Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De voorjaarsklassiekers: Evaluatie

• Goozzer

Klopt. Overigens is dat iets dat me al langer opvalt: het is moeilijk om nog vanuit de achtergrond terug te komen. Alsof de 6e versnelling ontbreekt…

• JasperK

Dat was ook een beetje mijn gedachte dit voorjaar…het opsporen en CERA en het bloedpaspoort zijn blijkbaar behoorlijk succesvol om over de gehele linie wat voorzichtigheid te brengen bij de renners.

• Lucas

Wel een beetje jammer Sub Culture, dat je er voor de zoveelste keer een Nederland - België wedstrijd van maakt..

• Kontich en Reet vlakbij

Neerdunken? hmm Vlaam zeker?

• MWF

De enige tegenvaller is dat Mark Uytterhoeven nergens te horen of te zien was tijdens de reportages.

• Sub Culture

Neerdunkend doen over iets is een bestaande zegswijze.

Mijn probleem niet dat wij er een rijkere vocabulaire op nahouden.

• Mazter

Tja, ondanks dat ze O'Grady en Cancellara kwijtraken dankzij blessures hebben ze wat mij betreft prima voorjaarsklassiekers gereden

M-S - 14 Kroon

RvV - 6 Breschel, 14 Kroon

G-W - 3 Goss, 15 Breschel

P-R - 10 Breschel, 16 Arvesen

AGR - 2 Kroon, 6 Kolobnev, 10 A.Schleck, 16 N.Sörensen, 20 G.Larsson

WP - 2 A.Schleck, 15 CA Sörensen

L-B-L - 1 A.Schleck, 9 Kolobnev

Geen enkele ploeg kan zo'n rijtje weerleggen, en al helemaal niet na het wegstrepen van 2 belangerijke mensen.

Je spreekt nog altijd de taal van je noorderburen knulletje.

Een bestaande zegswijze in de afschuwelijk vlaamse inteelt lintdorpen met dichte luiken en middeleeuwse wegen?? oh ok dat zal het verklaren :-)

• en

Ik vond Parijs-Roubaix veruit de mooiste klassieker. Parijs-Nice was uiteraard ook geweldig. Voor de rest was het allemaal een beetje middelmatig. Niet oersaai (behalve MSR dan) maar ook niet bijzonder.

Wel zijn het 5 zeer mooie winnaars. Verrassingen waren Cavendish en Haussler, dat lijkt me wel duidelijk. Hoewel ik van Gilbert ook niet zo'n reeks had verwacht.

Qua ploegen mogen QS, Saxo, Katjoesja, Columbia, Diquigiovanni en in mindere mate Cervelo en Lotto meer dan tevreden zijn over hun voorjaar.