Gesink - Laat zien wéér een stap gemaakt te hebben, is op de goede weg om een hele goede te worden.
Kroon - Karsten is eigenlijk jarenlang onderschat omdat hij een beetje in de schaduw stond van Boogerd. Kroon is een goede renner die dit jaar weer bewijst dat hij een vaste waarde is in de klassiekers, geen afmaker maar hij zit er wel vaak nog bij en dat is ook wat waard.
Maaskant - Vlaanderen een goede uitslag en Roubaix “pech”. Dat zijn de enige twee koersen die zijn team rijdt dus daar valt niet zoveel over te zeggen. Hij lijkt iets beter dan vorig jaar, waar hij meer een “gelukkige” 4de plaats haalde.
Langeveld - Na de omloop mij wat tegen gevallen. Misschien volgend jaar wat later brengen, die jongen ging een beetje kapot na zijn valpartij (ellende in Parijs-Nice). In de ronde en Roubaix hebben we helaas niet veel van hem gezien. Ook in hem hadden we meer gezien (zeker na de omloop).
Terpstra - Viel me enigzins tegen, het was niet heel slecht maar niet de beoogde stap gemaakt denk ik.
Dekker - Uitermate teleurstellend voorjaar waarbij iedereen dacht dat hij de weg volledig was kwijt geraakt. Dit blijkt gelukkig allemaal mee te vallen en ik denk dat we in het najaar gewoon weer een goede Dekker gaan zien. Een jaartje verloren allicht, alleen een pechjaar heb je er soms wel eens tussenzitten dus laten we het beste hopen voor de toekomst, hij is nog jong.
Johnny Hoogerland - Johnny the gun liet zich in de kleine koersjes zien en met een winst in de driedaagse laat hij zien dat hij potentie heeft om een goede vlaamse coureur te worden. Ook hier geldt echter, hij moet het allemaal nog maar laten zien, we kunnen niks van hem ‘verwachten’.
Lieuwe Westra - Evenals met Johnny laat ‘Ut Beest’ zien dat hij over een grote motor beschikt en de potentie heeft nog een echte man voor het Nederlandse wielrennen te worden. De 2de stek in de tijdrit van de Panne was zijn uitschieter, maar ook in de E3 prijs liet hij zich van zijn beste kant zien. Ook een man om in de kleine rondjes met tijdrit in de gaten te houden. Vacansoleil laat zien dat het een stuk beter scout (in de Nederlandse garde) dan Skil wat dat betreft.
Kortom, een Nederlandse ploeg met potentie. Nog niet echt de klasse om de koersen te maken maar dat er een garde Nederlandse klassieke renners opkomen is wel duidelijk. Het antwoord op de vraag wanneer deze renners de echte grote vissen gaan binnenhalen moet ik u verschuldigd blijven.