Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

IOC: "Zes atleten namen cera in Peking"

• JCD

Exact, hij rijdt al 15 jaar ongestraft rond. Weet je ook waarom? Omdat er tot op de dag van vandaag geen aanleiding was om Rebellin te straffen. Hoe sterk, en misschien ook wel terecht, de drang ook is om nu al zijn prestatie in een dopingdaglicht te plaatsen, we zullen Rebellin op z'n donkerbruine ogen moeten geloven als hij straks beweert eenmalig de fout in te zijn gegaan.

• JCD

Het bord dat jij voor je kop hebt is echt gigantisch.

• Andere Peter

Tsja, voor Ottie moeten we ook eerst nog maar eventjes aantonen dat de Aarde rond is. Pffff Aarde rond, wat een sukkels… dan zouden we er aan de onderkant toch zeker vanaf vallen?

• JCD

Het zou me niet verbazen. Ik ben vooral benieuwd of Ottie mans genoeg is om z'n excuses aan te bieden wanneer het allemaal officieel is. De theorie van het lek bij het CONI is zo velen malen plausiebeler dan het geblaat van Ottie dat het beschamend is dat hij ons zo neer zet.

• Andere Peter

Eens. Alles wijst op een bewust lek van iemand bij CONI naar Gazetta. Ik geef toe, bewijs is er niet.

Ik heb jarenlang met veel plezier naar The Sopranos gekeken. Misschien heeft dat tot enige deformatie geleid. Maar de wijze van bekendmaking geeft mij toch een beetje dat Sopranos/Godfather-maffia-gevoel.

Op een moment dat het CONI in zak en as zou moeten zitten wegens de val van een van Italië's grootste sporters van de laatste 15 jaar, zit daar toch een of ander mannetje dat eerst en vooral beseft dattie hier voor zichzelf een mooi slaatje uit kan slaan, waarna hij snel de primeur aan de invloedrijke Gazetta schenkt. De smerige aasgier. Een lid van de Familie gaat ten onder en de Familie sluit de rijen door hem uit te leveren. Zoiets. Maar nogmaals, ik ben gedeformeerd door die serie.

• Lucas

Beetje jammer dat Ottie hier neer gezet wordt als dom en naïef. Daar heeft het dus niets mee te maken. Het is gewoon een principiële kwestie.

Weigeren iemand te veroordelen, totdat het nieuws 100% zeker is.

Wat is daar mis mee..?

• Cyclad

Goed gezegd, Lucas. En Ottie weet wel dat er verstandige mensen zijn die zijn principes begrijpen en onderschrijven.

• Arnold

Ik vind ook dat ottie gelijk heeft!

Nu blijken zulke geruchten heel vaak waar te zijn ,maar beeld je eens in dat het dus niet zo is.

Is er trouwens al ergens een reactie van Rebellin op dit nieuws? Als je journalist bent lijkt me dit het moment om hem te bellen…

• anita

van www.nu.nl

Ook olympisch hardloopkampioen positief

Uitgegeven: 29 april 2009 13:13

Laatst gewijzigd: 29 april 2009 13:34

MANAMA - De olympisch kampioen op de 1500 meter, Rashid Ramzi uit Bahrein, is tijdens de Spelen van Peking positief bevonden op het gebruik van CERA, de opvolger van epo.

Dat heeft het nationaal olympisch comité van Bahrein woensdag bekendgemaakt.

Het IOC had dinsdag naar buiten gebracht dat zes sporters alsnog waren betrapt op het gebruik van verboden middelen, nadat enkele honderden stalen opnieuw waren gecontroleerd op sporen van - vooral - CERA.

Rebellin

Eerder werd bekend dat de Italiaanse wielrenner Davide Rebellin al betrapt was op dat middel. Hij won zilver op de wegrace.

Ramzi heeft - net als Rebellin - een contra-expertise aangevraagd. Hij zal bij die hertest zelf aanwezig zijn, zo maakte het nationaal olympisch comité van Bahrein bekend.

• Lucas

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=885598&t=885355

Over erbarmelijk niveau en dieptepunten gesproken