Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waalse pijl anti-climax?

• sjaak

Dit jaar een prachtige winnaar en een prachtige koers, met veel aanvallen.

Toch eindigt elk jaar (afgelopen 4 jaar?) het op een ‘massasprint’…

Dit is toch een anti-climax voor deze prachtige koers!

Het kan altijd gebeuren dat er een groep in een heuvelklassieker gaat sprinten voor de zege, maar niet met +/- 80 man.

Ik dacht dus… leg de finish 2km na de muur? dan krijg je een veel leukere koers en een soort Luik-Bastenaken-Luik finish.

Hierdoor zal er ook eerder een select groepje wegrijden

Ik denk dat deze koers dat wel nodig heeft!

Hoe kijken jullie hiertegen?

• Oudesluis Dronken Thuis

Ik heb niet gekeken ik was aan het werk. Zou je ook eens moeten proberen. Arbeid Adelt

• Sub Culture

Een prachtige winnar: ja!

Een prachtige koers: neen!

Nuja de renners maken de koers natuurlijk.

Het nadeel in die Waalse koersen is dat te veel renners afwachten en mikken op dat ene shot. Dat is nefast voor de spankracht van deze koersen. Jammer, want het zijn prachtige parcoursen in de Ardennen.

Dan veel liever de Vlaamse koersen, beginnen ze veel eerder met koersen, daar zie je een Boonen op 50 km van de meet al eens vollebak doortrekken. Het koersbeeld kan zo weer keren, veel leuker om volgen natuurlijk.

• hinault

Ik vond zelfs Gent-Wevelgem spannender om naar te kijken.

• Knecht

Zeker omdat dat de belgen dan wel favorieten hebben;)

• Martijnz

Misschien moeten ze eens twee keer de muur van huy in de finale leggen ipv 3 keer verspreid over de koers.

• charleys

Nee, absoluut geen goede winnaar. dopingverleden……………

• Jules_v

Ik ga volledig akkoord met de mening van Sub Culture..

• Ron Brandsteder

Geen spannende koers? Hebben we naar hetzelfde zitten kijken? Was hartstikke spannend!

Ik denk dat jullie er gewoon niet zoveel verstand van hebben.

• sjaak

Ik ben het ook met sub eens!

Alleen werd er wel aangevallen voor de muur!

Het was een levendige koers… Ook al weet je dat het bij elkaar komt voor/op de muur…

En dat is nou net het spijtige aan deze koers!