Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dagelijkse portie VDB

• Kees Grimbergen

Rabo?

Veel geblesseerden..

• Johan de Meester

Beter de immitatie Merckx…die kan der ook niks van..

• PietvZ

Tss… Gilbert heeft vele malen meer talent dan die lapzwans…

• Massimo

"Ik zie me ooit nog wel eens in de

Ronde en L-B-L starten."

+

"Mijn plaats is opnieuw in de grote

koersen en niet in wedstrijden zoals,

met alle respect, de GP Denain."

+

"Ik wil in de klassiekers weer de

strijd met de rest aangaan", klinkt Vdb

als vanouds ambitieus. "

+

"En als ik win,

moeten ze me wel meenemen naar het WK."

+

"Gilbert is een goeie,

maar hij heeft spijtig genoeg mijn ta-

lent niet."

=

Enkeltje gesticht

• Silvère Maes

Ik kan er na al die jaren wel om lachen.

Hij is de clown van het wielrennen.

Maar heeft het zelf niet door.

Dat maakt het toch kleurrijk?

Als we allemaal hetzelfde waren, was het maar saai.

In Belgie staat hij aan het hoofd van de Wieler-Religie.

Wat zegt dat over de wielersport ?

Wat zegt dat over onze Zuiderburen ?

• gerd

Onze fascinatie voor VDB valt inderdaad moeilijk te verklaren…is waarschijnlijk niet rationeel.

Zegt dit nou iets over de wielersport en over ons, de zuiderburen ??? Er zijn hier al genoeg amateurpsychologen, dus eentje kan er nog wel bij.

Ik denk dat VDB charmeert omdat hij zo de meest Vlaamse Waal is en dat terwijl hij zeer on-Vlaams is. In Vlaanderen is het fashionable om vals bescheiden te zijn…en om voor een wedstrijd verkrampt in de underdogrol te kruipen (vandaar ook het traditioneel slechte voetbal van onze nationale ploeg…).

VDB had dat uiteraard niet, die zegde vooraf dat hij de beste was , waar hij ging aanvallen en deed dan ook.

Als je nog nauwelijks resultaten behaalt komt dat natuurlijk super zielig over. Als ik zo'n interviews met VDB lees, dan heb ik (als “fan” van VDB) toch wel tamelijk veel plaatsvervangende schaamte…want wat natuurlijk nooit gezegd wordt door al die amateur-psychologen is dat er in België al een heel scala aan grappen over VDB is ontstaan.

En nu even een hondsbrutale passage. Het zal misschien niet leuk lezen, maar ik kaats gewoon de bal terug. Ik moet vast stellen dat de meeste VDB-topics op dit forum door Nederlanders opgestart werden. Wat zegt dat over onze Noorderburen ?

Amateurpsycholoog, deel 2.

Veel Nederlanders hebben het feit dat VDB in 1999 Boogerd klopte in Luik, nooit kunnen verkroppen. Ik begin stilaan te denken dat dit een nationaal trauma is dat vergelijkbaar is met de nederlaag tegen Duitsland in 1974…1999: Wij waren toen ook de besten (Prachtig boek van Auke Kok trouwens). Waren “wij” toen de besten: neen natuurlijk niet, kiijk nog maar eens naar de beklimming van de Redoute…voor mij misschien wel het absoluut mooiste moment ooit in een klassieker..die blik naar die ongelooflijke etter van een Bartoli…geweldig. Dat hij daarna niks meer won, da's jammer..maar dat ene moment pakken ze “ons” nooit meer af.

En dan de mythe dat de cleane Boogerd daar verslagen werd door de pakhaas VDB. Wie durft dat nog hardop zeggen na al de geruchten over Boogerd. Ongefundeerde geruchten ??? Natuurlijk, maar is er één renner over wie meer ongefundeerde geruchten verspreid worden dan over VDB…maar daar wordt hier natuurlijk veel minder zwaar aan getild.

Denk ik nu dat VDB die L-B-L clean gewonnen heeft ? Neen natuurlijk niet.

Ik denk wel dat VDB toen even (on)clean was als de meeste van zijn concurrenten en zijn ploegmaats.

Tot slot: heel wat prikkers hekelen mij omdat ik het principe “onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt” niet langer huldig…ik huldig dat principe ook niet voor VDB. Maar als je dat principe huldigt, wees dan consequent en zeg dan dat er nooit bewezen is dat VDB die wedstrijd op illegale benzine gereden heeft.

Ik denk dat ik dit mag zeggen want ik heb in het verleden genoeg bewezen dat ik een heel groot bewonderaar geweest ben van de wielrenner Boogerd en ergens vind ik het ook sneu dat hij Luik-Bastenaken-Luik nooit heeft kunnen winnen…maar die ene keer was ik toch blij dat Michael niet gewonnen heeft.

Tot daar dit bericht van onze Zuiderburen. Ik ga nog pakje friet eten.

• Stephan

Je zegt zelf dat je je schaamt voor de woorden van VDB maar als een nederlander dat zegt heb je toch de behoefte om de bal terug te kaatsen? :s

Dat Nederlanders die onbegrijpbare fascinatie voor VDB niet hebben en daarom voor ons zijn woorden helemaal lachwekkend zijn is niet meer als normaal. Je weet zelf ook dat als een willekeurige renner met zo'n geschiedenis en zijn prestaties van de afgelopen maanden gaat roepen dat hij kans maakt om het BK tijdrijden te winnenen weer goed mee te willen gaan doen in de klassiekers dan zou jij die renner ook voor gek verklaren.

• Beter

Beter 100x VdB dan zo'n dodelijke saaie Kroon of “doe maar grappig dom boertje”

uithangende Tankink.

• Columbiafan

Hij was anders in 2005 wel derde op het bk tijdrijden zonder competetieritme, dus hij is zeker een kanshebber voor dat BK. Jullie moeten niet doen og hij geen kermiskoers meer kan winnen…

• gerd

Beste stephan, het concept ironie is blijkbaar vreemd voor jou. Ik heb nergens gezegd dat ik mij stoor aan Nederlanders die VDB zijn uitspraken zielig vinden. Ik stel vast dat de meeste VDB topics hier door Nederlanders gestart worden en dan ga ik de ironische toer op als amateur-psycholoog. Natuurlijk zit er in ironie altijd een grond van waarheid. Dat stoort jou beste stephan. Je vergeet daarbij dat je ironie niet al te ernstig moet nemen, en mij trouwens al helemaal niet.

En nu inhoudelijk, zoals Columbiafan al aangeeft, het BK tijdrijden is geen utopische doelstelling voor VDB.

Ik begrijp ook dat het bij hem kriebelt om zich nog eens te meten met de werledtop in het klassieke werk, nu hij aanwijzingen heeft dat hij goed bezig is. Dat is toch het wezen van competitiesport.

Ik heb soms moeite met de manier waarop hij dingen verwoordt (of de manier waarop hij geciteerd wordt). En ik denk ook dat hij door de mand zal vallen in een confrontatie met de huidige toppers. Maar het is volstrekt begrijpelijk dat hij (zeker als ex-winnaar en Waal) graag zou willen meedoen aan L-B-L (ik ben er trouwens van overtuigd dat er dan veel meer toeschouwers zouden zijn).