Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boonen opnieuw betrapt!

• B

Schande!!…Schorsen voor het leven!..Al die kleine jochies die Tom Boonen willen zijn. Als wielrenner heb je een voorbeeldfunctie..Tom denkt waarschijnlijk alleen aan zichzelf. Dat gelul dat ie zich even minder voelde, dat hij zo een enorme druk voelt…Hij verdient 5 miljoen per jaar, heeft een prachtig gezond lichaam. Iemand die 50 uur per week in een vleeswarenfabriek moet werken om net aan de huur te kunnen betalen voelt pas druk!!

• merijntje mortirolo

Aan de radicaal overtuigden:

kBen juist geheel van het tegengestelde overtuigd: Boonen is níet verslaafd, maar snuift graag eens een lijntje op een feestje (zoals ik (en er zijn trouwens ook vele wielrenners die dat doen) graag weer eens wat sigaretten opsteek als ik in het juiste gezelschap ben, terwijl ik eigenlijk al een half jaar ‘gestopt’ ben). Mij trekt coke voor geen meter: ik heb het nog nooit gehad en ben het gebruik ervan niet van plan ook (kpraat al nasaal genoeg zonder zooi in mijn neus), maar ik zie het enkel als een wat luxere partydrug, niet als maatschappelijke bedreiging.

Een verslaving valt op, zeker bij een professionele wielrenner. Het enige dat je Boonen kunt aanrekenen is dat hij verdomd goed weet dat het in zijn situatie niet mag, zeg maar dat hij het ‘nog minder mag’ dan ‘gewone’ mensen. Hij had beter moeten weten, dat wel, maar om er nu maar vanuit te gaan dat hij andere middelen maskeert of dat hij verslaafd is: dikke bullshit!

Beetje dom om een middel te gebruiken waarvoor je al eens gestraft bent, dat wel.

Gegokt en verloren, zie het als een alternatief doodsverlangen (ik houd er wel van): pure Rock & Roll, dus.

tBlijft natuurlijk enkel een storm in een glas water en voor Tommeke is het jammer dat glazen doorzichtig zijn.

• Cyclad

Okay, da's 1 reactie. Je hebt het over veel prikkers. Daar neem ik echt afstand van.

Die anderhalve Hollandse paardekop die blij is dat Boonen weer betrapt is moet je maar niet serieus nemen, doen wij ook niet.

• Merak

En dan lees ik: Tom is verstandig genoeg om te weten wat de gevolgen zijn." Dat is typisch het gedrag van een gebruiker…

• marksi

Pure rock &roll??? Houdt toch op man. Zo kan je alles wel romantiseren met van die populaire semi-intellectuele opmerkingen. Het is één ding en dat is puur dom. Daarnaast ben ik het wel ermee eens dat hij (waarschijnlijk) niet verslaafd is.

• Dirk

Tom heeft een voorbeeldfunctie in het wielrennen en is boegbeeld

van de Quick Step ploeg.

Dit betekend dat hij medeverantwoordelijk is voor de uitstraling naar sponsors toe

en voor het inkomen van collega renners en ploegleiding.

Deze verantwoordelijkheid kan hij dus duidelijk niet aan dus moet er worden

ingegrepen.

Voor de duidelijkheid als een prive sporter aan de coke zit, van mij mag het,

in dit geval spelen zoveel gezamelijke belangen dus kan het niet.

Misschien kan Tom eens op bezoek gaan bij zijn zwaar gekwetste ploeggenoot

Kurt Hovelynck, wellicht leert ie daar iets van.

• Koos

DOM DOM DOM DOM DOM

TOMMIE KAN DE TOUR WEER VERGETEN ………….. ????????????

• Cyclad

Goed zo Marksi, jij brengt deze topic weer terug naar de essentie. Al dat wetenschappelijke geblaat ten spijt (geloof me, in ben ook iemand die de wetenschap een warm hart toedraag, maar in deze kwestie is dat niet de hoofdzaak) is het inderdaad de rolmodel Boonen die een voorbeeldfuncie heeft.

Om hij er nu wel of niet harder van gaat trappen, of hij nu wel of niet een lijntje snoof tussen Vlaanderen en Parijs-Roubaix doet in mijn opinie niet terzake.

Boonen weet dat cocaïnegebruik tijdens de competitie strafbaar is en hij weet inmiddels ook donders goed dat hetzelfde cocaïnegebruik buiten competitie hem veel ellende oplevert.

Daarnaast weet hij verrekte goed dat hij ooc gecontroleerd wordt cq kan worden, hij neemt dus bewust het risico betrapt te worden.

Gezien zijn recidief gedrag hierin is een gepaste straf niet te vermijden. Wat dat dan moet zijn laat ik aan anderen over, ik ga in elk niet roepen dat hij maar 2 jaar geschorst moet worden en op moet flikkeren bij Quick Step. Wel is het mij duidelijk Boonen niet kan ontsnappen aan maatregelen, hoe spijtig ik het voor de man en zijn fans ook vind.

• Lucas

“”Hij had beter moeten weten, dat wel, maar om er nu maar vanuit te gaan dat hij andere middelen maskeert of dat hij verslaafd is: dikke bullshit!“”

Volgens mij gaat helemaal niemand er hier zomaar vanuit dat hij andere middelen maskeert. Wat mijzelf betreft, heb ik slechts geopperd dat dat een mogelijkheid zou kunnen zijn, meer niet.

Ik ben het er overigens helemaal mee eens dat de optie die jij uiteen zet ook zeer goed mogelijk is. Iemand kan jarenlang af en toe op feestjes ‘recreatief’ een snuifje nemen, aangezien de lichamelijke verslaving niet zo heel groot is.

Als ik één van beide opties (de derde optie, dat hij zwaar verslaafd zou zijn sluit ik volkomen uit, dat is onmogelijk, dan had hij nooit P-R gewonnen en zou hij al vaker betrapt zijn) zou moéten kiezen, zou ik zelfs eerder denken aan de optie van recreatief gebruik dan de optie van maskering of stimulering tijdens training, maar omdat ik qua doping, voor geen enkele renner mijn hand in het vuur steek, sluit ik die andere optie zeker niet uit. That's all.

• Cyclad

Wel ja joh.

Pure rock'n roll. :-(

Vast wel, maar Tom Boonen speelt nu eenmaal niet bij The Rolling Stones.

We hebben het hier wel over de wielersport, dat toch al in een kwaad daglicht gesteld is.

Dat jij en anderen cocaïnegebruik normaal vinden en met de mantel der liefde bedekken vind ik in het dagelijks leven geen probleem, maar in de in het verdomhokje zittende wielersport is elke vorm van overtreding van het dopingreglement, hoe licht die misschien ook is, er weer eentje te veel.