Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voorselectie Skil-Shimano voor de Tour

• Sub Culture

Beppu

Rooijakkers

Lemoine

Hivert

Van Hummel

Timmer

Hupond

De Kort

en een 9de renner kan ik niet kiezen, tjonge jonge, wat een armoede.

• Azzuro é Bianco

Denk niet dat het voor wielrenners verstandig is om met een X-leiding te werken…

• Marco

Koos schreef:

>

> de Kort heeft van alles renners van Skil de meeste ervaring

> en heeft (dacht ik) als enige al een grote ronde gereden

Tja, in het land der blinden … maar inderdaad, de Giro 2006. Lemoine heeft trouwens de Vuelta 2006 en 2008 uitgereden, dus meer ervaring.

De Kort z'n resultaten zijn dit seizoen in elk geval ronduit slecht, voor iemand meteen vrije rol in de klassiekers … In veel klassiekers haalde hij het einde niet eens, en in vluchtgroepen heb ik hem ook niet gezien. Dat heeft Beppu dan tenminste nog een stuk beter gedaan.

Ik snap niet waarom Eltink hier iedere week afgekraakt wordt maar je over De Kort dan niks leest. Ik lees z'n naam hier alleen jaarlijks als een paar van z'n fans vinden dat hij naar het WK moet …

• DutchSL

De Kort heeft om de een of andere reden vooral veel koersen die hem moeten liggen niet gereden.

Dwars door Vlaanderen 12e, de waaieretappe in Paris-Nice 13e (tweede waaier dus, waar hij nog kopwerk deed voor Hivert. Het is in elk geval een teken dat de vorm niet zo heel slecht was, ik weet niet of hij iets in Paris-Robaix is tegen gekomen en zo ja wat. Maar koersen als Driedaagse van de Panne, Driedaagse van West Vlaanderen, Nokere Koerse, Ronde van Groene Hart e.d. deed hij niet mee. Dat hij in de Ruta del Sol, Paris-Nice en Amstel Gold Race geen geweldenaar is zal geen verrassing zijn.

• jezus konstantinopel

Hoeveel renners hiervan zouden Parijs halen? Ik gok op twee.

• arki

Ik zeg niet dat ze veel potten gaan breken, maar ik acht alle renners uit de selectie in staat om zonder tegenslag Parijs te halen. Het zijn allemaal profs die zonder problemen in een peleton kunnen meefietsen!

• Dion

Ik denk dat dit toch wel de sterkste selectie moet zijn:

Simon Geschke (Dui)

Floris Goesinnen (Ned)

Jonathan Hivert (Fra)

Thierry Hupond (Fra)

Koen de Kort (Ned)

Cyril Lemoine (Fra),

Piet Rooijakkers (Ned)

Albert Timmer (Ned)

Tom Veelers (Ned)

• Nelis!

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat Skil is uitgenodigd (goed voor het Nederlands wielrennen, beloning voor de sponsor),maar het zal toch wel een van de kwalitatief minste selecties zijn die de afgelopen jaren hebben meegedaan. Maar aan de andere kant, het kan alleen maar meevallen…

• Andere Peter

Ik ga mee met jouw selectie, Dion. Prima. Ik kan mij voorstellen dat Beppu nog een plekje krijgt, zij het meer om publicitaire redenen. ASO zou dat ook wel leuk vinden.

Het verrast mij dat velen Van Hummel als zekerheidje zien. Dat gevoel deel ik niet. Van Hummel heeft niets te zoeken in Toursprints, wordt er hooguit 2 a 3 keer 9e ofzo. Dan liever 9 aanvallers mee. Onder volgorde van zekerheid:

- Hivert

- Lemoine

- Hupond

- Timmer

- Rooijakkers

- De Kort

- Goesinnen

- Veelers of Beppu

• Lampekap

De beste stuurlui staan weer aan de wal , en we weten het weer met z,n allen voordat er een meter gefietst is , twee maanden voor de start.