Heel lastig te zeggen in deze wereld vol bedriegers of een team goed presteert….als rabo clean is en anderen niet, of andersom….
Ik vind ze wel aanvallen rijden, dat is wel een goed teken.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsWe huilen wel lekker met de journalisten mee. Raymond Kerckhoffs heeft het niet zo op Knebel, en we praten allemaal na dat alles wat Knebel doet niet deugt. Leon de Kort had en heeft het niet zo op Erik Dekker (zie ook de Wielerrevue, waar hij o.a. in kritiekloze interviews met bv. Egon van Kessel rare zijsprongen maakt om Dekker even uit de zak te geven), en als hij weer z'n stukkie in het AD schrijft ligt het juist aan Dekker. Tja.
Conclusie over het functioneren van een ploeg in het algemeen kan je pas trekken als de belangrijkste doelen geweest zijn, en dat is en blijft in de eerste plaats de Tour.
Nu wordt er op basis van de laatste paar dagen opportunistisch vergeleken met Saxo Bank (niet dat die een klassieker hebben gewonnen overigens), maar je had in maart eens moeten lezen hoe Saxo geevalueerd werd vanwege hun (gebrek aan) prestaties in de Vlaamse wedstrijden … om nog maar te zwijgen over ploegen als Caisse d'Epargne.
Hooguit kan je concluderen dat Rabobank een paar leuke dingen heeft laten zijen dit voorjaar, dat hun belangrijke kopman Freire geblesseerd was, dat hun voorjaarsaankoop Nuyens nooit om een grote zege heeft mee kunnen doen, dat hun ‘jonge Nederlander boegbeeld’ Langeveld verminderde in de loop van het voorjaar, dat Gesink een betrouwbare renner voor top 10 plaatsen is, dat voor Menchov en co het seizoen nog moet beginnen met al Spaanse zeges op zak … Zou dat anders zijn als Knebel een andere baan had?
JasperK schreef:
>
> Ik kan dan alleen concluderen dat
> het blijkbaar Columbia en Saxo Bank lukt om efficiënter met
> hun geld om te springen.
Als Rabo het zou aanpakken als Columbia en Saxo, dan zou het halve prikbord weer op de achterste poten staan, omdat dan meer dan de helft van de Nederlanders de ploeg uit zou moeten.
Men vergeet hier wel eens wat het doel van Rabobank met de wielerploeg is: Met behulp van met name Nederlandse renners meer naamsbekendheid in het buitenland en belangrijker, een positief bedrijfsimago in Nederland creëren. Wedstrijden winnen is daarbij een middel, geen doel opzich.
Henk schreef:
>
> JasperK schreef:
> >
>
> > Ik kan dan alleen concluderen dat
> > het blijkbaar Columbia en Saxo Bank lukt om efficiënter met
> > hun geld om te springen.
>
> Als Rabo het zou aanpakken als Columbia en Saxo, dan zou het
> halve prikbord weer op de achterste poten staan, omdat dan
> meer dan de helft van de Nederlanders de ploeg uit zou moeten.
>
Terecht punt. CSC in 2007 met 0 Denen in de Tour, in 2008 met 1 Deen. Vervang CSC door Rabobank en Denen door Nederlanders …
Ik ga met Keuteberg mee: vooral een goede ploeg rond Gesink bouwen, met renners die hem écht goed kunnen ondersteunen en dat ook willen. Verder ook hopen dat Boom zich goed ontwikkelt, zodat ook hij het kopmanschap kan dragen. Het duo Gesink/Boom zou best stevig kunnen zijn voor de heuvelklassiekers, daar kun je goed mee uit de voeten.
Het is alleen de vraag welke renners je nodig hebt in steun van Gesink (en hopelijk dus Boom). Heel veel Nederlanders met voldoende kwaliteiten, voor bijvoorbeeld de heuvelklassiekers en het rondewerk, zijn er niet. Je zult er dus niet aan ontkomen een paar goede superknechten uit het buitenland te halen, die bereid zijn zich volledig op te offeren, maar ook zelf nog een prestatie kunnen leveren. Ik denk bijvoorbeeld aan een renner als Maxim Monfort, een heel goede renner, die - denk ik - alleen nét iets te kort komt om zelf écht voor het kopmanschap te gaan. Zo'n renner zou er nog wel bijkunnen.
Ook zou het misschien nog nuttig kunnen zijn om Karsten Kroon nog een paar jaar terug te halen. Hij kan zelf best nog een paar jaar goed meedraaien in verschillende klassiekers en heeft tevens tonnen ervaring en een goed koersinzicht. Ik denk dat hij nog van veel waarde zou kunnen zijn voor de ploeg en de jonge renners in het bijzonder.
Verder denk ik dat Rabo niet veel meer moet investeren in de kasseienploeg, laat het maar zoals het nu is of bouw het zelfs af. In die klassiekers valt door verziekte verhoudingen niet veel eer meer te behalen; het is althans érg lastig en ook slecht voor een paar wedstrijden. Of het moet zo zijn dat men plots Boonen zou kunnen strikken o.i.d. dan wordt het een ander verhaal. Bijvoorbeeld Nuyens en Freire eruit, Boonen en Monfort erin - en Boom die doorschuift. Desnoods nog een van die quasi voor zichzelf rijdende overbetaalde Nederlandse mannen eruit, om daarvoor nog een buitenlandse ronderenner/klimmer/alleskunner te halen. Iemand als Vladimir Efimkin, Daniel Moreno, Oliver Zaugg of een karakterman die alles kan als Yuri Trofimov…
Het is jammer dat hij al wat op leeftijd komt, maar anders zou je natuurlijk meteen een rondediesel als Marzio Bruseghin halen. Misschien zou een renner als Sandy Casar ook een optie zijn, test hem eens en kijk eens wat hij in huis heeft. Wie weet kan hij best een nuttige aanvulling zijn en wie weet hoeveel beter en gelukkiger hij wel niet zou zijn, als hij niet meer onder het juk van ‘survival of the fittest’ Madiot zit. Een beetje het Chavanel-effect, maar dan (vanwege Madiot) nog een pak sterker…
Verder zou het misschien eens interessant zijn om de ploegleiding eens flink door elkaar te schudden, of daar althans een nieuwe impuls aan te geven. Kijk eens buiten de landsgrenzen. Praat eens met een Leipheimer, die langzaam maar zeker aan het einde van zijn carrière komt. Een man die in verschillende ploegen heeft gereden en zich langzaam maar zeker - op eigen kracht en intellect - heeft ontwikkeld tot een buitengewoon goed renner, die alle kneepjes van het ronderenner zijn onder de knie heeft. Bovendien staat hij nog middenin de laatste ontwikkelingen en heeft hij nog feeling en kennis van het huidige peloton, meer in het bijzonder het rondewerk… Om maar te zwijgen over het feit dat hij nu al weer een paar jaar mee aan het kijken is in de keuken van de allerbeste rondeploeg in de geschiedenis. Bovendien heb ik het idee dat Gesink en Leipo elkaar goed liggen en heeft hij tevens een Raboverleden, met daar nog steeds goede contacten. Probeer zo'n man eens aan je ploeg te verbinden, eens andere wegen te bewandelen - zonder dat je je eigen kernwaarden en cultuur verloochend…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?