Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boonen opnieuw betrapt!

• Proost!

Het is misschien goed om een paar relativerende opmerkingen te maken. In de eerste plaats is Boonen buiten wedstrijdverband betrapt. Dit betekent dat het geen overtreding is van het dopingreglement. Hij kan hiervoor dus niet worden geschorst. Zijn gedrag is wel een overtreding van het strafrecht in Belgïe. Boonen heeft, zoals al opgemerkt, de pech in Belgïe te wonen. Zijn overtreding zou in Nederland niet vervolgd worden.

In de tweede plaats lijkt het me het verwijt dat het gedrag van Boonen de geloofwaardigheid van de wielersport aantast wat overdreven. Mij persoonlijk zal het een zorg zijn wat die Boonen snuift. Als de heren P. Kluivert of M. Bakker een auto-ongeluk veroorzaken brengt dat toch ook niet de voetbalsport of het beroep van zanger in diskrediet? Wat slecht is voor de wielersport zijn de bijna hysterische reactie zoals er hierboven een aantal te lezen zijn.

De overdreven reacties op Boonen's misstap zijn natuurlijk ook het gevolg van het feit dat Boonen een geweldig palmares heeft. Boonen is een halfgod en die zien heel wat mensen nu eenmaal graag ter aarde storten. Zonder dat ik een fan ben van hem moet ik toch zeggen dat hij mij heel wat moois heeft laten zien. Ik hoop dat dat in de toekomst nog vaak zal gebeuren.

• Arnold

Laat die jongen gewoon lekker stoom afblazen na de klasssiekers! Toevallig heeft hij pech dat hij in België woont waar het (buiten competitie) ook strafbaar is voor de wet.

Maar dezelfde renner in NL zou er vrolijk mee weg komen, en terecht in mijn ogen!

• Lucas

Je bagatellisering van de feiten gaat me iets te ver, maar helemaal ongelijk heb je zeker niet.

“”Het is misschien goed om een paar relativerende opmerkingen te maken. In de eerste plaats is Boonen buiten wedstrijdverband betrapt. Dit betekent dat het geen overtreding is van het dopingreglement. Hij kan hiervoor dus niet worden geschorst. “”

Jammer genoeg voor Boonen denken de meeste organisaties van wielerwedstrijden hier anders over dan jij Proost!

Zie vorig jaar toen hij niet naar de RvZ en de Tour mocht komen..

• zabirskie

@Cyclad

Dat is ook een interpretatie. Ik denk alleen niet dat door een stukje negativiteit Boonen ineens geen idool meer is. Idolen kunnen best positieve en negatieve eigenschappen hebben en het zijn de positieve aspecten waar fans zich aan spiegelen, niet de negatieve. Het cokegebruik van Boonen doet niets af aan zijn prestaties op de fiets, omdat die twee (vooralsnog) ongerelateerd zijn. Ik denk dat de Vlaamsche kindertjes zich niet minder vaak of minder intens zullen spiegelen aan Boonen de wielrenner.

Wanneer Boonen geschorst wordt of in de gevangenis terecht komt, is het natuurlijk een ander verhaal. Dan verdwijnt de positieve (dus de goede, niet de gedopeerde) Boonen uit de picture en komt de aandacht op zijn negatieve aspecten te liggen. De kindertjes zullen echter ook dan niet zo snel coke gaan gebruiken, maar zullen naar alle waarschijnlijkheid gewoon niet meer Boonentje spelen op de fiets, maar bijv Van Avermaet. Dat lijkt me verder niet zo schadelijk voor de kinderen, maar hoogstens vervelend voor Boonen zelf en zijn sponsoren (omdat de kindertjes geen QS shirtjes meer kopen). Daarom is het niet echt een reden om Boonen iets te verwijten.

• Geslaagde Chasse Patat

Natuurlijk valt er iets voor te zeggen als beweert wordt dat iemand naar middelen grijpt om meer uit zijn trainingen te halen. Maar dat geldt niet in het geval van Boonen (gezien het tijdstip, etc.), maar is dat dan juridisch ook gegrond?

Dat Tom Boonen af en toe een lijntje neemt is niet het probleem van de wielerwereld, maar van hemzelf.

• zabirskie

@liefde

Aangezien je op mij reageerde, lijkt het me dat je een (vermoedelijk recente, aangezien mijn post gebaseerd was op de kennis van plm 5 jaar geleden) wetenschappelijke argumentatie hebt die mijn post tegenspreekt. Ik ben geïnteresseerd in die nieuwe inzichten, zou je zo goed willen zijn je referenties te plaatsen?

• merijntje mortirolo

Das komisch, marksi, ik was het nu net ten dele met jouw posting eens, afgezien van de laatste uitdrukking. Daar Tom de consequentie moest kennen is het nogal stom vannum, maar goed, daar zijn we het hier, denk ik, allemáál wel over eens.

Romantiseren is mijn lust en mijn leven: dat houdt het leven voor mij boeiend. Romantiseren is overigens iets geheel anders dan goedpraten, maar dat begreep je wel. Semi-intellectuele uitspraken heb ik een hekel aan (ik ben namelijk een hele intellectueel :+), dit is puur hoe ik mensen zie die overduidelijk domme dingen doen, terwijl ze de eventuele consequentie/sanctie al kennen.

In mijn beleving is zelfdestructie één van de kenmerken van Rock & Roll en daar is Tommeke toch wel een beetje mee bezig. Jezelf boven de wet voelen staan of hopen/verwachten dat het bij jou zo een vaart niet zal lopen, tsja, doet me een beetje denken aan Maradona in 1994 of aan Kluivert met zijn seksdrang. Als je een bekende persoonlijkheid bent (en al dan niet gewild een voorbeeldfunctie hebt) hebben sancties niets meer te maken met morele fouten, doch enkel met zwart-wit-te-hanteren regels. Boonen gaat niet harder fietsen van coke en zal zich zichzelf daarom in een euforische stemming even boven de wet voelen staan, zo stel ik me voor: ík mag dat vandaag, want ík heb Parijs-Roubaix gewonnen en ík hoef pas over een maandje of wat weer ‘in competitie’ te wezen.

In mijn ogen houdt dit soort fratsen het leven boeiend, dat heeft niets te maken met de actie an sich wél of níet juist vinden. In die zin ben ik een pure mensenliefhebber: ik wil altijd weten wat er ten grondslag ligt aan domme daden…

• Lucas

Hij reageerde niet op jou Zabirskie, maar op Snormans. Kijk maar eens goed naar de lijntjes..

• Massimo

Ik ga met Lucas mee, dit had een mooie dag moeten worden. Heb eigenlijk helemaal geen zin om hier op te reageren, behalve dan dat ik het onbegrijpelijk vind dat er nog steeds mensen zijn die dit proberen te vergoeilijken.

• Proost!

Dat vind ik ook heel betreurenswaardig en huichelachtig. Uit een ander topic begreep ik overigens dat jij met mij vindt dat organisaties niet op eigen houtje een uitsluitingsbeleid gaan volgen. Eigenlijk hoop ik dat bij de volgende TdF een Chavanel, Voeckler of ander prominente franse prikker betrapt gaat worden. Dat zal de ASO leren.