Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ronde van Schoonoord afgelast

• de blanke duivel

Dat er de laatste jaren weinig deelname was had toch echt wel te maken met hun eigen keuze om een dag naar de 6 daagse een wedstrijd te gaan organiseren hoor.

Het is wel heel makkelijk om alles op de renners af te schuiven maar voor een normale amateur houdt het ook een keer op. Want een dag voor die zesdaagse zat Jistrum altijd al (of voor de toppers was dan het NK).

En inderdaad, die bult stenen van vorig jaar bij het uitkomen van de laatste bocht was geen slimme zet. Ik denk dat de organisatie nog blij mag zijn dat daar geen brokken van gekomen zijn.

• Jos K

Het scheelde bij mij een haar of ik was er tegenaan gekomen, in de heerlijke zandbocht kwam ik vol in de berm bij de bakstenen uit :+

Ik vind het zowiezo jammer dat het oude parcours aan de andere kant van het water niet meer wordt gebruikt, daar ligt mooi asfalt.

• Leo

Maar om het op de renners af te schuiven is gewoon te kort door de bocht. Die kunnen niet ver van te voren plannen, want doen ze iets fout hebben ze gelijk een boete aan de broek hangen.

• Detlef

Zo te lezen had de organisatie er sowieso al geen zin meer in, getuige deze alinea:

"Gezien het aantal inschrijvers, en de verwachting dat hier niet nog 40 renners bijkomen, hebben wij besloten de Ronde van Schoonoord te annuleren. Daar komt bij dat dit probleem niet alleen bij ons speelt en ook niet van het laatste jaar is.

Dit betekent dan ook dat er na 26 jaar definitief een einde komt aan de Ronde van Schoonoord."

Overigens ben ik wel benieuwd welke renner er bedoeld wordt in dit stukje: “ Als klap op de vuurpijl blijkt dan dat de winnaar van de wedstrijd in Rotterdam een spookinschrijver was van onze Ronde. En uiteraard had hij zich voor aanvang van de wedstrijd bij ons niet afgemeld.”

Volgens mij was er die dag helemaal geen koers in Rotterdam…

• Rudy Tek

Vaag inderdaad Detlef. Ik denk dat ze doelen op de meest recente winnaar van het meest recent gehouden criterium in Rotterdam.

• Detlef

Geen idee wie dat was.

Zelf heb ik overigens weleens afgemeld voor de Ronde van Schoonoord, in 2005 ofzo. Dit omdat mijn Drentse scharrel mijn Drentse scharrel niet meer was. Dus, sorry jongens. Eigenlijk is het mijn schuld dat deze koers niet meer doorgaat.

• MWF

De enige er toe doende bijdrage aan dit onderwerp.

• Oudesluis Dronken Thuis

Ik kan daar op je hyves niks meer van terugvinden…