Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rabobank: hoe moet het dan wel?

• Tjarko

Klopt, dat wil de Bank nou eenmaal graag. Liever welopgevoede Nederlandse talenten en rennners van onbesproken gedrag, dan dubieuze winnaars. Tja, en dan win je dus weinig tov. andere ploegen.

Gesink mist trouwens de geslepenheid van een Rebellin, als ik toch zag hoe hij keer op keer een gat dicht reed, ipv. achteraan in te pikken. Nee, hij gaat pas grote koersen winnen als hij zich leert sparen, en meer koersintelligentie ontwikkeld.

• Andere Peter

Ik denk ook dat dit vermoeden klopt. En er zit een goede ratio achter. Rabo wil zich nadrukkelijk profileren als NL-ploeg. Een NL-renner die 1 koers per jaar wint pakt kan dan soms waardevoller zijn dan een buitenlander die er 5 wint. Om die reden is het ook te kortzichig om alleen naar overwinningen/punten te kijken.

Ook kiest men duidelijk voor continuiteit boven korte termijn-succes. Men frustreert nadrukkelijk cowboygedrag in vele opzichten. Daarbij wordt zichtbaar dat de bank zich ten doel stelt een optimaal inverdieneffect op de investering te hebben in euro's. Niet in punten, zoals de misvatting hier bij velen wel is.

Ik vind het bv ook heel verstandig dat men Reus bij de ploeg houdt en opstelt, om vele redenen. Maar daar hoort niet bij dattie zoveel punten pakt.

Per saldo vind ik dat er maar zeer mager is gereageerd door de Rabo-sceptici op Blueprints originele uitnodiging hun constructieve ideeën te tonen. Mag ik concluderen dat er niet zoveel constructieve ideeën zijn uit die hoek? Dat kritiek leveren vanaf de zijlijn gemakkelijker is dan zelf inhoud en initiatief tonen, verantwoordelijlheid nemen?

• Mazter

Ach, kom op zeg AP. Buiten het feit dat er verschillende ideeen zijn geopperd is dit is een beetje zaken omdraaien: als jullie het zelf niet beter weten doet Rabo het dus goed. Het is niet aan ons om het beter te weten, maar de cijfers liegen niet: de ploeg presteert gewoon ondermaats. En wij zijn hier niet om de sponsor te beoordelen om zijn investering, wij beoordelen de Raboploeg op de sportieve prestaties. En zelfs als we de wensen van de sponsor in overweging meenemen, is het aan de ploegleiding om het er beste van te maken. En tov van andere ploegen doet Rabo het gewoon niet goed. Tenzij jij of Blueprint met overtuigende feiten kunnen komen dat het wel zo is.

• Lucas

In ieder geval iemand aantrekken, die sterk is in een goed transferbeleid, want dat was dit jaar natuurlijk om te huilen.

• Cyclad

Mazter, kritiek is natuurlijk prima en een deel van je kritiek deel ik ook wel. Toch wil ik de nuancerende opmerkingen van AP en Blueprint ook wel onderschrijven (ik blijf wat dat betreft een beetje left in the middle)

Zo slecht doet Rabobank het door de bank genomen (bah, wat een flauwe woordspeling eigenlijk) toch echt niet.

Volgens de onafhankelijke en gedegen CQ-ranking zijn er tot dusverre slechts 3 ploegen in de breedte beter.

Ik weet het, dat lijkt op scorebordjournalistiek.

Als je het zo wilt benoemen, mij best.

Ik wil er alleen maar mee aangeven dat het niet zo beroerd gaat dan jullie denken.

1 Team Columbia - High Road 4000

2. Quick Step 3884

3. Team Saxo Bank 3308

4. Rabobank 3029

5. Cervélo Test Team 2972

• Andere Peter

Rabobank heeft voor (ik roep maar wat) 90% het vertrouwen terug gewonnen dat men na het TdF-echec van 2007 was kwijtgeraakt. Niemand twijfelt er meer aan, dat de ploeg in alle ASO-koersen mag starten (dat was vorig jaar nog anders!). Het dal in najaar 2007 (nog maar 18 maanden terug…) was immens diep, aan de continuiteit mocht serieus getwijfeld worden. Aan het eerherstel is constructief gewerkt, via personeelsbeleid, communicatie (site) en professionalisering van de rennersbegeleiding. Daarbij ging zeker niet alles perfect, integendeel. Maar de lijn is wel herkenbaar en heeft geleid tot herstel van vertrouwen. Dat is knap, hoor. En naar mijn gevoel had dat in 2008 en 2009 een hogere prio dan welke uitslag of ranking dan ook.