Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gerolsteiner georganiseerd dopegebruik?

• Zeijpie

Wat denken jullie?

Nu Kohl, Rebellin en Schumacher allemaal betrapt zijn op cera….

Was er bij Gerolsteiner sprake van een groepje renners dat samen deel uitmaakte van een netwerk van georganiseerd dopinggebruik?

• Rudy Tek

Ik denk het niet om eerlijk te zijn. Denk dat Rebllin en de andere twee heren elkaar ook weinig zagen.

Hoe zat dat verhaal met die bus ook al weer? Was dat bij Cerasteiner? Dat iedereen stil werd in de bus toen een gevalletje bekend werd?

Anderzijds is het wel toevallig allemaal met de Cera-gevalletjes. Nu drie gevalletjes bij Gerolsteiner, verder twee gevalletjes bij Saunier Duval (exclusief Cobo) en dan had je nog de CSF-mannen met Sella. Daar zijn er denk ik een paar de dans ontsprongen. Toevallig dat alle gevallen zich concentreren in deze drie ploegen?

• Sjors

Het verhaal was dat iedereen begon te juichen omdat er een Cera-test uitgevonden werd (wat ik raar vind) behalve Schumacher. Daar kun je helemaal niets mee.

• Wanny

Niemand gelooft toch dat iedereen in die bus zat te juichen. Een mooi verhaal om de schijn op te houden dat de rest 100% clean is.

En al ben je clean, dan lijkt het me nog geen bericht om overdreven uitbundig over te doen.

• Rudy Tek

Rebellin zal daar niet bij geweest zijn, kan me niet voorstellen dat Kohl heel hard gejuicht heeft.

Volgens mij gebruikte Kohl trouwens al voor dat hij bij GST zat. Pleit ook niet echt voor georganiseerd gebruik.

• Lucas

Het was inderdaad in de bus in de Tour.

Het verhaal is afkomstig van Sebastian Lang. Trouwens één van de renners waarvan ik redelijk zeker weet dat hij geen bloeddoping gebruikt (ik heb het dus niet over andere soorten - onopspoorbare - doping als groeihormonen).

• krabber

“Trouwens één van de renners waarvan ik redelijk zeker weet dat hij geen bloeddoping gebruikt”

vertel?

• Djenghis

Wanny schreef:

>

> Niemand gelooft toch dat iedereen in die bus zat te juichen.

> Een mooi verhaal om de schijn op te houden dat de rest 100%

> clean is.

> En al ben je clean, dan lijkt het me nog geen bericht om

> overdreven uitbundig over te doen.

Waarom niet? Stel dat je zeker weet dat renners uit andere ploegen aan de cera zijn en daarmee wegkomen, terwijl je zelf clean bent. Dan zul je toch allang blij zijn als er weer een manier komt om die rotte appels eruit te filteren?

• Prr?

één van de,..?

Welke zijn de anderen ?

zal wel een kort lijstje zijn

David Moncoutié staat ook bekend als een echte niet-dopinggebruiker, die voeg ik dan maar aan het lijstje aan

• Lucas

Sorry, ik drukte me verkeerd uit, het moet zijn: waarvan ik vrij zeker geloof dat hij geen bloeddoping gebruikt. Waarom..?

Afgelopen seizoen zett hij in eerste instantie een punt achter zijn loopbaan als renner, omdat hij kotsmisselijk werd van al het dopingbedrog. Pas toen QS kwam is hij daarop teruggekomen.