Ik vind de reactie van Bos prima, komt zeer oprecht op mij over. Bos' uitleg, dat pedaal van Impey en wiel van Bos elkaar raakten en dat dit Impey lanceerde, lijkt door de beelden te worden ondersteund. Een excuserend gesprek met Impey zou wel heel goed zijn. Bos maakt ook een fout, haalde handen van het stuur en hij ging voor een gat wat er nauwelijks was. Kortom, een overtreding van Bos, maar zeker niet met zulke kwade bedoeling.
Ik blijf erbij dat een belangrijke rol wordt gespeeld door de gast die rechtsvoor Impey zit. Die komt ook naar Impey en Bos toe, ook onopzettelijk of weer door iets anders gedwongen.
De meest negatieve interpretaties vind ik nergens op slaan. Het idee, dat je een soort schouderworp kunt plaatsen midden in een sprint, met 1 hand iemand die schuin voor je zit lanceren.
Armstrong? Och, hij mag zijn mening geven. Ik vind hem te scherp maar om hem wegens zijn mening nu idioot te noemen (Cyclad, of all people)…
Held: Robbie McEwen. Zijn opmerkingen zijn deëscalerend, waar een populistische sneer aan zijn ex-werkgever ook had gekund. Eerlijk gezegd vind ik de mening van McEwen ook zwaarder wegen dan al die andere meningen.