Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schorsing Theo Bos

• Hermi

Beelden gezien, Bos' reactie gehoord, daarbij het nederlandse en engelse commentaar tijdens de beelden. Volgens mij geeft Bos de enige 2 juiste redenen waarom de beelden bedriegen: waarom zo'n aktie als je er zelf ook door valt en om maar met een BN'er te spreken: hij heeft de kracht er niet voor. Typisch geval van sprinten in het gedrang, schots en scheve dranghekken. Je loopt dat risico als je sprinter bent dat geldt voor zowel Bos als Impey. Beetje flauw en gemakkelijk om Bos publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Hulde aan de officials ter plekke die zich niet laten leiden door gehypte verontwaardiging.

• Lucien Buysse

Waar maken jullie je druk om?? Je weet toch wie die bedoelt, allemachtig.

• merijntje mortirolo

Walgelijk gedrag, Armstrong verliest hiermee toch wel veel credits.

En zo heeft deze actie dus toch nog iets positiefs teweeggebracht…

• herogewier

Wat zeg je, Armstrong positief ?

Nu moet ik zeggen dat ik op de laatste yoputube beelden Armstrong er ook erg positief uit vind zien.

• Frans Rutten

Laat thuis, alles nog eens nagelezen hebbende.

Wat mij betreft, komt onderstaand commentaar te lezen op www.fixedgear.com, misschien toch nog wel het dichtst bij de “waarheid”.

“Although road is a different discipline, Bos is no stranger to tight spaces at high speeds. Secondly, the video does not depict the entire incident, but based on what I saw I think that Bos got frustrated from prior engagements and rider contacts. This coupled with his poor positioning caused him to just act out! Watch the manner in which this ”grab & throw“ occurs”.

“I think that Bos is seeking quick validation as a roadie and his emotions got the best of him. In short, slingshot…uhh no. Piss poor attitude….more probable”.

De video op picasaweb.google.de/hokmann/Exportierte videos#5326486090944553314 of anders maar doorklikken via de website www.fixedgear.com, laat denk ik niets aan duidelijkheid te wensen over.

• Lucien Buysse

Ja, het bizarre is, dat ik na 20 keer kijken er nog steeds niet uit ben.

http://picasaweb.google.de/hokmann/ExportierteVideos#5326486090944553314

Deze clip bekeken, moet ik bekennen dat Theo Bos met een hogere snelheid aankomt, passeerd Daryl Impy, pakt hem bij zijn shirt en gooit hem de hekken in.

Waarschijnlijk uit frustratie, van wat Daryl Impy hem eerder heeft geflikt (dat maak ik op uit de commentaren, na afloop).

Als je deze clip bekijkt, wie heeft een andere lezing?

• Lucien Buysse

Ik heb het nog een paar keer bekeken en dit blijft mijn eindconclusie.

Ik zie dus een bewuste actie van Theo Bos, waarschijnlijk een reactie op eerdere manoeuvres van Impy.

• De twitterende rechter

Kijk allemaal nog eens goed naar de eerste beelden bij dit log (tip: zet het geluid uit). Kijk het eerst op normale snelheid en daarna vanaf 3:38 tot 3:42 af en toe het beeldje stopzetten. Let op de benen van de Barloworldman voor Impey en het vallen van de man achter Impey (degene die als eerste opstaat). Bos trekt niemand weg!!!!.

• Herogewier

Hij hoort zijn handen wellicht aan het stuur te houden, maar als we iedere keer dat iemand de handjes even tegen een ander legt in een sprint gaan bestraffen, dan is het einde zoek. De sprinters zelf maken daar volgens mij eigenlijk weinig problemen over.

In dit geval was Bos hier al aan het vallen en lukte zijn poging om Impey af te houden niet meer. Die komt van rechts naast die QS-er helemaal naar waar Bos zit. Dan hou je weinig over en denk ik dat de meeste sprinters even een kleine afduw doen om zichzelf te beschermen. ( De mensen die roepen, je hebt ook een rem zijn geen sprinters, want een echte sprinter remt gewoon niet. Cipo zette zelfs zijn remmen los :) )

Daar lijkt het hier ook op, maar ik blijf er bij dat op de beperkte beelden die er zijn je nooit een 100% conclusie kan trekken. Alles na dit beeld en dus ook het schijnbare onderuit trekken van Impey zijn enkel nog reflexen om iets vast te grijpen in de val die Bos dan al aan het maken is.

Om vallend met 60 aan het uur te bedenken dat het ook nog wel nodig is om je mederenner met een judoworp voor je langs te trekken zodat je zelf wellicht nog wat harder daar weer over heen kan stuiteren lijkt me echt iets te ver gezocht. Hij grijpt inderdaad het shirt vast, maar dat zal enkel nog een valreflex zijn en daar zit geen enkele bewuste actie achter.

De mensen die menen dat het loslaten van het stuur grond is voor een sanctie wens ik veel succes met het napluizen van alle sprints van de afgelopen tijd, want dan zal je daar consequent in moeten zijn en iedereen schorsen die dat doet. Ik denk dat je dan snel 80% van de sprinters kwijt bent.

De volgende wijsheid heb ik enkele weken geleden geleerd en na veel nadenken is dat denk ik wel waar.

Dit was gewoon een koersincident wat regelmatig gebeurt en als je daar niet tegen kunt moet je niet meer gaan koersen en zeker niet meer in een sprint je moeien. De reacties van Hunter en Armstrong zijn dan ook zeker erg overtrokken

• Lucien Buysse

Onwaarschijnlijk hoe ik elke keer iets nieuws zie.

Je hebt gelijk dat de Barloworldman voor Impey een beweging naar rechts maakt.

Hierdoor raakt Impey in onballans en zwenkt naar links.

Dit is mijn laatste bericht in deze topic.

Sluitend bewijs zal er niet komen, mede gezien mijn steeds veranderende mening over dit ongelukkige incident.

Welke UCI- Official zal wel met een sluitend bewijs komen, en met een passende straf?

Ik denk geen enkele.

Wel gaan mijn gedachten uit naar Theo bos, onze vriendelijke, oprechte sprinter. Met een “clean record”. Hij zal dit nog lang meedragen, helaas.

Theo, all the best. En je komt er wel uit. Je zult een wegsprinter worden, dat is mijn hoop, echt.