Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

België kijkt NOS?

• Rick

Auteur VSS Vroeg moet in dit geval vervangen worden door Rick. Vergeten naam weer terug te zetten…

• gerd

Ik wist zelfs niet dat Smeets nog als commentator optreedt.

Nu ik dat weet ga ik weer meer naar Nederland kijken.

Het is wellicht juist dat Wuyts en zijn pseudo-theater makende collega de renners beter herkennen, maar Smeets heeft dan weer dat dweperige niet.

Bij Wuyts pleeg ik mij al eens plaatsvervangend te schamen als hij zo dweperig of chauvinistisch doet, maar eigenlijk is Michel best te pruimen.

Ik heb meer moeite mij zijn bijklussende collega. Ik vind de collega van Wuyts die al eens een boek schrijft een ware verschrikking.

Die jongen doet er alles aan om zich in te leven in het leven van de profwielrenner en toch heb ik zelden een commentator gehoord die net daar zo volledig faalt. De collega van Wuyts die wel eens een wielerwedstrijd pleegt te rijden is dus inderdaad eens underground gegaan en heeft zich toen als wielrenner gedragen. Als je daar nu met zijn collega's van toen over praat, dan rollen ze opnieuw over de grond van het lachen. Sterker nog sommige van zijn collega-wielrenners zijn nog steeds niet uitgelachen. Die jongen doet zo hard zijn best en gaat zo erg af. Voor zo iemand zou toch een zelfhulpgroep moeten opgericht worden (alleen: hij praat al zoveel).

Nu probeert hij zelfs Wetvlaams te leren aan Wuyts…rute 98, keer-e-ke-wére….

Laat hem het veldrijden en Parijs-Roubaix doen, dat is genoeg Vlaamse klei, dat kent hij, hij is zelf Vlaamse klei…maar hou hem ajb weg van het echte wielrennen.

Ach…ik hou niet zo van die jongen…maar hij heeft wel een zekere entertainmentsgehalte…dat in elk geval wel.

Het is natuurlijk allemaal zo belangrijk niet.

En Ducrot dan ? Nog nooit bezig gehoord. Sorry. Zou Peter Winnen dat niet kunnen.

Kevin De Weert, die was goed…veel beter eigenlijk dan de collega van Wuyts die wel eens Westvlaams spreekt op de buis…Ja Kevin mag altijd terug komen, die praat tenminste Duffels, dat begrijp ik (soms).

• Sub Culture

Kevin De Weert deed het inderdaad prima als co-commentator indertijd.

Erwin Thijs vorig jaar was dan weer een ramp, vreselijk om te aanhoren.

Dave Bruylandts was ook een verademing als co-commentator een paar jaar terug.

En toen God eens in de commentaarcabine zat, bewees hij dat hij God was, VDB herkende renners sneller dan wie dan ook, dacht na als een geslepen ploegleider in de cabine, overvleugelde maw toen keihard de hoofdcommentator (was Schotte of Van Nieuwkerke meen ik, zal wel die laatste zijn want … tjonge jonge..)

• Alpenroosjes

De voornaamste reden voor mij om naar de belgische verslageving van het wielrennen te zappen is niet zozeer de kwaliteit van het commentaar.

Meestal wanneer ik inschakel bij Een/Canvas wordt die interessante koers wel bij de berg en niet bij de NOS uitgezonden, zoals bijvoorbeeld de Ronde van Romandie en de Giro. Een andere reden is wel eens dat ik erg ongeduldig ben in de afloop van de koers, te weten wie de sprint uiteindelijk gaat winnen, en dan ben je bij de belg net even 2 tellen eerder aan de beurt :-)

Persoonlijk mag ik graag naar Mart Smeets en Ducrot luisteren. Van Herbert Dijkstra ben ik beduidend minder enthousiast.

Iedereen morgen in ieder geval veel kijkplezier. Bij welke zender dan ook.

• Peter

Karl is van de commentatoren de grootste wielerkenner van de Benelux, dat blijkt keer op keer. Jij mag dan wel dwepen met Renaat. Dat zal wel een goede kerel zijn, maar van de koers kent hij jammer genoeg niet veel.

Het is duidelijk dat je aversie tegenover Karl ingegeven is door andere motieven. Veel van jouw posts zijn gewoon zielig, je speelt heel vaak de man en getuigt van zeer zeer weinig inzicht.

Ondanks die vrije tijd en dat vele kijken naar het wielrennen snap je er helaas nog atlijd niets van. 't Zal wel door een gebrek aan intelligentie zijn.