Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

VDB 10 jaar geleden....

• Sub Culture

Anony… Gij zult branden in de hel!

• merijntje mortirolo

Ja, dat ben ik met je eens Anony, die ook.

Maar goed, ik zie de humor wel in verklaringen op gggristelijke gggrondslag die zelfs volgens de gggristelijke leer niet kloppen. In zeven dagen zegtie… Laat ze dat op Ameland niet horen. :D

tIs jammer dat VDB zijn eigen leven verkloot heeft, maar het blijft een mooi levensverhaal (tot en met vandaag). Twee willekeurige dagen uit VDB zijn leven zijn interessanter dan het gehele leven van menigeen.

• Anony

Waarom zal ik branden Sub?

Ik vind Parijs-Nice, de Ronde van Oostenrijk, de Ronde van Luxemburg, Gent-Wevelgem, de Scheldeprijs, Parijs-Brussel, Omloop Het Volk, Laigueglia, Matteotti, Plouay, tweemaal tweede in de Ronde en ‘man van de koers’ in het WK van 1999 mét gebroken polsen toch aardig staan op een palmares.

Ben geen VDB-adept , maar ongelofelijk talentrijk was hij wel. Talentrijker dan Gilbert, zoals hij zegt.

Helaas voor Frank heeft ‘Phil’ een veel, véél sterkere kop op dat lijf van hem staan.

• arend appelberg

ondanks die sterkere kop van “phil” zal gilbert nooit een erelijst krijgen in de buurt van vdb. gilbert zit nu al aan z'n top.

• Andere Peter

Je vergeet voor het gemak, dat je verstand bij elkaar houden onderdeel uitmaakt van ‘talent’. Dat vergeten gelovigen wel vaker (ik bedoel nu niet die van Ameland). Ik houd daarom staande, dat VDB de minst getalenteerde LBL-winnaar van de laatste 25 jaar was. Niemand miste zo nadrukkelijk een talent-component als VDB. De loser.

• Ron Brandsteder

GOD forever!!!!

• gerd

Weeral een VDB-topic en weeral opgestart door een Nederlander.

En weeral komt het nationale trauma van 1999 boven.

Sub heeft gewoon gelijk: VDB was niet meer gedrogeerd dan zijn concurrenten.

Je ziet wel eens atleten die zich boos maken als blijkt dat concurrenten die hen eertijds versloegen achteraf vals gespeeld hadden omdat ze doping gebruikt hadden.

Het valt mij op dat dat in het wielrennen nauwelijks voorkomt. Dat wil ook wel wat zeggen.

Eigenlijk kan ik mij enkel Van Hooijdonck over Museeuw herinneren (vaag denk ik ook aan Gilles Delion).

En iemand dit niet door heeft dat VDB…gOD is, tja die snapt het niet…VDB is de George Best van het wielrennen.

Ik weet ook wel dat VDB net als George Best een verschrikkelijke verspilling van talent is, maar ik ben dat moraliserend gewauwel daarover zo spuugzat…wie valt er bijvoorbeeld over de overwinningen van Giannetti, Di Luca en Valverde in Luik-Bastenaken-Luik…niemand…Argentin is mede recordhouder van die wedstijd…hij reed ook op iets krachtiger benzine, en ja, zelfs onze nationale Eddy was niet vies van het spul.

Dat wordt allemaal onder de mat geveegd, maar VDB dat wordt hier dagelijks opgerakeld.

• Rudy Tek

Ohw Arend, ik zal zijn boek eens lezen. Als daarin staat dat hij niet gebruikt heeft, wie zijn wij dan om daaran te twijfelen toch?

God schiep de wereld trouwens in 6 dagen volgens de overlevering, daarna had hij een dag supercompensatie nodig. Dat is de reden dat veel Gristenen op zondag hun dochters niet misbruiken. Ik vond die LBL dan toch iets straffer. En VDB hoefde geen dag rust, die ging gewoon door. Wie zegt trouwens dat GOD de wereld wel clean heeft geschapen? Sterker nog, hij heeft zelf de EPO geschapen.

@ Gerd: “VDB was niet meer gedrogeerd dan zijn concurrenten.”

Dat zijn concurrenten ook gedrogeerd waren zal ongetwijfeld, maar er waren wel verschillende gradaties van drogering (is dat een woord?) natuurlijk. Zie ook het hoofdstuk Bjarne Riis. Welke gradatie VDB zat weten wij natuurlijk niet, feit blijft dat het een held is en ik hem spoedig ga ontmoeten als alles meezit.

En wat je zegt over atleten die zich boos maken, dat ben ik roerend met je eens. Boogerd moet toch zwaar en zwaar verbitterd zijn als je het rijtje namen ziet die mooie overwinningen voor zijn neus hebben weg gekaapt?

• gerd

Boogerd zou zwaar en zwaar verbitterd zijn moeten zijn als hij als cleane renner altijd verslagen werd door gebruikers.

Dat hij zijn gal (bij mijn weten natuurlijk) nooit gespuwd heeft zou verschillende redenen kunnen hebben:

- omerta (bang)

- maar ook dat Boogerd wist dat hij (ongeveer ?) met dezelfde wapens gestreden heeft.

• Rudy Tek

Precies Gerd. Maar wij gaan natuurlijk uit van optie 1.