Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

UCI World Ranking Nations

• Mazter

“Onze” klassiekers zitten erop en Nederland is een plaatsje gezakt. Frankrijk en Rusland kruipen dichterbij en met nog 2 grote en 5 kleine rondes tegenover 1 klassieker gaat het als “sprintersloze” land met slechts 3 klassementsrenners moeilijk worden de top 10 te behouden. Komt er ook nog bij dat alle 3 de renners her en der nog moeten knechten.

Rank Prev. Code Country Points

1 1 ESP Spain 711

2 2 ITA Italy 667

3 3 AUS Australia 490

4 4 BEL Belgium 486

5 5 GER Germany 389

6 11 LUX Luxembourg 250

7 6 NOR Norway 220

8 7 NED Netherlands 212

9 10 RUS Russian Federation 180

10 8 FRA France 155

11 9 GBR Great Britain 124

12 12 SUI Switzerland 87

13 14 SWE Sweden 86

14 13 BLR Belarus 71

15 15 DEN Denmark 44

16 16 CAN Canada 21

17 17 USA United States of America 20

18 18 FIN Finland 10

19 19 AUT Austria 6

20 20 CZE Czech Republic 4

21 21 SVK Slovakia 4

22 22 EST Estonia 4

23 23 UKR Ukraine 4

24 24 BRA Brazil 2

25 25 NZL New Zealand 1

• Marcos

Nu is het vooral jammer dat Dekker niet start in Romandië deze week. Ik ben heel benieuwd of Clement iets kan, dan moet het van hem komen.

• Lucas

Top tien klassering behouden zal echt wel lukken hoor, als je beziet wie er op de plaatsen 11, 12 en 13 staan..

• Cyclad

Niet zo somber.

Van de Britten komt geen gevaar, Cavendish behaalt nooit zoveel punten.

Rusland zal Nederland inderdaad wel passeren, Frankrijk zie ik de opgelopen achterstand dan weer niet goedmaken.

Daarnaast heeft Nederland slechts een summiere achterstand op Noorwegen. Noorwegen zal nog weinig punten halen.

Wie wel? De States? Armstrong, Leipheimer? Dat kan nog, maar bijna 200 punten is wel veel. Zwitserland, Zweden en Denemarken zijn volstrekt kansloos.

Nederland gaat deze UCI-ranking op D-day op plaats 8 of 9 afsluiten, da's goed genoeg.

• arend appelberg

colombia gaat er sowieso nog overheen aangezien soler de giro wint. dat wordt lastig. serpa win ook nog wel ritje en rijdt top 10/5

vraag is hoe leipheimer en lance het doen in de tour. dan is de vs er ook voorbij. rusland wellicht ook. daarentegen gaat nederland nog wel voorbij noorwegen uiteraard

• Massimo

Opvallend dat mega-wielerlanden als Venezuela en Colombia nog achter Nieuw Zeeland staan.

• arend appelberg

geeft maar meteen aan dat deze ranking totaal niet representatief is. alleen europese koersen tellen met europese teams en de renners daarin. gelukkig weten ze in die landen zelf wel beter

• Cyclad

Colombia? Gosh, helemaal niet serieus aan gedacht. Soler wint de Giro? Tja, hij is natuurlijk wel dé favoriet ;-)

Nee, ik geloof warempel niet dat we Colombia een serieuze bedreiging voor de Top 10 mogen noemen.

• Rudy Tek

Ze hadden de lijst beter samen kunnen stellen op basis van het aantal profs in verhouding tot het aantal inwoners per land. Dao zou Uruguay met een “profdichtheid” van 76% ruimschoots boven aan hebben gestaan. Ter vergelijking, in Nederland is slechts 0,0012 % van de bevolking beroepswielrenner.

Overigens verwacht ik dat in de hierboven gepresenteerde lijst de USA nog wel een geduchte kandidaat kan worden na de grote rondes, al weet ik niet echt hoe de puntentelling is.

Ben wel benieuwd wie onze drie klassementsrenners zijn Mazter?

Je doelt op Gesink, Dekker en? Ten Dam of Clement?

• Lucas

“”alleen europese koersen tellen met europese teams en de renners daarin“”

Dat lijkt me inderdaad een goede verklaring voor het feit dat Nieuw Zeeland boven Colombia staat..