Hij hoort zijn handen wellicht aan het stuur te houden, maar als we iedere keer dat iemand de handjes even tegen een ander legt in een sprint gaan bestraffen, dan is het einde zoek. De sprinters zelf maken daar volgens mij eigenlijk weinig problemen over.
In dit geval was Bos hier al aan het vallen en lukte zijn poging om Impey af te houden niet meer. Die komt van rechts naast die QS-er helemaal naar waar Bos zit. Dan hou je weinig over en denk ik dat de meeste sprinters even een kleine afduw doen om zichzelf te beschermen. ( De mensen die roepen, je hebt ook een rem zijn geen sprinters, want een echte sprinter remt gewoon niet. Cipo zette zelfs zijn remmen los )
Daar lijkt het hier ook op, maar ik blijf er bij dat op de beperkte beelden die er zijn je nooit een 100% conclusie kan trekken. Alles na dit beeld en dus ook het schijnbare onderuit trekken van Impey zijn enkel nog reflexen om iets vast te grijpen in de val die Bos dan al aan het maken is.
Om vallend met 60 aan het uur te bedenken dat het ook nog wel nodig is om je mederenner met een judoworp voor je langs te trekken zodat je zelf wellicht nog wat harder daar weer over heen kan stuiteren lijkt me echt iets te ver gezocht. Hij grijpt inderdaad het shirt vast, maar dat zal enkel nog een valreflex zijn en daar zit geen enkele bewuste actie achter.
De mensen die menen dat het loslaten van het stuur grond is voor een sanctie wens ik veel succes met het napluizen van alle sprints van de afgelopen tijd, want dan zal je daar consequent in moeten zijn en iedereen schorsen die dat doet. Ik denk dat je dan snel 80% van de sprinters kwijt bent.
De volgende wijsheid heb ik enkele weken geleden geleerd en na veel nadenken is dat denk ik wel waar.
Dit was gewoon een koersincident wat regelmatig gebeurt en als je daar niet tegen kunt moet je niet meer gaan koersen en zeker niet meer in een sprint je moeien. De reacties van Hunter en Armstrong zijn dan ook zeker erg overtrokken