Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gerolsteiner georganiseerd dopegebruik?

• Oude tijden

Waar zijn de tijden gebleven, vroeger stond CERA gewoon voor een fietsenmerk, namelijk van Cees Raas de broer of neef van inderdaad !

Ik snap niet dat de link met Jan Raas nog niet is gemaakt want die was toch een van de eersten die op CERA reed :-)

• kuiperinho

Tuurlijk was dat georganiseerd, zoals het bij de meeste ploegen is georganiseerd of georganiseerd was.

Het zal misschien niet op de agenda van de ploegbespreking staan, maar de heren wielrenners zullen echt niet allemaal op eigen houtje hun produkten inkopen e.d.

T-Mobile, Kelme, ONCE, die ploeg van Virenque die uit de tour werd gesmeten, Gewiss etc. Saunier Duval was m.i. ook redelijk georganiseerd, evenals Selle Italia. Phonak en Fassa Bortolo (Frigo toch?) durf ik ook wel te noemen.

Maar wellicht vergis ik me en brengt een renner de ploeg ad dope ipv andersom. Dan zeg alle schuld gewoon in de schoenen van Massi en Casagrande.

• Sub Culture

Fassa Bortolo?

Frigo handelde toch op eigen houtje, het is te zeggen, samen met zijn vrouw.

• karel v loenen

vertlde toch..iederen slikt :)

• Mazter

Vindt ik wel heel makkelijk geredeneerd, Lucas. Op het moment dat je weet dat je ploeg onzeker is en er niet echt aandacht voor je persoontje is van andere ploegen zeggen dat je gaat overweegt te stoppen omdat je geen clown in een (dopings)circus en zodra de eerste de beste ploeg zich meldt zich laten overhalen door zijn “schone” ploegmaat om te tekenen.

• Cyclad

Mazter, die zin duizelt me. Knip 'm eens op, dat leest wat makkelijker.

Vind ik. ;-)

• De broer van Henk de Vries

Vindt ik ook :D

• Mazter

Hmm, het zag er beter uit toen ik hem typte, hij is inderdaad wel heel lang geworden.

• Sjors

Wel heel logisch. Goed presteren en doping gingen de laatste jaren bijna hand in hand.

• Andere Peter

Wanneer in vorig seizoen is (definitief) bekend geworden dat Gerolsteiner zou verdwijnen? Zou het kunnen dat die nieuwscyclus (eerst twijfel, dan middelen zoeken, tenslotte defintief stoppen) ongeveer gelijk op ging met het bekend worden dat CERA opspoorbaar was (ging ook niet ineens, werd eerst steeds sterker aangekondigd en later aangetoond).

De suggestie, die ik hier wil neerleggen met een vraagteken, is: zou het kunnen dat Gerolsteiner stopte met sponsoren nadat duidelijk werd dat het georganiseerde dopinggebruik waar men van af wist niet meer tot succes zou gaan leiden?

Nogmaals, het is geen stelling, het is een vraag.