Zou hij nog een neusschotje hebben :p
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forums@De Kaasploeg
Als je het over een geestelijke verslaving hebt, heb je natuurlijk helemaal gelijk. Met een fysieke verslaving ligt het toch wat anders. Het afkicken van bijvoorbeeld Heroïne gaat gepaard met zulke heftige afkickverschijnselen (een hel van ruim een week), dat in de staat waarin de gebruiker op dat moment zit echt geen sprake meer kan zijn van wilskracht. Om daarvan af te kicken heb je zeker hulp nodig, plus een begeleid afbouwprogramma, want op wilskracht alleen ga je het niet redden. Niet voor niets wordt bij veel Heroïne gebruikers gekozen voor een ‘onderhoudsdosis’ methadon in plaats van echt afkicken.
Ik dwaal trouwens wel een beetje af, merk ik nu.
Geloven in wetenschap is een contradictio in terminis.
Lichaam en geest zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Fysieke afkickverschijnselen en geestelijke afkickverschijnselen zijn dus in essentie hetzelfde ding.
Als jij de juiste motivatie hebt, en de wilskracht en dicipline hebt om door te zetten, kun jer heroineverslaving ook aan. Ik zeg nergens dat je cold turkey moet stoppen toch? Hoe je het doet dondert niet - ALS je het maar doet. Enfin, we dwalen inderdaad af.
Coke geeft je de perceptie dat je gaver bent, beter bent dan anderen en beter presteert. Of dat ook een objectieve prestatieverbetering is, is in niet alle gevallen duidelijk. Taken waarbij concentratie vereist is, zullen wel profiteren van coke, maar dat hoeft niet voor alle taken te gelden. Coke leidt echter ontegenzeglijk tot een subjectieve prestatieverbetering.
Ik vind dat toch wel een beetje voorbij wordt gegaan aan dat Boonen met deze actie de wielersport schaadt. Een sport die nou niet bepaald de beste naam heeft. Boonen is (imo) een van dé vedettes in de sport, een gezicht en een uithangbord. Met deze actie geeft hij alleen maar een stem aan de mensen, die de wielersport zien als een soort schimmige wereld van gebruikers. Hoewel het zeer aannemelijk is dat Boonen een snuifje heeft genomen puur voor recreatief gebruik. Zijn er wel gevolgen voor de wielersport. Dit ligt wel een beetje in het straatje van een voorbeeldfunctie, maar gaat nog verder dan dat. Het gezegde zelfs een ezel…., slaat duidelijk niet op Boonen en ik pleit nu dan voor een ander gezegde: wie niet horen wil moet maar voelen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?