Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

VSS Romandie discussietopic

• Cyclad

We moeten niet met 2 maten meten, maar duidelijkheid geven. Wanneer achternamen in een koers meerdere malen voorkomen pleit ik er voor om ook de voornaam of (indien onderscheidend) de voorletter(s) te vermelden. Dan kan er ook nooit enige discussie zijn.

• Rick

Ik laat even in het midden of ik mezelf behalve als teller/standbijwerker ook als ‘jurylid’ mag zien… ;-)

Maar tijdens de TDU is er inderdaad even discussie geweest tussen Bas-Jan en mij of we aan Davis zonder voornaam of -letter punten moesten toekennen. We vonden we het toen flauw om dat niet te doen, omdat wel duidelijk genoeg was dat iedereen Allan bedoelde en niet Scott.

Ik ben het wel met je eens dat als Martin zou winnen we wel zouden kunnen beslissen om geen punten toe te kennen als voornaam of -letter ontbreekt, omdat het hier (veel) minder duidelijk is wie van de twee bedoeld wordt.

Al met al is het in ieder geval niet makkelijk voor ons om over dergelijke gevallen te beslissen, ook al komt het nauwelijks voor. Sommigen kijken nou eenmaal niet altijd verder of hebben niet altijd in de gaten of er dubbele namen op de startlijst staan, terwijl iedereen het bijv. afgelopen weekend bij de Schleck-broers opvallend genoeg wel goed vermeldde omdat men hierbij wel voldoende bewust was van twee bekende dubbele namen.

• Rick

Ben het volledig met je eens Ad, zou het ook graag zo zien, maar leer dat iedereen maar eens aan. Er zijn er toch altijd bij die hier niet aan denken tijdens het plaatsen en achteraf zouden beweren dat ze hiervan niet op de hoogte waren. Moeten we dan toch keihard zijn?

• Rick

Noem je jezelf ‘voigt’ en dan geef je je favoriet toch géén 5 sterren terwijl hij tot de grootste kanshebbers behoort. Onbegrijpelijk… :+

• Ali w

Gelukkig hebben maar 21 mensen Thomas Dekker gekozen :D

• Toni

Dacht dat ik te laat was, gelukkig is de start van de proloog pas om 16.10 uur.

• Rick

De start van de eerste renner is nog later, namelijk om 17:05 uur.

• Andere Peter

Rare jongens die Zwitsers. Bergen in overvloed maar een voorliefde om ze ofwel links te laten liggen ofwel zo ver mogelijk van de aankomst te leggen. Net of ze steeds meer het succespatroon van Eneco-Tour willen kopiëren.

Ik word overigens tureluurs van sommige van die etappe-kaartjes. Lijkt wel een intelligentietest… (jammer dat VDB niet meedoet dus).

• Cyclad

Ik vind van wel, Rick. Dat jullie met Allan en Scott Davis de hand over het hart streken begrijp ik wel, maar met Dan en Tony Martin moet je dat echt niet doen.

Ik ga er vanuit dat de meeste mensen die alleen “Martin” kozen Tony Martin bedoelen, maar dezelfde mensen gaan wellicht straks punten claimen (of krijgen?) als Daniel Martin wint.

Kortom, ik heb liever duidelijkheid vooraf dan gezeur achteraf.

• Ali w

Koekwaus je hebt nu nog 7 minuten