Ik denk dat Rabobank het goed doet naar hun mogelijkheden. Dan bedoel ik niet kapitaal maar naar hun renners. Ik vind dat er veel te veel zwakke broeders in het team zitten en dat het veel te veel op enkele renners uit komt. Bij Rabobank moeten nu Freire, Menchov, Gesink en Langeveld. Daarnaast heb je dan nog een Posthuma en Nuyens die ook tot de finale mee moeten gaan maar daaronder wordt het heel hard veel minder.
Bij veel andere ploegen zie je dat er in de finale een kopman is maar dat er ook nog 1 a 2 andere renners bij zitten die mee kunnen in de finale dat gebeurt bij Rabo eigenlijk nooit. De breedte is gewoon te zwak en ik heb ook het idee dat ze veel te veel geld betalen voor B garnituur. Het schijnt dat jongens als Moerenhout, Tjallingie, Tankink enz enz vermogens verdienen maar het zijn niet meer dan 10 in een dozijn knechten (met alle respect voor deze mannen).
Ik denk dat Rabo veel te ver is doorgeslagen met het ver Nederlandse van het team. Ik ben ervoor wel ervoor te zorgen dat je de Nederlandse toppers in huis hebt maar verder kijken naar goede buitenlanders. Hoeveel renners waren er niet beter dan de beste rabo in de Waalse Pijl. Kijk eens naar het B-garnituur bij Saxo die zijn maar ietsje minder dan de kopmannen en wanneer de kopman een mindere dag heeft en de knechten een goede daar dan kunnen die ook winnen. Kijk eens naar een Kolobnev een Kroon. Zelfde verhaal geldt voor Quick Step. In de meeste klassiekers is Boonen kopman maar zowel Chavanel als Devolder kunnen net zo gemakkelijk winnen.
Kijk naar de opstelling van Rabo dit weekend wie kan er mee in de finale? Alleen Gesink. Heeft die een slechte dag of moet hij afstappen komt de beste raboer niet bij de beste 20 en dat is triest.
Ik pleit er daarom ook voor het team op te schonen en enkele buitenlandse toppers/subtoppers binnen te halen. Zeker als Menchov en Freire ermee mochten stoppen dan ben je erg triest met dit team. Ze zullen echt een goede klassiekerman erbij moeten hebben van het niveau Devolder, Chavanel, Gilbert en daarnaast pleit ik ook voor een topper erbij te halen zoals een Kreuziger. Want Menchov gaat ook geen 3 a 4 jaar meer mee en die zie je buitenom 2 grote rondes eigenlijk nergens.