Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

UCI World Ranking Nations

• JW

Inderdaad meer dan belachelijk dat Belize met zulke resultaten niet hoger staat !

'T Blijft sowieso een betwistbaar systeem, omdat de wedstrijden waar punten verdiend worden niet door landenploegen gereden worden. Als Rabo de Nederlandse wielersport leifheeft laten ze Menchov voor Gesink knechten, en Skil zou Hivert helemaal niet moeten opstellen !

• DutchSL

Colombia gaat met Uran ook nog Catalunya winnen en top rijden in Zwitserland ;)

• Keuteberg

Tegen die tijd staat Dekker er hopelijk ook weer.

• Mazter

Als dat zo is, is er inderdaad geen probleem.

• arki

Op de ranglijst van de Europese tour staan we 4e, dus zes startplaatsen op het WK zijn sowieso gegarandeerd:

1 (1) ITALY ITA 1,812.59

2 (3) FRANCE FRA 1,424

3 (2) BELGIUM BEL 923

4 (5) NETHERLANDS NED 812.4

5 (4) SPAIN ESP 798.4

6 (6) GERMANY GER 634

7 (8) SLOVENIA SLO 567

8 (7) GREAT BRITAIN GBR 420.8

9 (9) POLAND POL 413

10 (13) RUSSIA RUS 361

• Blueprint

Zes startplaatsen lijkt me ook wel genoeg. Spanje en Italië zullen de koers hard willen maken, dus hoeft Nederland niet te werken en zo'n brede top hebben we hier niet. Negen mag echter geen probleem zijn. Als we dat niet halen, dan hebben we het ook niet verdiend.

• Andere Peter

We hebben ook al bijna 25 jaar geen WK meer gewonnen. We rijgen de laatste 10 jaar nu niet bepaald de ereplaatsen aaneen. En we hebben niemand die bij de bookmakers bij de top-10 favorieten zal staan.

Het lijkt mij geen ramp als NL met 6 man start. Het lijkt mij - als het zo uitpakt - een juiste afspiegeling van waarde. Is het verschil tussen 6 en 9 NL'ers, niet vooral een tegenvaller voor Freire?

Noem mij 1 internationale wedstrijd waar 6 NL'ers een rol van betekenis spelen… 6 man klinkt wel juist, hoor.

Nog altijd beter dan bij het Songfestival, waar ik 3 man al teveel vindt…

• Cyclad

:D

(alleen jammer van die dt)

• henk

Die laatste 3 plekken worden altijd ingevuld door “knechten” Als de nieuwe bondscoach nu kiest voor een paar verassende namen ipv de typische “tankinks”