuke beloning voor de goede koers van de ploeg."
Gesink trok zelf op het vals plat bovenaan de Keuteberg de finale open, nadat ploegmaats in de zestig kilometer ervoor voortdurend het lontje hadden aangestoken. De Raboploeg was niet vertegenwoordigd in de traditionele grote ontsnapping van de dag. Zes renners, onder wie coureurs van de andere Nederlandse ploegen Skil-Shimano en Vacansoleil, reden bijna 180 kilometer in de aanval. Ze fietsen een maximale voorsprong van meer dan 14 minuten bijeen, maar onder impuls van met name Caisse d'Erpagne, Cervelo, Saxobank en Rabobank (Stef Clement) werden de vluchters vanaf de 150e kilometer opgejaagd wild.
Sterke Oscar Freire
Op en na de tweede beklimming van de Cauberg trokken renners van Rabo de koers open. Pieter Weening plaatste een aanval op de l'Alpe d'Huez van Valkenburg. Later roerde met name Oscar Freire zich heel bijzonder. “Helemaal volgens afspraak”, vertelde Dekker. “Oscar zou actie ondernemen, wanneer hij zich niet goed genoeg voelde voor een overwinning. Dat deed hij vervolgens zo overtuigend en zo goed, dat ik me afvraag of Oscar misschien beter was, dan hij zelf dacht.” Het werk van de Spanjaard en later ook nog Paul Martens en Bram Tankink maakte de toppers toch meer murw dan ze bij Rabo zelfs hadden gehoopt.
Dat laatste bleek bij de beklimming van de Keuteberg. De laatste helling voor de Cauberg. Op het valse plat van de Keuteberg maakte Erik Dekker snel de rekening op. “Toen ze bovenkwamen, ging er een lichtje branden. Geen Valverde, geen Cunego en geen Rebellin. De topfavorieten. Ze zaten allemaal in de tweede groep. Ik denk: ‘hé wat gebeurt hier?’ Robert was er wel bij. Op het valse plat is hij gaan versnellen. Achter hem twijfelden ze even, maar ik was toch blij dat Ivanov en Kroon erbij kwamen. Alleen had Robert het niet volgehouden tot op de Cauberg. Nu was er nog een derde plaats.”
Explosieve versnellingen
Zat er niet meer in dan dit? Dekker: “Nee, ik denk het niet. Robert was toch wel een beetje leeg. Dat kon je de laatste drie, vier kilometer al zien. Nee, hij was niet aan het linkeballen. Robert had het moeilijk, met name met de explosieve versnellingen tussendoor. Want op de Cauberg kon je ook zien dat ze niet meer verder van hem wegreden. Het was bovendien knap dat hij het peloton nog voor kon blijven. Dit is echt een hele mooie derde plaats. Het joch is pas 22. Het zijn er niet veel hoor van die leeftijd, die dit in een klassieker van dit kaliber kunnen. We zijn hier echt heel tevreden mee.”.."
Robert had het moeilijk, met name met de explosieve versnellingen tussendoor. Want op de Cauberg kon je ook zien dat ze niet meer verder van hem wegreden. Het was bovendien knap dat hij het peloton nog voor kon blijven. Dit is echt een hele mooie derde plaats. Het joch is pas 22. Het zijn er niet veel hoor van die leeftijd, die dit in een klassieker van dit kaliber kunnen. We zijn hier echt heel tevreden mee.
Gewoon een klasbak !
En achterhoeker !
een klasbakkende achterhoeker
2 dingen vielen mij op:
- Ivanov viel reeds aan in de afdaling van de Fromberg, kreeg gezelschap van Nibali, maar kreeg het gaatje op Kreuziger niet dicht. Vlak voor de Keuteberg staakte hij de achtervolging, maar loste Nibali op de Keuteberg en kwam met de eersten boven.
- De AGR wordt wederom gewonnen door een demarrage op het plateau na de Keuteberg. Iedereen zit hiet stuk, maar degene die door de pijn heen rijdt, kan hier toch het beslissende gat slaan.
Dat Ivanov dit ook nog kan (na bovenstaande) geeft aan dat hij wat mij betreft de verdiende winnaar is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?