Volgens mij doen ze bij Lotto niet veel slechter in de breedte
Al hebben ze daar natuurlijk geen grote overwinning te pakken.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forums9 plus 3 is 14 Is dit je scherpste wat je kon bedenken in bijna een kwartier , …knulletje of moest eerst de dikke V.D. er worden bijgesleurd om de taalfoutjes te weren ? Trouwens, in Vlaanderen , in tegenstelling tot het land van de bitterbal en kroket, kan men het Nederlands ook schrijven- spreek uit s-c-h-rijven.
Mooiste:
1. Milaan - Sanremo (enige koers waar iets legendarisch gebeurde)
2. L-B-L (briljante ploegzege)
3. Parijs-Roubaix (genoten van enerverende sferen richting de finish)
4. RVV (ook een strakke ploegzege)
5. AGR (compleet slappe finale… en dan nog falen die oranje kneuzen en hun kroonjudas)
Grootste verrassing:
Het Nieuwe Wielrennen
(eervolle vermelding: Aboutaleb frontaal in beeld bij LBLfinish)
Grootste tegenvaller:
Van Avermaet viel mij niet tegen, ik weet wat die jongen (niet) kan , - maar gezien hebben we hem inderdaad niet-. Derhalve noteer ik als grootste tegenvaller: het commentaar op de Belg, dat met veel pseudo-gepruttel en flutfeiten menig oor welreikend bereikt maar mij tegenviel omdat het blijkbaar weer slechter kon. Michel Wuyts moet opgenomen in een kliniek voor geestelijk beperkten.
(eervolle vermelding: De vertwijfelende houding van de Nederlandse wielerjongeren)
NB Hierboven ook wat merkwaardig geneuzel te lezen over de strapatsen van Andy Schleck vandaag. Hij was natuurlijk niet slecht maar dit was absoluut een ploegzege, nog meer dan die van Devolder in Vlaanderen. Er kwam nog iets van een achtervolging op gang. Daar is bij Andy letterlijk geen seconde sprake van geweest, CSC had de koers helemaal lam. Natuurlijk ook doordat er 20 laffe honden om hen heen reden, dit terzijde. In Vlaanderen koersen ook laffe coureurs. Overal, behalve in Afrika.
En het is, Blueprint, niet eens zo dat de toppers het niet begrijpen. Ze hebben gewoon nog minder ballen dan Armstrong. Vandaag was dat niet erg, want zo won Rebellin tenminste niet met die taktiek.
CSC was het tevens gegund door het onaflatende aanvalsprotocol. Gelijk Quick-Step in Vlaanderen.
Rebellin is een rat. Mag ik dat zeggen? Ik wel.
Ivanov is bij iedereen al heel lang bekend, maar werd door bijna niemand gespeeld. Ik geloof dat er 1 of 2 mensen een puntje pakten in VSS. Pyama noemde ‘s morgens 36 ’mensen om in de gaten te houden' en noemde Ivanov niet. Derden vulden Pyama's lijst nog aan tot 40 namen, maar Ivanov werd niet toegevoegd. Had jij 'em eigenlijk bij je VSS?
Dat Ivanov een stukje kon fietsen op dit terrein was geen verrassing. Dat hij AGR won wel.
Grootste tegenvaller vind ik vooral de negatieve wijze waarop hier vaak door velen een koers wordt beoordeeld. Als een koers alleen mooi kan zijn als één van je idolen of landgenoten wint, resulteert dat heel vaak achteraf in een negatief oordeel.
Een voorbeeld: het geringe aantal reacties hier na de zege van Andy Schleck gisteren. Als Gesink zijn demarrage had kunnen doorzetten, en á la Andy voorop had kunnen blijven was de gekte niet te stuiten geweest, denk ik.
Afgezien van MSR (wat steeds meer een sprintkoers dreigt te worden, waardoor het verloop saai en voorspelbaar wordt) werd in alle klassiekers vooral veel aangevallen. En werden, op WP na, die aanvallers ook beloond.
Positief vind ik vooral dat elke klassieker een terechte winnaar kreeg. Van Cavendish (de beste sprinter, die deze sprintklassieker wint) tot Andy Schleck, die met een majestueuze solo het sterke optreden van de ploeg bekroont, is het een prachtig rijtje.
Quickstep overheerste RVV en P-R, en op de zeges van Devolder en Boonen valt niets af te dingen. Saai ? Zelf vond ik het prachtige koersen. Voordat in RVV de beslissende vlucht ontstond was het een boeiende koers, en zo'n beslissende vlucht is daar een mooie afronding van. P-R is altijd weer een afvalrace, waarin bijna altijd de beste wint. De zege van Boonen vond ik, naast die van Andy, de mooiste uit het hele rijtje.
Ook in de AGR ging de beloning naar een renner die voor de aanval durfde te kiezen. Het hele podium bestond uit aanvallers !
Bijna alle koersen waren vooral uitputtingsslagen waarin in de laatste 60 tot 90 km de concurrentie werd uitgeput en lamgeslagen. Het kan allemaal - zie MSR - een heel stuk saaier.
De verwachtingen voor alle klassiekers zijn zo extreem hoog - zie alle topics in de dagen voor zo'n koers, dat het blijkbaar voor de meesten alleen maar kan tegenvallen. Jammer.
Ik wil tekenen voor een klassiekerseizoen als het achterlliggende, waarin de aanval zo vaak wordt beloond, en verdedigend rijden, afwachten tot kort voor de streep, niets oplevert !
De mooiste:
1 LBL (maar Ricco, Pantani en VDB deden ook schitterende raids)
2 Amstel
3 RVV
4 Roubaix
5 Milan - San Remo
Maar ik vond ze allevijf mooi.
Ploeg: Ze wonnen nergens maar ik vond Silence Lotto in de breedte het sterkste team. Ik zal bevooroordeeld zijn, maar ze waren overal aanwezig. Qua overwinningen toch duidelijk Quick Step (shit…)
Verrassing: Gilbert, Haussler, toch ook Ivanov hoor sub, Karsten Kroon, Van Summeren en meest van al Cavendish.
Tegenvaller: zie mooie post hierboven van JW, dat een wedstrijd saai is als er geen Nederlander wint. Ik heb mooie wedstrijden gezien en verdiende winnaars (allemaal).
Tegenvaller onder de renners: Valverde, Hoste, en misschien toch ook Gesink in L-B-L. Mogelijk heb ik mij een beetje laten meeslepen door de hype hier. Ik vrees dat Gesink niet echt een renner is voor eendagswedstrijden.
Tegenvaller als ploeg: Lotto want ze wonnen niks, Astana, de Franse ploegen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?