Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sven Kramer

• Siem

Let op, G1ant. Voor wielrennen train je, je oefent niet. Sven is de gehele week bezig om zijn spieren sterker te maken, zijn zuurstofopname te verhogen etc. Kortom, hij traint als een professional. Een aantal jongens in de wedstrijd van gisteren doen dat ook en misschien nog wel veel specifieker, maar een hele grote groep (ook kopgroepmembers) maakt gewoon hun werkdag af tot een uur of 5, vliegt naar huis. Geeft hun vriendin een zoen, propt een broodje pindakaas in de mond en springt op de fiets om zich nog even 2 uur af te beulen. Dat is tenslotte de clubcompetitie.

Stelling is: Kan Kramer (een goede) prof worden wanneer hij zich er op toelegt. Ik denk dat indien dit bizarre idee concreet zou worden hij nog een lange weg te gaan heeft en dat je op basis van winst in een clubcompetitie wedstrijd niets van dit kunt concluderen.

• Oudesluis Dronken Thuis

Courage Siem, ik plas liever mensen af in korte ongefundeerde berichten, dit was ook wel sterk.

• Goozzer

Ik denk dat schaatstrainingen - zeke in combinatie met het feit dat hij bij de junioren gewoon (bijna) een heel wielerseizoen draaide - en goed presteren in het NK-tijdrijden elkaar zeker niet bijten. Het was wat anders geweest als hij bijvoorbeeld de Classique des Alpes, of een lastige rittenkoers had gewonnen…

Ik zie ook niet wat er zo vreemd aan is dat hij zo goed rijdt. Jaap Eden deed het al, en die kon nog aardig voetballen en breien ook. Jaap Eden was de Chuck Norris van de 19de eeuw.

De Vreugdenhil-brothers doen het ook niet verkeerd als combinatie-sporter

• Jonas

Je kan nog zo hard fietsen, als je niet kan koersen win je geen twee klassiekers ODT… dan kan je het niet in de finale afmaken.. dan zit je als schaatser of domme gast met je sterke benen op kop te beuken zonder af te geven.. die mannen kennen we allemaal wel.. ODT/Siem??

Het zal een Theo Bosje moeten worden bij Sven.. eerst 2 seizoenen investeren etc. Als hij alles wint in Vancouver is hij er ook gewoon klaar mee. en dan hup koersen! ik geloof er wel in. En ik denk dat hij dat zelf misschien ook wel doet, want waarom zou hij zich met zo'n salaris wagen in het toch wel risico volle wielrennen… omdat hij het mooi vind.

En Eric Heiden is zijn held, nou die heeft het ook gedaan.

• Rudy Tek

Het breiwerk van Jaap Eden wordt dan wel weer erg overschat. In Belize, daar kunnen ze pas breien.

Wat jij zegt is dat als je een wedstrijd wint, je per definitie koersinzicht hebt. Dat is is eufemistisch uitgedrukt een enigzins naieve veronderstelling.

• Mazter

De sporten hebben gewoon veel raakvlakken met elkaar. Groenewold zie ik volgens mij ook jjaarlijks op het NK dames verschijnnen, Jan Bos deed mee op de baan en Eric Heijden schopte het na zijn schaatscarriere tot de Tour. Warom zou Kramer dat niet kunnen?

Jaap Eden was wel de eerste die breisport toegankelijk maakte voor de gewone man op straat. Hij gaf breiclinics in achterstandswijken, en al spoedig was breien niet alleen meer voor de elite. Verder vind ik dat zijn talenten als bloemschikker onderbelicht zijn gebleven in de geschiedsschrijving.

• Rudy Tek

Buiten dat ze raakvlakken hebben bestaat de training van een schaatser voor een groot deel uit fietsen. Vooral in de zomer.

Sven Kramer heeft uitzonderlijk veel talent, traint extreem veel, leeft als een prof en wordt perfect begeleidt. Zo opmerkelijk is het dan toch niet als hij een wielerkoers wint?

De nr. 2 is trouwens verre van traag over het algemeen. Kramer heeft dus ook nog een goede sprint in de benen.