Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Luik-Bastenaken-Luik (HIS)

• Sweepah

Vond t niet echt saai, betere winnaar dan rebellin zullen we maar zeggen (en nog zo jong!).

• Sub Culture

Jammer dat Gilbert moest lossen bij Andy Schleck, maar achteraf gezien geen schande, want deze jongen is samen met Contador het grootste talent van zijn generatie.

Sprokkelt op die manier nog mooi wat punten voor ons in de landenklassementen.

• JasperK

Knappe overwinning natuurlijk, maar een doodsaaie finale, zoals al het hele voorseizoen. Wat verlang ik terug naar de EPO-tijd zeg.

• DutchSL

Schleck indrukwekkend, al is het daardoor wel een saaie koers.

Jammer dat die groep voor plek 2 met die prachtige verzameling toppers nog ingelopen wordt.. na de RVV en AGR ook hier een massasprint voor een topklassering.

• jack

Teleurstellende koers wat betreft spanning, vooral de finale was ubersaai (vergelijkbaar met RvV, toen Devolders zege ook allang zeker was)…maar daar is maar een reden voor: de overmacht waarmee A. Schleck de beste was, mooie winnaar…eindelijk eens een jonge renner die een grote klassieker wint.

• JW

Tsja, je kunt zo.n finale saai noemen, maar het is van tweeën een:

OF een ploeg/renner zonder goed eindschot gaat er alleen (of in een klein groepje) vandoor

OF het wordt een sprint van een vrij grote groep waarin het wordt uitgevochten tussen een aantal vaststaande favorieten, waarbij Rebellin dan wint.

Dan liever een echte aanvaller, die slaagt.

Gesink was helaas iets te vroeg, en bovendien had hij volgens mij tegen het einde weer last van zijn knie ( op het moment dat hij af leek te haken van de groep). Als het waar is baal ik daarvan, niet van het feit dat zijn aanval niet lukte (verkeerde mensen mee).

• JasperK

Ja, dat was alweer van Milaan - Sanremo geleden dat nog eens een jonge coureur een topklassieker won.

• jack

Ja, dat is eigenlijk wel waar. Maar dat is toch anders in een massasprint. Bovendien is Cavendish al een tijdje de snelste man van het peloton. En dan is het wel wat ‘makkelijker’ om Milaan-Sanremo te winnen als sprinter als het winnen van een heuvelklassieker als een jong talent (eigenlijk mag je Schleck al geen talent meer noemen, maar een topper) zonder spint.

• Goozzer

Ik denk dat Gesink er nog het beste van heeft proberen te maken; hij (en zijn gekwetste spier) was vandaag niet goed genoeg. Ik denk dat het, achteraf, niet verstandig is geweest om vandaag te starten…

• Goozzer

Mooie zege voor Andy Schleck, een hele speciale kerel. Daarnaast vooral ook een ploegzege, Saxo maakte de koers, Andy maakte het af - en in de achtergrond gooide Saxo de deur op slot…

Dat laatste maakte de koers toch enigzins saai en ergerniswekkend, jammer. Maar van Andy hebben we het laatste nog niet gezien, dat lijkt me duidelijk. Wat een klasbak…