Heb ook gekeken ja de winnaar Rebbellin dat is prima .
maar de wedstrijd viel mij tegen .
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsNiet een verrassend koersverloop en toch zulke reacties. Het is zo dat de Muur bepalend is voor wie er wint, en dat mag best. Maar het mag niet zo zijn dat de Waalse Pijl, een klassieker, al tientallen jaren een belangrijke eendagswedstrijd, beslist wordt op slechts één kilometer en dat is eigenlijk wel het geval. Ik denk dat de uitslag niet veel had verschilt als de renners vanochtend vanaf de Muur in dezelfde volgorde de Muur van Hoei waren opgereden. De finish op de Muur, ik geloof sinds de jaren '80 geïntroduceerd, zorgt ervoor dat de kilometers ervoor weinig ertoe doen. Dus moet daarop iets verzonnen worden. Óf een veel heuvelachtiger parcours in de finale, óf de finish pakweg tien kilometer na de Muur, met daarbij kans op een tactische finale.
Toch zijn er de afgelopen jaren ook zeker wel hele mooie edities geweest. Persoonlijk vond ik deze editie een van de mindere, alhoewel de ontknoping om de Muur me dan wel heeft weten te boeien, maar dan ook alleen omdat dit om een zege in een grote wedstrijd gaat. Ook een prachtige uitslag trouwens.
Maar het is een klassieker en daarbij verwacht men een mooie finale van tientallen kilometers i.p.v. een koersverloop van een etappe in een grote ronde. Dat is jammer.
Zie ook het topic over de Amstel: http://wielrennen.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=881855&t=881855#reply_881855
De Waalse Pijl is eigenlijk net een vlakke Touretappe: een urenlange voorbereiding op een massasprint, dus eigenlijk is alleen het laatste kwartier leuk om naar te kijken. Veel zwaarder moeten ze het m.i. niet maken om een sterk deelnemersveld te behouden, maar een andere finish is wat mij betreft meer dan welkom.
Rabo was vlak voor de muur nog met Garate en Freire voorin in het peloton veregenwoordigd, maar dat is zinloos als je geen renners hebt die die muur aankunnen. Ook Gesink had tegen Rebellin geen kans gemaakt, maar misschien had hij opnieuw vroege proberen aan te vallen ?
Bij de verschillende vluchtpogingen in de finale was geen enkele Rabo betrokken,
Terwijl daar toch hun enige (kleine) kans lag om een succesje te boeken. Wel twee keer even een Rabo-renner op kop van het peloton gezien om vluchters te achterhalen. Op deze manier heeft deelnemen aan zo'n koers weinig zin.
Ik vrees dat Rabo op deze manier ook in LBL voor de kat z'n viool van start gaat. Niemand verwacht een hoge klassering van ze, maar ze hebben toch genoeg goeie renners om een keer de aanval te durven zoeken. Anoniem meerijden is het ergste wat er is.
.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?