Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gesink mist Waalse Pijl

• Jos Wago

Helaas. Een gedevalueerde Waalse Pijl voor ons Hollandse wielerliefhebbers. Geen Gesink. (Bron: Rabosport).

• pedobear

@!#$!

• Vlugge Japie

Voor de volledigheid:

Een lichte peesblessure houdt Robert Gesink woensdag uit de Waalse Pijl.

Door een klein scheurtje in de pees van de grote bovenbeenspier in de rechterknie is Robert Gesink (foto) genoodzaakt de Waalse Pijl van aanstaande woensdag te laten schieten. Een MRI-scan heeft de blessure gebevestigd. De Aaltenaar klaagde vrijwel direct na het behalen van de derde plek in de Amstel Gold Race van zondag over pijn in de rechterknie. Onduidelijk is nog of Gesink aanstaande zondag Luik-Bastenaken-Luik kan rijden. “Robert kan nu twee dagen niet fietsen en zal donderdag moeten kijken of hij pijnvrij is”, aldus Dion van Bommel, teamarts bij de Rabo Wielerploeg.

Gesink is teleurgesteld: “Ik voelde direct na de finish in de Amstel Gold Race pijn in mijn knie. Aangekomen in het hotel heeft Dion van Bommel direct de knie bekeken en beslist dat we een scan moesten doen. Vanochtend ging het eigenljk wel, maar na wat bewegen voelde ik de pijn al weer opkomen. Ik wil zeker met het oog op de volgende hoogtepunten geen risico nemen en zeker niks kapot maken.”

Gesink wordt woensdag vervangen door Pieter Weening, die zondag in Zuid-Limburg ook een goede indruk maakte. De volledige ploeg in de eerste van de twee Waalse klassiekers bestaat uit: Mauricio Ardila, Stef Clement, Oscar Freire, Juan Manuel Garate, Koos Moerenhout, Grischa Niermann, Bram Tankink en Pieter Weening. Ploegleider is Erik Breukink.

rabosport.nl

• Keuteberg

Ai, das een serieuze domper…

• Siem

Nieuwe VDB…

• DeDikke

Hier baal ik van!

Hopen dat LBL wel goed komt

• gerd

Wat jammer voor Gesink.

Ik denk dat de Waalse Pijl hem het best zou moeten liggen van alle ééndagswedstrijden…echt zonde.

• anti-dope

zeer jammer, met deze ploeg presteren ze al helemaal niks.

• Rudy Tek

Nieuwe VDB…

Haha, goeie.

• Goozzer

Ontzettend jammer, daar gaat een zeer grote kans op nóg een podiumplek en misschien wel meer. Het is te hopen dat het spoedig herstelt, zodat hij nog iets kan laten zien in LBL…