Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

IOC: "Zes atleten namen cera in Peking"

• Andere Peter

Dat weet ik wel, maar feit is dat Rebellin tegen de lamp liep bij een IOC-test. Toen er nog geen namen bekend waren begon topicmaker nog met aannemen dat ‘achterlopende’ sporten (ik parafraseer nu) wel een tikkie zouden oplopen door de IOC-CERA-test die het wielrennen al wel zou hebben opgeschoond. Maar 't is toch weer een wielrenner. Dat is pijnlijk.

• Andere Peter

Beste Sub, dat is verdraaien. Als dit een bekentenis zou zijn, waarom heeft hij het dan nooit herhaald? Bizarre veronderstelling dat iemand die nooit betrapt is als hij stopt in zijn afscheidsinterview plots in zulke rare termen zou bekennen om dat vervolgens weer in te trekken.

Maar dit lijkt mij voor een ander topic.

• PietvZ

Sorry AP, maar als een niet-Raborenner het zo had gezegd was het ook voor jou duidelijk geweest dat dit een impliciete bekentenis was dat hij gewoon altijd doping gebruikt heeft (net zoals de rest, zoals Sub terecht zegt.).

• podium3

Sorry maar hij stond wel in mijn rijtje :P

• Andere Peter

Nonsens. Ik heb niets met Rabo. De kans dat Rabo-renners (of NL'ers) pakken acht ik even groot als de kans dat andere renners pakken. Maar jij moet zo'n uitspraak niet verdraaien.

Ik verdedig bv Armstrong of Contador net zo goed tegen ongefundeerde onderbuik-aanvallen als Boogerd.

• Cecchini

Is die Boogerd therapie dan nog steeds niet aangeslagen PvZ. Het was een beetje stil de laatste rondom je Piet, en ik maakte me zorgen. Maar PvZ is still alive. Welcome back !

• apenzoon

Het zijn ook altijd de Belgen weer om dit te verdraaien, die Karl confronteerde Boogerd vorig jaar in dat Tourprogramma ook met totaal verkeerde termen. Iedereen neemt dit maar klakkeloos over en er wordt van een mug een olifant gemaakt.

Dit is het perfecte antwoord, je kan wel eenvoudig “nee” zeggen, maar wie weet heb je een bepaald medicijn gehad waar buiten jouw weten iets verkeerds in zat.

Dat hij benadrukt dat het in zijn beleving is zouden de wielerkenners juist moeten respecteren, omdat hij die discussie nu niet rechtstreek ontwijkt.

Ik zeg niet dat hij niet gebruikt heeft, want dat heeft hij zeerzeker, maar hij heeft het in ieder geval niet bekend.

• Ottie

Wat is dit toch altijd met die lui hier?

Lees nu eens goed:

Het IOC speelt de namen van de betrapte sporters wel door wel aan de olympische comités van hun land.

Wat staat daar nu?

Er worden geen namen genoemd en de OC's van de diverse landen worden nog ingelicht.

Gelijk worden hier al weer namen genoemd, ja, in Italie wordt door een krant een naam genoemd en men weet het al weer zeker dat Rebellin gepakt heeft en betrapt is……

Wacht nu eerst de officiele berichten maar weer eens af, voordat men weer mensen ‘neerzabelt’ hier……

Have fun met zeiken en afkraken.

Ik snap niet waarom jullie hier nog komen trouwens. Zijn jullie nou wielerliefhebbers of niet? Zo lang er wielrennen is zal er gebruikt worden, net zoals dat bij paardesport, atletiek, boksen en andere sporten gebruikt wordt…… iedereen probeert wat uit en men gebruikt. Wat men gebruikt hoeft niet op een lijst te staan trouwens…..

See ya en succes!

• Andere Peter

apenzoon zei:

“Dit is het perfecte antwoord, je kan wel eenvoudig ”nee“ zeggen, maar wie weet heb je een bepaald medicijn gehad waar buiten jouw weten iets verkeerds in zat”.

Precies. Boogerds genuanceerde vorm van ontkennen vond ik intelligenter en vertrouwenwekkender dan iemand die rigoureus ‘nee’ zegt, zonder nuances te willen zien.

• JCD

Jouw afkeer voor alles wat met België te maken heeft begint echt zorgbare proporties aan te nemen. Als ik jou was zou ik naar de dokter gaan, die kan er misschien voor zorgen dat met wat therapie je weer fatsoenlijk kan functioneren op het prikbord. Sterkte ermee.

Verder: treurig dat er weer een grote naam uit de wielersport het ingecalculeerde risico heeft genomen. Ik kon Rebellin nochtans zeer waarderen als renner. Hij wist precies wat z'n sterke punten waren en wat hij moest doen om een koers te winnen, al maakte hem dat niet de meest populaire renner in het peloton. Realpolitik op de fiets.