Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Evaluatie Nederlands Wielrennen na dit voorjaar

• Cyclad

Tejay van Garderen is geen Nederlander, maar Amerikaan. Het is maar dat je het weet :-)

• Sub Culture

Vers bloed, moet je wel mee oppassen hoor..

Voorts stel ik me de vraag wat een paar Belgen in de begeleiding voor verandering zouden kunnen brengen?

• Martijnz

Belgen zijn gedrevener, tactisch beter onderlegd, meer streetwise en hebben meer feeling met het wielermetier en general.

En cyclad, uiteraard is Van Garderen een Amerikaan. Nu, nen halve Ollander dan toch zou je vanuit de Belgische invalshoek kunnen zeggen.

• Vlugge Japie

Garmin heeft als ik het goed heb alleen het openingsweekend gereden en daarna de Panne en toen pas Vlaanderen. Dan mis je toch een flink aantal Vlaamse wedstrijden om echt een goed oordeel te kunnen vellen over zijn voorjaar. Vorig jaar werd hij 12de in Vlaanderen ook in een vrij grote groep. In Roubaix reed hij vorig jaar inderdaad een goede koers, alleen voor mijn gevoel is hij iets sterker geworden. Maar zoals ik al zei kun je moeilijk oordelen als er maar 3/4 afspraken zijn die tellen, de omloop en KBK (die je eigenlijk niet écht kunt tellen) en Vlaanderen/Roubaix.

• Sub Culture

Ik denk dat die gedrevenheid en fanatisme er in de algehele volksaard iets beter ingebakken zijn.

Qua ploegleiding, materiaalmannen, medische begeleiding zijn de Nederlandse werknemers die dit werk doen toch niet slechter?

Het is niet omdat je ineens een Dirk De Mol in de ploegleiderswagen zou hebben, dat je beter gaat rijden.

• JW

Dat vooral: veel te hoge verwachtingen.

• gerd

Als buitenlander ben ik veel objectiever en ik moet zeggen dat de Nederlanders het niet kwaad deden.

Al bij al vond ik Gesink in L-B-L en de Waalse Pijl nog de grootste tegenvaller, maar wellicht heeft dit minder met Robert dan met de hype te maken.

Als je ziet dat de beste Nederlander als afgeschreven werd voor “zijn” wedstrijden er aan kwamen (Kroon). Voor mij zonder meer één van de renners van he jaar.

Maaskant en Langeveld kenden een (relatief) lichte terugval, maar ook dat was te wijten aan de hoge verwachtingen.

Ook niet vergeten dat Steven De Jongh gekwetst was. Die had ook een mooie wedstrijd kunnen winnen gezien het feit dat hij deel uitmaakt van Quickstep.

Leer de verwachtingen een beetje bijsleutelen en dan zul je zien dat Nederland het aardig deed. Op niveau van wat je van het Nederlandse wielrennen kan verwachten. Of je dat nu leuk vindt of niet, Nederland is geen topper zoals Italië en Spanje en ook geen subtopper zoals Australië en België…

• Cyclad

“Al bij al vond ik Gesink in L-B-L en de Waalse Pijl nog de grootste tegenvaller, maar wellicht heeft dit minder met Robert dan met de hype te maken.”

1) bij Gesink kun je niet meer spreken van een hype, hij staat er al.

2) Gesink miste de Waalse Pijl en was mede daarom niet genoeg in L-B-L. Ik verwachtte er al weinig van en hoopte eigenlijk dat hij niet zou starten. Gelukkig heeft zijn pees het gehouden.

• Goozzer

Gesink heeft, door omstandigheden, de Waalse Pijl niet kunnen rijden, gerd. LBL had hij, achteraf gezien, misschien beter ook niet kunnen rijden…

Bovendien zijn er nog meer verzachtende omstandigheden: waar was de rest van de Raboploeg, na de Wanne zag ik hem vooral nog alleen. En, laten we vooral het volgende niet vergeten: Gesink zal pas écht een stap vooruit zetten als hij eindelijk tot het besef komt dat hij de Achterhoek moet verlaten…

• Cyclad

Gesink was nog 1 van de beterenb gisteren, hij viel tenminste nog aan. Dat heb Rebellin, Cunego, valverde en Sanchez niet of nauwelijks zien doen.

Ik begrijp dan ook niet hoe gerd Gesink tegenvallend kan noemen.

Even mijn terugblik op de Nederlandse prestaties dit voor jaar:

Positief: Gesink (prima in Amstel), Hoogerland (aanwinst voor de klassiekers, zal hij de komende jaren bewijzen), Westra (aanvallen loont) ,Karsten Kroon (prima Amstel en LBL) Posthuma (kleine rondjes) en Leezer ( doorbraak?)

Op niveau: Maaskant (4e Vlaanderen is toch prima, pech in P-R), Terpstra (wat minder op de kasseien, maar prima in Amstel, die koers ligt hem wel), Weening, Löwik (begint er weer op te lijken) en Van Hummel (mooie 2e plaats in Scheldeprijs niet vergeten) Clement (kan veel meer dan menigeen denkt)

Tegenvallend: Langeveld (sorry, ik zou het graag anders zien), Dekker (ondanks z'n valpartijen), Tankink ( niet gezien), Tjallingii (na een goed begin ver weggezakt) Veelers (had ik meer van verwacht) , Stefan van Dijk (wat moet hij in dat pokkeploeggie?)en Bobbie Traksel.

Niet beoordeeld: Steven de Jongh (blessure), Mollema (ziek)

De niet-genoemde renners zijn in mijn opinie (nog) niet interessant genoeg om te beoordelen.