Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ronde van Schoonoord afgelast

• henri

Samengevat kun je wel stellen dat er meer mis is dan alleen het gedrag van renners. Als er inderdaad zand in een bocht ligt en veel overstekers zijn dan is het logisch dat veel renners het rondje links laten liggen zeker als er ergens anders ook en ronde is. Voorstel van rugnummer 13 om 11 euro bij inschrijving af te schrijven en 10 € terug te geven bij deelname vind ik niet zo gek maar zou bijschrijven niet verbieden maar de prijs fors hoger bijstellen.Hierdoor zal men toch sneller geneigd zijn om vooraf in te schrijven.

• Marien

Naja, de mentaliteit was toen anders dan nu!

Het is nu begin mei en dus 3 weken voor de koersdatum van Schoonoord.

Dat is de periode dat veel renners zullen kijken wat ze in dat weekend zullen gaan rijden.

De knwu regel maakt het momenteel erg lastig om een wedstrijd af te schrijven. Dat is aan de ene kant handig, zodat een organisator weet waar hij aan toe is, maar heeft ook tot gevolg dat veel renners langer wachten met inschrijven. Ze willen namelijk geen boete, omdat ze bijvoorbeeld ineens een klassieker moeten rijden. Of diverse mails hoeven te sturen, omdat de vrouw ook een dagje uit wil.

Het is inderdaad erg jammer dat er tot nu toe maar 29 inschrijvers zich hebben gemeld, maar dit kan inderdaad ook aan de datum, rondje o.i.d liggen. Natuurlijk zijn er altijd renners die niks geven om het belang van een organisator, maar what's new?

Maar houd aub op met redenen als de mentaliteit was toen anders dan nu!

Wat is dat dan, toen? Vroeger toen we nog met een tube om de nek reden?

Ik ga lekker bankhangen en morgen eens kijken of Schoonoord evt. in mijn koersschema zou passen.

• Waarom niet?

Klopt Marien, afschrijven is zo moeilijk gemaakt dat je pas op het laatste moment gaat inschrijven. Komt nog bij dat de boete wegens niet starten van 20 euro exorbitant hoog is. En bijschrijven maken ze ook al elk jaar duurder. Wat rest is zo laat mogelijk inschrijven. Ik snap het nut van voorinschrijving sowieso niet, volgens mij hebben we dat alleen in Nederland.

• dat zal wel

Naja, de mentaliteit was toen anders dan nu!

http://www.youtube.com/watch?v=e7rLI3s70x0&feature=related

bij 0:10 sec.

groetjes

• Marien

@ dat zal wel:

Hoe kan ik hier nou commentaar op geven. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk!

• Rudy Tek

Met alle respect voor deze organisatie en alle andere in den lande, maar dit is idd wel een beetje opmerkelijk.

Die dag zijn enkel Schoonoord en Etten Leur. Deze zullen elkaar qua deelnemers niet in de weg liggen. Verder is dan nog Olympias Tour natuurlijk. Toch hadden hier zeker 50 man aan het vertrek gestaan. Wel jammer.

• Jos K

Ik snap het ook niet helemaal, vorig jaar was Schoonoord de dag na de 6-daagse Noordenveld Westerkwartier. toen stonden er ongeveer 40 man aan de start. Nu helemaal vrij op de kalender en nog bijna geen inschrijvingen.

• PePe

Hm, heb ik heel mijn seizoen afgestemd op Schoonoord, gaatie niet door, wat moet ik nu? :-)

• cyclinggirl

Ik deel wel de mening dat er in juni en juli zoveel wedstrijden zijn terwijl je in april en mei ook wel een mooie wedstrijd kan organiseren en dan zijn er renners genoeg die willen rijden. Vaak is het weer ook nog redelijk.

Ik als renster ben ook geneigd om te zien hoe een rondje is. En als er elders een rondje is wat geen zand in de bochten heeft of van die mafkezen die zomaar oversteken dan ga ik daar rijden. Dat is toch logisch?

• Leo

Vreemd dat die nu wordt afgelast, denk dat die inschrijvingen juist deze week wel hadden gekomen. Heeft weinig met mentaliteit te maken, maar meer dat de meeste renners niet 5 weken vooruit kunnen kijken en al zeker weten wat ze dan gaan doen. Het zou wel kunnen, maar dan moet je afschrijven weer gemakkelijk moeten maken.