Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voorselectie Skil-Shimano voor de Tour

• ton duk

tsja,Lampekap..waar is een prikpagina anders voor hè

Timmer is de enige NL-renner van SKIL die dit voorjaar zich laten zien heeft…gelukkig is vHummel de laatste weken weer redelijk aan het meesprinten op NL-nivo en wil ik 'm dat best eens in de TdF zien doen….plaats 5 t/m 10sprinter,denk ik…evenals Veelers

Goesinnen,Rooyakkers,de Kort hebben eigenlijk nog geen plek verdiend…om over Eltink maar te zwijgen…Tis jammer dat Rooyakkers zijn goede 2007 weer geen vervolg kan geven :(

Beppu (we kunnen er sponsortechnisch niet omheen)

Hivert

Lemoine

Hupond (3 redelijk goede fransen(

Timmer

vHummel

Veelers

Goesinnen

Rooyakkers of de Kort

gr Ton DUK

• Rudy Tek

Ik ga ook mee met Dion en AP. Goesinnen moet naar de Tour, bij deze begin ik mijn charme-offensief.

@ Arki:

“Ik zeg niet dat ze veel potten gaan breken, maar ik acht alle renners uit de selectie in staat om zonder tegenslag Parijs te halen. Het zijn allemaal profs die zonder problemen in een peleton kunnen meefietsen!”

Heb jij onder een steen gelegen de afgelopen maanden?

• John

Er moet een Japanner mee vanwege de co-sponsor en de mediaberichtgeving in Japan.

Daarnaast de drie Franse renners, omdat het (m.n. Hivert) goede renners zijn én omdat men de Tourorganisatie ook voor volgend jaar met de start in Rotterdam voor zich wil winnen.

De resterende vijf zijn de Nederlanders Rooijakkers, Timmer, de Kort, Veelers en van Hummel.

• ton duk

Toch altijd fijn dat iemand mijn posting onderschrijft,John

gr Ton DUK

• John

Weet niet of dit nu ironisch bedoeld is Ton, maar ik had in eerste instantie jouw bericht gemist. Anders zou ik me zonder een lijstje te noemen gewoon bij jou hebben aangesloten.

• foeke

Wagner gaat zeker mee. Dat weet ik uit zeer betrouwbare bron.

• ton duk

Ha John

Ton DUK weet zelf eigenlijk zelden of zijn postings ironisch bedoeld zijn…

Jij hebt in ieder geval een goede kijk op het wielrennen :)

gr Ton DUK

• hendrik

En waarom zou Van Hummel niet kunnen aanvallen?

Altijd dat ordinaire hokjesgedoe, precies ofdat je als ‘sprinter’ gedoemd bent om de hele dag in het peleton te zitten en te wachten op de spurt. Als je eens kijkt naar vluchters die de voor de overwinning mogen rijden, is het vaak de snelste man die wint, niet zelden een B-spurter genre Van Hummel. Daarom neemt men als aanvalsploeg best zo veel mannen mee met een goed eindschot en dan spreekt het voor zich dat Van Hummel daar uiteraard bij hoort.

Een beetje voor het peleton uit rijden met 4 man en ronddraaien tegen 42km/u kan elke prof. Het afwerken indien ze voorop blijven is echter een stuk moeilijker.

• Blueprint

Het lijkt me voor Skil erg belangrijk om met minimaal 5 man Parijs te halen om het vertrouwen van de ASO niet te beschamen. Natuurlijk moeten de sterke Fransen en de Japanner mee, dus dan hebben we alvast de volgende zekerheidjes:

1. Fumiyuki Beppu

2. Jonathan Hivert

3. Thierry Hupond

4. Cyril Lemoine

De beste sprinter moet natuurlijk ook mee:

5. Kenny van Hummel

Mannen die een ronde uit zouden moeten kunnen rijden:

6. Albert Timmer

7. Piet Rooijakkers

8. Koen de Kort

9. Floris Goesinnen

Geschke lijkt me nog te vers, Wagner en Veelers kan ik moeilijk beoordelen.

• Andere Peter

Wat verwacht je dan van Van Hummel? Ik wil hem niet afze*ken, prima B-sprinter. Maar laat hij eerst kansrijk worden in kleinere rondes. In TdF-massasprints zie ik hem echt niet verder komen dan een enkele top-10-plaats. Voor vluchtgroepjes geldt, dat hij het type niet (ik zie hem niet vooruit komen in vlakke etappes waarin het eerste uur permanent tegen 50km/u gaat) is. Plus: om te kunnen winnen kan zijn sprintsnelheid in juist zijn nadeel werken. Als hij met 5 niet-sprinters in een slagend groepje zit dan weet je eigenlijk bij voorbaat dat het groepje gaat breken en dat niet met Van Hummel meewerkt.

Skil moet in de TdF gewoon extreem veel aanvallen, kleur geven vanuit underdogpositie. Het liefst met 9 types-Timmer. Leg eens uit wat Van Hummels rol zou moeten zijn, misschien mis ik iets.