Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Klasbak Kroon

• Lucas

De W-P is niet zwaarder dan de AGR hoor Gerd, integendeel. Een heel andere wedstrijd, waar hij wel minder kans heeft dan in de AGR, maar dus niet omdat het zwaarder is, juist niet zelfs..

Ben het verder wel met je eens dat L-B-L waarschijnlijk te zwaar voor hem is. Aan de andere kant, Kroon was natuurlijk nog herstellende van zijn ziekte vlak voor de RvV. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken, dat hij daardoor net dat beetje extra kracht ontbeerde om Ivanov te verslaan.

Laten we wel wezen, wie zou normaal gesproken zijn geld op Ivanov gezet hebben in een sprint à deux met Kroon op de Cauberg..?

Maar misschien heb ik het mis en ligt de reden gewoon in het feit dat de ‘bergop’ sprint van Kroon met het verstrijken van de jaren toch behoorlijk heeft ingeboet.

• Hans

Ivanov gebruikt doping.

Kroon niet

• De Kaasploeg

Hans: schaam je.

Ik denk dat Kroon het meeste kans heeft in AGR, en het zou me verbazen als hij in Luik ook podium reed. Maar zoals ik al heb gezegd, mensen die van Kroon zeggen dat het een net niet renner is, geven wat mij betreft eerder blijk van diepgewortelde antipathie dan van wielerkennis.

Karsten, ik heb een diep ontzag voor je, en wil je bedanken voor elke seconde dat ik vandaag op het puntje van mijn stoel naar de televisie heb zitten schreeuwen. De Turm zal weer voor jou zijn, en dat zal in Nederland wederom in alle stilte voorbij gaan. Succes in Luik en Hoei deze week, ik wens je alle schoons. Je bent mijn voornaamste hoop voor Mendrisio. Je kunt het, ik weet het zeker. Vang die vis, en

GIVE EM HELL

• Cleemputte

Ik vind het ook een net-niet-renner hoor, niet uit antipathie want een aanvaller mag van mij altijd beloond worden, daarnaast heeft Kroon al de nodige ereplaatsen behaald om verbaasd te zijn als hij ineens een hoofdvogel afschiet. Tot die tijd blijft het gewoon “net-niet” Niet uit antipathie maar gewoon na bestudering van zijn uitslagen. Van mij mag dat net-niet overigens best een net-wel worden, maar of WP en LBL daar de geschikte coursen voor zijn. Vergeleken met AGR zijn deze coursen een stuk eerlijker, veel minder loterij, wringen en risico's durven pakken.

En zo is het!

• de genieter

ach, we vergeten zo snel ……….

• De Kaasploeg

Hoewel ik het in grote lijnen met je eens ben Cleemputte, vraag ik me toch af waarom je AGR tot loterij bestempelt. Volgens mij reden de drie sterksten voorop in de finale (het was Gesinks slag, Ivanov kon er heen na al een paar te zijn weggeweest) en Kroon rijdt als enige met hen mee?

• Lucas

Vergeleken met AGR zijn deze coursen een stuk eerlijker, veel minder loterij, wringen en risico's durven pakken. En zo is het!

De Waalse Pijl minder een loterij en een stuk eerlijker..? Zie hier de erelijsten van de laatste tien jaar in respectievelijk de Waalse Pijl en de AGR:

2008 - Kim Kirchen

2007 - Davide Rebellin

2006 - Alejandro Valverde

2005 - Danilo Di Luca

2004 - Davide Rebellin

2003 - Igor Astarloa

2002 - Mario Aerts

2001 - Rik Verbrugghe

2000 - Francesco Casagrande

1999 - Michele Bartoli

2008 – Damiano Cunego

2007 – Stefan Schumacher

2006 – Fränk Schleck

2005 – Danilo Di Luca

2004 – Davide Rebellin

2003 – Aleksandr Vinokoerov

2002 – Michele Bartoli

2001 – Erik Dekker

2000 – Erik Zabel

1999 – Michael Boogerd

Bij de Waalse Pijl zitten er drie winnaars tussen die op zijn best subtoppers te noemen zijn, sterker nog, in ieder geval in het klassieke werk als toevalswinnaars aan te merken zijn (gezien de rest van hun erelijst).

Aerts

Verbrugghe

Astarloa

Bij de AGR geen één..

• Lucas

Sorry, op Schumacher na dan..

• Remco Jan

Nou, als je alle “net niet” en “helemaal niet” renners uit het peloton haalt blijft er maar verrekte weinig over….

• Goozzer

Schumacher was, toen, natuurlijk wél een topper. Hetzelfde geldt ook voor ex-wereldkampioen Igor Astarloa. We weten nu natuurlijk alleen wel waarom zij dat waren… :D