Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Valverde heeft gerechtelijke stappen aangekondigd

  • Nu-Dope

    Wie krijgt gelijk Italie of Spanje ?

    6 mei 2009 20:38

    MADRID - De Spaanse wielrenner Alejandro Valverde heeft gerechtelijke stappen aangekondigd tegen de antidopingprocureur Ettore Torri van het Italiaanse olympisch comité. Het CONI wil de coureur voor twee jaar schorsen naar aanleiding van zijn betrokkenheid bij de dopingaffaire rond de Spaanse arts Eufemiano Fuentes.

    Valverde is het er niet mee eens dat het CONI hem een schorsing wil opleggen, terwijl de Spaanse rechter het bewijs tegen hem ongeldig heeft verklaard. “Mr. Torri blijft de beslissing van de rechter in Madrid maar negeren”, aldus Valverde in een verklaring.

    Volgens het CONI is bloed dat bij Valverde is afgenomen gelijk aan bloed dat gevonden is bij een huiszoeking bij Fuentes. Daarnaast beschikt het comité over documenten die bewijzen dat Valverde geld aan Fuentes heeft overgemaakt.

  • arend appelberg

    het net sluit zich om deze huichelaar, wiens hoofd altijd boven water is gehouden door de spaanse autoriteiten. nu wordt hij voor 2 jaar geschorst en zal de uci die straf overnemen. sowieso dus geen tour. kan mooi uran daar in een vrije rol heen. want valverde staat urans ontwikkeling volledig in de weg.

  • Lucas

    Wel eens van hoofdletters gehoord, Arend..?

  • gerd

    Ach ja Valverde…dat zijn krampachtige achterhoede gevechten…

  • JW

    Voor gerechtelijke stappen tegen Torri zal hij toch naar het Italiaanse gerecht moeten. En het lijkt me stug dat Torri in Italië bestraft kan worden omdat hij de uitkomst van een Spaanse rechterlijke uitspraak negeert. Valverde bluft dus een (heel) beetje.

    En die overboeking naar Fuentes was natuurlijk voor trainingsschema's, inmiddels een volledig legitieme smoes. (Dat Ullrich daar nooit aan gedacht heeft…).

    11 mei de zitting van het CONI, daarna weten we meer.

  • Arnold

    Valverde gaat gewoon vrijuit.

    En dat hij betaald heeft aan Fuentes lijkt me logisch, het was immers zijn ploegarts bij kelme, en latere betalingen, zijn makkelijk te verklaren door bv. trainingsschema's.

  • JW

    Dat zei ik: trainingsschema's :D

  • Keuteberg

    Zo zie je dat Valverde wel wat te verbergen heeft, hij speelt het nu al juridisch ipv te zeggen: onderzoek maar alles, ik heb niks te verbergen… Dit staat eigenlijk gelijk aan een bekentenis.

  • arend appelberg

    oh dus rabo renners doen ook betalingen aan hun ploegarts??

  • Rick

    't Is maar hoe je het wilt zien. We wachten wel af wat eruit gaat komen…