Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

VSS Romandie discussietopic

• Cyclad

Prima, maar ik had Thomas Dekker toch geen *(****) gegeven.

• Marcos

Valverde start inderdaad wel, dat heeft hij gisteren gezegd na LBL. Hij start hier ipv in Catalonië.

• Cyclad

Ook Valverde zou ik geen sterren gegeven hebben.

• Keuteberg

Het parkoers stelt dan ook weinig voor, en wie de beste team tijdrit rijd en een beetje kan aanhaken bergop wint.

• Lucas

Dit was ooit zo'n mooie koers, maar met een dergelijk parkoers valt dit rondje nauwelijks nog serieus te nemen.

• Cyclad

Dat ben ik dan niet met je eens.

Buiten het ware cliché dat de renners de koers maken ben ik er niet op tegen om af en toe wat af te wijken van de geijkte paden.

Er hoeft toch niet altijd een aankomst te zijn op een zware col en ook de tijdrit mag best eens vervangen worden. Zolang ze dit parkoers niet elk jaar laten terugkomen zie ik er wel de charme van in.

De ploegentijdrit zal bepalend zijn, maar daarna zullen er genoeg mogelijkheden zijn om aan te vallen. Daarnaast zal het best eens zo kunnen zijn dat de eerste rit al redelijk cruciaal wordt.

Ik zie er wel naar uit.

• Lucas

Aanvallers zijn gebaat bij zware parkoersen omdat een peloton dan zijn krachten niet of minder kan bundelen, simpelweg omdat een peloton dan (te) klein is.

Zie de afgelopen klassiekers, waarbij MSR de saaiste koers was, omdat het parkoers gewoon niet zwaar genoeg (meer) is.

Dit parkoers vind ik echt een aanfluiting, een Ronde van Romandië onwaardig.

• BtH

Volgens mij wordt de 4de rit vreselijk onderschat. Daar zit 20km voor het einde een klim in van 8 km aan 7,8 procent gemiddeld. Op die klim wordt deze ronde beslist. Laatste 2km is ook weer omhoog.

Zelf ben ik erg benieuwd naar Laurens van Dam, al lang niets van gehoord?

• diravi

Ja, het profiel van rit 4 lijkt erg op dat van de eerste etappe. Het zou ook nog eens kunnen dat de winnaar van de proloog de eindwinnaar is, de ploegentijdrit is maar kort.

• Stephan

Al 1 maandje niets meer gereden. Daarvoor wel goed in Murcia(net als de rest van de Rabo ploeg) en Castilla Y Leon. Als Menchov goed is gaat hij moeten knechten, dus zijn eindklassering zal voornamelijk afhangen van de proloog en TTT.