Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schorsing Theo Bos

• Andere Peter

Ik vind de reactie van Bos prima, komt zeer oprecht op mij over. Bos' uitleg, dat pedaal van Impey en wiel van Bos elkaar raakten en dat dit Impey lanceerde, lijkt door de beelden te worden ondersteund. Een excuserend gesprek met Impey zou wel heel goed zijn. Bos maakt ook een fout, haalde handen van het stuur en hij ging voor een gat wat er nauwelijks was. Kortom, een overtreding van Bos, maar zeker niet met zulke kwade bedoeling.

Ik blijf erbij dat een belangrijke rol wordt gespeeld door de gast die rechtsvoor Impey zit. Die komt ook naar Impey en Bos toe, ook onopzettelijk of weer door iets anders gedwongen.

De meest negatieve interpretaties vind ik nergens op slaan. Het idee, dat je een soort schouderworp kunt plaatsen midden in een sprint, met 1 hand iemand die schuin voor je zit lanceren.

Armstrong? Och, hij mag zijn mening geven. Ik vind hem te scherp maar om hem wegens zijn mening nu idioot te noemen (Cyclad, of all people)…

Held: Robbie McEwen. Zijn opmerkingen zijn deëscalerend, waar een populistische sneer aan zijn ex-werkgever ook had gekund. Eerlijk gezegd vind ik de mening van McEwen ook zwaarder wegen dan al die andere meningen.

• Thin

Aan Mc Ewen, hier een mening over vragen is onzin, je vraagt aan een kamikaze ook niet wat hij er van vindt als iemand zich opzettelijk met een vliegtuig op een

boot laat vallen.

• JW

Helemaal met je eens, Herogewier.

Het filmpje is uitermate misleidend. Dat zal vrijwel iedereen die de beelden nauwgezet, en met het verhaal van Bos in het achterhoofd, heeft bestudeerd.

De allereerste indruk is onjuist, en ook volslagen ongeloofwaardig.

Maar het is wel die hele media-aandacht voor deze sensationele smijtpartij (zo wordt het overal gebracht),aangemoedigd door het orakel uit Amerika, die straks gaat leiden tot een m.i. volkomen onterechte sanctie voor Theo Bos !

(Zoals ik hier al eerder zei: dan zou je inderdaad heel veel massasprints nauwkeurig moeten gaan bestuderen, dan kun je voor dit soort overtredingen bijna elke dag boetes gaan uitdelen ! Onzinnig voorstel, maar dit geval wordt nu enorm uitvergroot vanwege de sensationele z.g. smijtpartij, terwijl betere bestudering in elk geval duidelijk maakt dat DAT niet het geval is !!).

Voor een beter oordeel is een langer filmpje nodig, liefst ook beelden van de vaste camera van voren, en vooral verklaringen van renners die daar in de buurt zaten.

Er zijn vanuit rechtzaken voorbeelden genoeg van stellige visuele waarnemingen die onjuist zijn. Zo ook hier.

Ik herhaal mijn verzoek van gisteren: kan de titel van dit topic wijzigen in “Terecht geen schorsing voor Theo Bos” ?

• henne

gewoonweg ordinair gedrag van bos

laat hem lekker terug gaan naar de baan heeft ie alle ruimte!

lekker schorsen!!!!!

• noot

Ik zag het gisteren nog even op TV en begin nu toch wel heel erg te wijfelen.

• Birillo

Dit is mijn visie:

- Bos duwt Impey naar rechts omdat hij er met hogere snelheid langs wil

- Impey baalt van dat handje en stuurt naar links (dat zie je doordat de afstand tussen hem en zijn ploegmaat groter wordt).

- Hij rijdt daarmee Bos in de hekken (bewust?)

- Bos hangt in het hek en gaat vallen

- Neemt die vervelende Impey mee: Bos heeft weldegelijk het shirt van Impey vast (bewust om hem neer te halen?)

In de hoofden van de heren Bos en Impey zit de werkelijkheid voor wat van bovenstaande bewust of onbewust is gebeurd. Als Impey Bos bewust het hek in rijdt, hetgeen niet onlogisch is, verdient hij net zo goed een schorsing. Wel dient Bos te allen tijde zijn beide handen aan het stuur te houden.

• Frans Rutten

Op www.erikv.com/blog/index.cfm/2009/4/20/The-Turkey-Crash zijn enkele shots te zien van het incident. Deze spreken weer meer in zijn “voordeel”.

Hoewel voor het oog alles duidelijkt lijkt (slinger) is het misschien ook wel de vraag of het brein perfect in staat is de hele gebeurtenis met inbegrip van het hoogstwaarschijnlijk plotseling optreden van ineens van elkaar afwijkende snelheden van beide rijders in een juist perspectief te plaatsen.

Zou er derhalve dus sprake kunnen zijn van een illusie?

“Iedereen valt over me heen? Ik ben er kapot van”, kopt de Volkskrant.

Evident is intussen, dat Theo's poging om na als baansprinter de absolute top te hebben gehaald, ditzelfde ook als wegsprinter te willen doen, gewaardeerd moet worden als de meest manmoedige (al staat dat begrip nu natuurlijk wel in een negatief daglicht) aller tijden. Alle eerdere pogingen van topbaanrenners verbleken hierbij!

Dus kop op, Theo. Maak je hoofd “leeg” en bedenk, dat winnen toch echt in je hoofd begint.

• Silvère Maes

En het tumult ebde weg. Gelukkig. Theo kan weer rustig slapen. Een storm in een glas water. Morgen is er de Zon, en overmorgen, en de week erop, de Zon blijft geven.

• MarcoPolo

Natuurlijk neemt Bos risico's, doet Impey ook, daarvoor zijn het sprinters (en ik niet). Dat hij Impey vastgrijpt (als dat aal zo is) kan waarschijnlijk toegeschreven worden aan een schrikreactie vlak voor een val. Iedereen grijpt zich vast aan iets bij een dreigende val.

Gelukkig kijken de officials ter plekke beter dan de (boven)gemiddelde twitter of prikker.

• MarcoPolo

Je reactie getuigt van een onmetelijk verstand over wielrennen in het algemeen en sprinten in het bijzonder.