Renaat is idd een verademing. Doet het altijd prima tijdens de Giro.
Ik kots me wel onder en vrees ik ooit mijn einde zal beleven in de sofa terwijl ik Van Nieuwkerke bezig hoor. Ik weet niet waarom, maar als ik die man hoor, dan wordt een ongekende agressie in mij gewekt. En ik ben een vredelievende persoon, dat is al meermals gebleken op de prikpagina, meen ik te mogen zeggen. Van Nieuwkerke met die kunstmatige gefabriceerde ‘hij mag dan wel zacht klinken, het heeft toch iets grauws’ stem is steevast een afknapper.
Meneer is ook de koning van de clichévragen, dat blijkt elke zomer weer tijdens zijn Tourtalkshow. Hij heeft daar het geluk dat hij kan terugvallen op een sterk team die de show uiteindelijk toch tot een aangenaam kijkstuk wordt. Maar als Karl zelf met zijn waterige ogen mij aanstaart in de lens … jongens die agressie hé.
En meneer heeft dan ook nog eens elk jaar een ‘theatershow’ over het voorbije wielerseizoen op te voeren. Onder begeleiding van ‘Les Suppapes’, een allegaartje zelfverklaarde muzikanten die het naar eigen zeggen ‘betere chanson’ brengen. Het soort muzikanten dat Adamo wel kent, maar van Aznavour nog nooit hoorde.
Karl Van Nieuwkerke is ook de man die zijn theatershow ooit opende door in phonakuitrusting op een fiets te equilibreren en de woorden ‘mijn naam is floyd’ te prevelen in het nederlands met een zware Amerikaanse tongval, zoals zelfs Jef Nys het nooit had durven verzinnen. Nadien durfde hij het zelfs nog eens aan de link te leggen tussen floyd en fluit (synoniem voor mannelijk geslachtsorgaan,vooral in gebruike bij de minderheidsgroep die zich ook wel eens antwerpenaar durft noemen). Toen wist ik, neen Karl, dit is het niet jongen. Stop er maar mee nu.
En dan heb ik het nog niet gehad over de manier waarop hij hautain flannerend doorheen de straten van Diksmuide als zijn na tour criterium er wordt gehouden. ‘Ik heb nu 32 keer het hele parcours rondgelopen, laat ik dat nog een 33ste keer doen, zodat iedereen mij heeft gezien’, je ziet het hem zo denken.
Ik heb te veel vrije tijd.. :-(