Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Armstrong gaat vrijuit

• bison

Armstrong vrijuit in zaak Frans antidopingbureau

ANP | Gepubliceerd op 24 april 2009, 18:55

Laatst bijgewerkt op 24 april 2009, 19:01

AUSTIN -Het Franse antidopingbureau AFLD onderneemt geen juridische stappen tegen wielrenner Lance Armstrong. Dat heeft de zevenvoudig tourwinnaar vrijdag via twitter laten weten. ,,Heb bericht gekregen van AFLD. Zaak gesloten, geen straf. Alle monsters schoon'', bericht Armstrong op zijn twitterpagina over het onderzoek.

Onlangs maakte het antidopingbureau bekend dat het een rapport over ongepast gedrag van Armstrong naar de internationale wielrenunie UCI en het wereldantidopingbureau WADA had gestuurd.

De Amerikaanse wielrenner, die dit seizoen zijn rentree in het peloton maakte, kreeg op 17 maart tijdens een training in Zuid-Frankrijk onaangekondigd bezoek van een controleur. Hij moest bloed, urine en een haar afstaan. Volgens de Fransen was hij niet permanent in het zicht van de controleur gebleven. De zaak is nu gesloten.

• Cyclad

Dit lijkt me ook de enige juiste beslissing.

• met 2 maten

Ook als een Cobo, Kohl, Haussler en wat andere namen een half uur uit het zicht van een controleur blijven tijdens een controle?

Kunnen ze die regel ook meteen schrappen….

• Jelmer

Vind het zeer vreemd om Haussler in een rijtje te zetten met Kohl en Cobo

• Art

Wat doen Haussler en Kohl in hetzelfde rijtje?

• Sjors'je'

Mooi dan. Ik had het al verwacht, maar nu is er zekerheid. Ze hadden zichzelf ook compleet geridiculiseerd als ze wel tot actie waren over gegaan, maar bij hun weet je het nooit.

• Sjors

Rare jongens jullie drieën. Voor de duidelijkheid; Haussler en Cobo zijn nooit gepakt op doping. Van Cobo ben ik er 99% zeker van dat hij wel gebruikt heeft, en het kan zo zijndat meerderen van jullie dat ook vinden. Haussler is ook nooit betrapt en is er ook nog nooit mee geassocieerd. Dus ik snap er niets van:D

• met 2 maten

Een van de laatst gelezen topics hier was het namentopic over het oostenrijkgebeuren. Daar stonden deze namen allen in…. Zie daar het verband…

Ik wilde er meer mee aangeven dat zowel bewezen, in onderzoek zijnde renners en schone renners hetzelfde behandeld mogen worden als de heer boss.

• Blueprint

Ik vind het vreemd om Kohl in een rijtje te zetten met Haussler en Cobo.

• JoJo

waarom Boonen niet bij Codo Kohl en Haussler in het rijtje