Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ambities Laurens ten Dam realistisch ?

• Cecchini

Van de Rabo-site

Nu de Giro. Wat is jouw doelstelling? Mag je bijvoorbeeld voor eigen klassement gaan?

“Tsja, het zou mooi zijn een goed klassement te rijden en ik krijg best wat ruimte, maar met Denis hebben we een man die hem misschien wel kan winnen. Dat kan en mag ik niet uit het oog verliezen. Maar ik wil zeker een paar keer wel goed in beeld rijden en probeer me in de eerste week, die al zwaar is, goed in het klassement te positioneren. Verder is natuurlijk alles afhankelijk van hoe de wedstrijd verloopt. Toptien is een droomdoel van me en je mag dromen hebben. We zullen zien. Ik voel me erg goed en heb deze week berenmoraal opgedaan. Denis is ook zeer goed in orde. We zullen absoluut niet anoniem meerijden.”

Ik mag die Laurens ten Dam wel, een renner met flair, nadrukkelijk aanwezig in het peloton, maar top 10 in de Giro is misschien toch wel iets teveel van het goede.

• Koos

Lijkt me niet echt realistisch top10, top 20 zou mooi zijn al denk ik dat hij vooral zal moeten knechten voor Menchov als die net als vorigjaar hoog in het klassement komt te staan

• Marco

Koos schreef:

>

> Lijkt me niet echt realistisch top10, top 20 zou mooi zijn al

> denk ik dat hij vooral zal moeten knechten voor Menchov als

> die net als vorigjaar hoog in het klassement komt te staan

vorig jaar heeft Rabobank weinig hoeven werken (Menchov reed nooit voor de leiderstrui, en Brown was snel naar huis), en kon iemand als Ardila ook nog in de schaduw top 20 rijden. Dat zou Ten Dam ook kunnen. Maar ja, als je Menchov voor het Giro podium meedoet gaat dat (terecht) voor.

• Sub Culture

Jurgen VDB werd vorig jaar 7de (5de zelfs als je ricco en sella wegdenkt), nu zie ik een plaats in de top 10 niet zo gauw gebeuren omdat het deelnemersveld in vergelijking met vorig jaar veel sterker zal zijn.

Maar ik zie hem wel pakweg 13de worden.

• Martijnz

Wat is nu de definitieve selectie van de Rabobank voor de Giro?

• pedobear

Menchov

Ardila

Ten Dam

Weening

Brown

Martens

Van Emden

Hayman

Kozontchuk

• Marco

pedobear schreef:

>

> Menchov

> Ardila

> Ten Dam

> Weening

> Brown

> Martens

> Van Emden

> Hayman

> Kozontchuk

Waar komt dit vandaan? Eerst werden Leezer en De Maar gemeld ipv Weening en Van Emden. Nu is De Maar niet fit meen ik, maar waarom zou Leezer niet rijden?

• pedobear

Omdat Leezer de Vuelta rijdt en al een druk voorjaar achter de rug heeft.

• Goozzer

Top 10 is een érg hoge doelstelling, dat zal toch niet meevallen. Natuurlijk mag hij zélf ambities hebben, het is alleen de vraag in hoeverre die rijmen met ambities van de ploeg. Als Ten Dam zich in deze Giro helemaal het leplazarus rijdt en - achter Menchov die wellicht in de top 5 kan rijden - op die manier bijvoorbeeld 15e wordt, dan kun je hem voor de Tour wellicht wel afschrijven. Ik denk niet dat hij daar dan nog serieus potten gaat kunnen breken voor Menchov en/of Gesink. Die gaan het dan toch vooral zelf uit kunnen zoeken, vrees ik…

Mocht Ten Dam serieus kansen zien op een Top 10, dan moet hij daar natuurlijk vól voor gaan! Echter, wanneer hij ziet dat dat een buitengewoon moeilijke zaak gaat worden, dan zou hij zich beter sparen. Het heeft geen zin, met ook nog een belangrijke Tour voor de boeg, je helemaal naar de kloten te rijden voor een plek ergens in de Top 20 van de Giro. Op het moment dat Menchov zou falen, wordt het natuurlijk weer een ander verhaal. Al zou hij zich dan misschien beter kunnen richten op het winnen van een etappe…

• Soigneur

Ik had begrepen dat Stamsnijder zou rijden….ipv Martens (?)