Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voorselectie Skil-Shimano voor de Tour

• Andere Peter

Hmmm… toen ik dit schreef kende ik die uitslag uit Duinkerken nog niet… Ik moet eerlijk zeggen, dat dit nu precies de lang verwachte/gehoopte indicatie is dat Van Hummel inderdaad die stap kan maken van B-sprinter naar A-sprinter. Exact waar ik op doelde toen ik schreef ‘Maar laat hij eerst kansrijk worden in kleinere rondes’. Zo zie je maar…

• tromp

Ik kan me nog herinneren dat ik 15 sprinters had aangeduid voor mijn sprintersploeg in de Tour en wie won er toen. Jimmy Casper.

En daar had niemand rekening mee gehouden. Dus nooit iets uitsluiten. Er zijn wel vaker rare sprints in de tour.

• Blueprint

Precies, zo'n etappe zit er altijd wel bij. Denk ook aan Sebastien Hinault in de Vuelta van vorig jaar.

• Andere Peter

Casper had toch al 3x op rij Zabel-op-zijn-sterkst geklopt voordat hij in de TdF startte.

De Vuelta is qua sprintersbezetting toch altijd wel iets anders dan de TdF.

Maar goed, ik begrijp de gedachte. Misschien was de eerste Tourzege van Blijlevens een mooi voorbeeld voor Van Hummel. Toegegeven: het type zeges als vandaag geeft enig vertrouwen voor dat onwaarschijnlijke scenario.

• Lucas

Nou ja, met name die drie Fransen hebben toch al het één en ander laten zien.

van Hummel snoert vandaag alle criticasters de mond en de Kort is absoluut Tdf-waardig.

Geen wereldploeg misschien, maar ik heb de afgelopen jaren slechtere ploegen mee zien doen.