Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

'Rabobank wilde Thor Hushovd halen'

• Flandrien

Rabobank heeft de afgelopen winter gepraat met Thor Hushovd over een overgang. Dat schrijft het weekblad Sportweek. De Noor kwam vrij op de transfermarkt omdat zijn ploeg Crédit Agricole er mee ophield. Tot een overeenkomst kwam het echter niet.

De transfer liep stuk op de financiële eisen van de Noor. Hushovd koos vervolgens voor een contract bij de nieuwe Cervélo-ploeg, naar verluidt voor een veel lager bedrag. Hushovd won dit jaar een etappe in de Ronde van Californië en de openingsklassieker Omloop Het Nieuwsblad.

Rabobank ligt de laatste weken onder vuur vanwege tegenvallende prestaties in het voorseizoen. Ondanks het aantrekken van onder meer Nick Nuyens speelde het in de eerste maanden van het jaar slechts een bijrol.

Bron : Wielerupdate

• Goozzer

Het liep stuk op de financiële eisen, waarna de Noor koos voor een contract elders met een lager bedrag? Lijkt me nogal een slordige typefout, of het liep niet stuk op de financiële eisen… Bij Credit Agricole had hij in elk geval een basissalris van rond de 900.000 euro. Dan weet je om wat voor bedragen het gaat…

Bij Cervelo lijkt het me trouwens goed voorstelbaar dat men - met een budget van rond de 8 miljoen - twee grootverdieners hebben, met Hushovd en Sastre. En vervolgens een paar (omlaaggevallen) middenklassers: Gomez Marchante, Haussler, Klier, Gerans en dat de rest daar allemaal een flink stuk onder zit, met misschien nog een leuke ‘oudgedienden/knechtenregeling’ voor mannen als Hammond, Cuesta en Gustov…

• Sub Culture

In het geval van Cuesta lijkt mij ‘pensioen’ een uistekend woord voor 's mans financiële inkomsten.

• Wanny

Dan hebben ze het qua resultaten bij Cervelo een stuk beter gedaan.

Als je toch Hushovd kunt halen moet je dat doen. En dan bijv. Nuyens en Garate niet halen.

• Goozzer

Wanny, lezen: het lukte niet om Hushovd te halen…

• Eindhovuh

Als je nu zo die namen van Cervelo weer op een rijtje ziet. Dan hebben zij er wel het maximale uitgehaalt bij het opzetten van een nieuwe ploeg. Optimaal geprofiteerd van de renners die op de markt kwamen.

Al vraag ik me af of de prikkers hier de komst van Haussler naar Rabo hadden toegejuichd in november….

• Birillo

Het gaat er niet om of prikkers staan te juichen in november. De potentie van Haussler moet te voorspellen zijn. Ik mis een scout bij Rabobank, die fulltime bezig is de nieuwe renners te screenen. Dat moet nu komen van ploegleiders die vooral bezig zijn met de eigen ploeg.

Riis is bijvoorbeeld ook een goede scout. Renners waarin niemand anders iets zag, nam hij in de ploeg. En hij heeft het zelden misgehad.

• Ron Brandsteder

Ik dacht dat Rabobank zo'n geweldige opleiding heeft. Tot nog toe valt die opleiding nogal tegen…

• Goozzer

Kampioenen leidt je niet op, die worden geboren. Wat men bij Rabo wel goed doet, is heel veel middelmatig getalenteerde renners opleiden tot een ‘hoog (beloften)niveau’. Kijk maar hoe goed de continentals presteren t.o.v. hun leeftijdsgenoten. Echter, dit is vooral leuk voor de beloftencategorie zelf, bij de profs is het weer een heel ander verhaal…

• Marco

Toch niets nieuws dit? Interessanter vond ik dat ik pas las dat Colom ook met Rabobank gesproken heeft (waarschijnlijk voor de ‘vacature’ die Garate nu ingevuld heeft), maar hij koos voor een lager salaris bij Katuscha omdat hij daar vaker kopman kan zijn.