Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Klasbak Kroon

• Goozzer

Helemaal met je eens Kaasploeg. De sterksten - met uitzondering van Kreuziger misschien, die toch ook serieus indruk maakte vandaag - zaten absoluut vooraan. De rest kwam simpelweg tekort vandaag…

• diravi

Nee, Lotto reed sterk in de achtervolging, Gilbert had de groepsspurt gewonnen (van Cunego nogwel). Pfannberger, Schleck en Kolobnev gaan natuurlijk niet achter een ploegmaat aan. Aan de hand van vandaag blijft LBL moeilijk te voorspellen.

• Bart

Die drie waren het sterkst ja. Ik vond inderdaad ook de andere jonkies Kreuziger maar ook Andy Schleck zeer goed voor de dag komen. Andy was tot op het laatst in de finale heel actief stoppend werk aan het verrichten.

Andere meevallers voor vandaag: Gilbert, Freire, T. Dekker en Terpstra.

• Ron Brandsteder

Hee Kaasploeg is er weer!

• JasperK

Andy was goed ja, wordt uiteindelijk 10e. Een van de topfavorieten voor LBL wordt hij.

Op basis van vandaag is het echt niet zo moeilijk om te zien wie de topfavorieten voor de volgende koersen zijn, kijk naar wie er als eerste bovenkwamen op de Keutenberg, en je weet wie vandaag de beste renners waren.

• Kontich en Reet vlakbij

Trouwens die nep renner van een Nuyens 8ste, niet eens heel slecht. Wat een floeperd is dat zeg.

• Cleemputte

Of een wielerkoers een loterij is of niet is echt niet af te zien aan de uitslagen mijn waarde Lucas, leest u de communiques na afloop eens, maak eens een klapke met een coureur en u zult weten waarom.

Ik begrijp dat het woord LOTERIJ u doet denken aan “winnen met een gelukje”, u moet hierbij echter juist eerder denken aan winnen zonder ONGELUKJE.

Tevens zeg ik niet dat de AMG een loterij is maar MEER loterij is dan een WP of LBL. Iedere koers is een loterij en in tegenstelling tot de profaan denkt, heeft dit met de AMG vooral betrekking op het risico van vallen, niet zozeer op het “geluk” van winnen. Geloof me, als een gemiddelde profcours rodeorijden is dan is de AMG pure wildwest, naja, nogmaals, maak eens een klapke met een prof.

Zoals eerder al weerlegd heeft het vergelijken van uitslagen tussen AMG en WP geen enkel nut voor wat betreft het aangeven van het aantal “toevalstreffers”. Wat betreft is Astarloa er duidelijk zo een, dat dit te wijten is aan doping gaat bij mij net op, ik zie die periode als strijden met gelijke wapenen.

Als u dan toch zo nodig een lijstje wilt maken met vergelijkingen mijn beste Lucas neem dan geen voorbereidingscourse als WP, maar een ECHTE klassieker zoals LBL er een is. Overigens, nogmaals, bij de AMG staan echt geen pannekoeken op de erelijst hoor, net zoals voor de WP of LBL geldt, maar het feit dat VDB nooit de moeite genomen heeft de AMG te komen winnen zegt al genoeg.

AMG, mooi, leuk, schattig maar net zoals Kroon gewoon “nog net niet”, maar wie weet, met wat extra jaren erbij in de toekomst misschien ooit “net-wel”.

Gegroet,

Uw allerwetende,

Sjef

• hendrik

Ik vind het leuk dat de aanvallers vandaag eens beloond werden, maar waaruit leid jij af dat zij de drie sterksten waren?

- Ze reden alle drie weg op een redelijk dood moment. Andy, Kolobnev, Cunego of Gilbert konden daar ook wel meespringen.

- Ze reden erg sterk naar de Cauberg toe, maar achteraan reden enkel mannen op kop die er al af moesten op de Keutenberg.

- Ze reden een sterke beklimming op de Cauberg, maar het duurde erg lang eer de strijd achteraan losbarstte. Ze nog inhalen was zo onmogelijk.

Conclusie: alle respect voor de drie aanvallers, maar dat maakt ze nog niet de besten in koers. Ik zie geen enkele reden waarom Kolobnev, Andy, Cunego en Gilbert minder dan hen waren vandaag. Kolobnev en Andy zaten gevangen in het ploegenspel, Cunego en Gilbert gokten en verloren.

• Blueprint

Prima renner, maar ik vrees wel dat hij vandaag zijn grootste kans om een grote vis te vangen heeft gemist en dat het nog maar de vraag is of hij ooit weer zo dichtbij komt.

• Martijn

De definitie van de sterkste renner in de koers is alleen maar af te meten aan de positie waar op ze over de streep komen. Echte pech daargelaten.

- Niet voorin zitten op het moment van de juiste ontsnapping? Is niet slim de sterkste wielrenner kan zowel hard fietsen als nadenken.

- Vallen? 9 van de 10 keer eigen schuld en veroorzaakt door vermoeidheid. De sterkste renner is het minst vermoeid.

- etc.

Verder:

– Ze reden alle drie weg op een redelijk dood moment. Andy, Kolobnev, Cunego of Gilbert konden daar ook wel meespringen. <– maar ze deden het niet. Toch niet slim dan.

- Ze reden erg sterk naar de Cauberg toe, maar achteraan reden enkel mannen op kop die er al af moesten op de Keutenberg. <– dus waren de sterker.

- Ze reden een sterke beklimming op de Cauberg, maar het duurde erg lang eer de strijd achteraan losbarstte. Ze nog inhalen was zo onmogelijk. <– dus hebben ze niet opgelet en zijn ze te laat begonnen.

Als je wat af wil doen aan de prestatie van de genen die aan het einde van de rit gewoonweg harder hebben gefietst dan de rest dan moet het wel gegrond zijn.