Juist dat bedoelde ik inderdaad Marco. De renner die zij zagen fietsen van die ploeg ging bijna niet meer vooruit. Dit kon dus nooit Ricardo zijn.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsMet wat goede vrienden gekeken en een heerlijke wedstrijd gezien. Waarom moet het altijd op de Eyserbosweg gebeuren? Er gebeurde daarvoor al genoeg en Gesink trok precies op het juiste moment ten aanval.
Mijn bevindingen:
Sergei Ivanov was de sterkste, dus de terechte winnaar. Karsten Kroon is een topper, moest buigen voor een sterkere Ivanov. Geen schande, wel jammer. Toch mogen we erg blij zijn met een renner als Kroon. Robert Gesink was zeer sterk, ik vraag me af wat er was gebeurd als hij op het vlakke het contact niet verloor. Anyway, die jongen gaat de AGR, WP of LBL (misschien zelfs alle 3) ooit winnen, de klasse heeft hij. Pas 22 en nu al zo goed, wow!
Tegenvallers: Valverde, Rebellin, Scarponi, Evans, Samuel Sanchez (schitterende koers noemde Samuel het vooraf) en Leukemans.
Silence-Lotto was misschien wel de sterkste ploeg, maar Johan van Summeren (echt zeer sterk!) en Thomas Dekker (ook heel goed) verzuimden om nog even 100 meter door te trekken. Jelle Vanendert deed ook goed kopwerk, maar Gilbert had in Van Summeren en Dekker 2 prima luitenanten. Gilbert zal de Gold Race ooit winnen, hopelijk weet iedereen die dacht dat Gilbert geen lange, zware koersen aan kan dit nu ook. Klasbak!
Heb verder genoten van Niki Terpstra, die een erg sterke wedstrijd reed en in deze koers mijns inziens meer kans maakt dan in Vlaanderen of in Roubaix. De jongen is sterk en heeft inhoud.
Kortom, prachtige wedstrijd.
De Subjes onder jullie (gelukkig lees ik van andere Belgen wel dat ze het een mooie, leuke koers vonden) kunnen gapen wat ze willen, als Gilbert volgend jaar winnend de Cauberg oprijdt (en waarom niet) zit dezelfde Sub ejaculerend voor zijn plasmaschermpje.
anti-dope, je hebt niet goed gekeken. Weening heeft op de eerste doortocht op Cauberg de koers hard gemaakt in dienst van de ploeg en daarmee de schifting een eerste echte impuls gegeven. Weening rijdt dit jaar gewoon uitstekend in dienst van de mannen met een, laten we het bij gebrek aan een beter woord ‘hogere’ noemen, status.
Ik zou daar nog aan willen toevoegen dat Rabobank en Saxo Bank tactisch heel sterk hebben gereden. Zonder topfavorieten (na de val van Schleck althans) hebben ze toch aangevallen en de koers hard gemaakt om de anderen af te matten. Met succes, want mannen als Cunego, Sanchez en Valverde hebben geen moment voor de overwinning gereden, terwijl Kroon en Gesink dat wel doen. Hulde ook aan Ivanov, die geleerd heeft van Pozzato in Vlaanderen: ook hij had geen sterke ploeg, maar kiest zelf voor de aanval, in plaats van in het wiel van de favorieten te gaan zitten.
Tot slot valt het me op dat de renners tegenwoordig veel vermoeider lijken aan het einde van de klassiekers en nauwelijks nog energie hebben om een verschroeiende demarrage te plaatsen. Een teken van een schoner peloton?
Blueprint schreef:
>
> Ik zou daar nog aan willen toevoegen dat Rabobank en Saxo
> Bank tactisch heel sterk hebben gereden. Zonder topfavorieten
> (na de val van Schleck althans) hebben ze toch aangevallen en
> de koers hard gemaakt om de anderen af te matten. Met succes,
Verfrissend ook dat de Rabo's tenminste vol te durven koersen voor de ploeg / het koersbeeld, en er niemand een eigen agenda op na leek te houden.
Waar ik in de Ronde van Vlaanderen nog het idee had dat Flecha & Nuyens & Langeveld allereerst voor zichzelf reden en dan pas voor de ploeg, was dat nu anders. Met Freire wel als hoogtepunt, schitterend om te zien, durf hem eens ‘een sprintertje’ te noemen … en verder hadden ook knechten als Clement en Martens een rol waarmee ze ook de tv nog haalden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?