Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boonen opnieuw betrapt!

• Frankie

WUYTS: “IK BEN VERBAUWEREERD”

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

“Ik ben hard geschrokken”, zegt wieler-

commentator Michel Wuyts. "In 2008 was

dat niet zo, nu ben ik verbauwereerd.

"Bij wijze van boutade vroeg ik na zijn

zege in Parijs-Roubaix aan de entourage

van Boonen of ik hem nu niet beter een

paar dagen bij mij in huis nam. "Dat is

niet nodig, want hij heeft Lore weer",

luidde het. Boonen straalde maturiteit

uit, dit was niet de jongen die opnieuw

aan een escapade toe was", zegt Wuyts.

"Maar blijkbaar heeft Boonen toch een

enorme drang naar decompressie. Tradi-

tionele middelen als alcohol volstaan

niet meer, er moet iets extra's bij."

­­­­­­­ “Komt hij dit te boven?”

“VRAAG ME AF OF HIJ DIT TE BOVEN KOMT”

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

“Hoe je het ook draait of keert”, zegt

Wuyts nog. "Tom Boonen heeft een voor-

beeldfunctie en die heeft hij andermaal

niet ingevuld. Ik denk dat de gevolgen

veel groter zullen zijn dan in 2008."

"Mentaal is Boonen zeer weerbaar. Hij

is een springveer die toch weer recht

komt. Maar hij moet nu weer door een

hel. Ik vraag me af of hij dit te boven

zal komen als de gevolgen zwaar zijn."

"Ik durf het haast niet hardop te zeg-

gen, maar ik heb intussen al een paar

gesprekken gehad met collega's en dan

gaat het over het feit of Boonen zijn

carrière zal voortzetten of niet."

VRT Teletekst

• anton - Droomteam

Al degene die denken het is Prive Boonen aan de Coke .

en het schaad het wielrennen niet Droom dan maar verder .

• Goozzer

Helemaal eens…

• zabirskie

Dan begrijp ik niets van de lijntjes :) Jammer, want mijn interesse was gewekt.

• Lucas

Helemaal mee eens.

• pedobear

Boonen geschorst door ploeg

'Ik sta niet te dansen in mijn living'

Tom Boonen wordt voor onbepaalde tijd geschorst door zijn team Quick-Step. Dat heeft de redactie vernomen uit goede bron.

Dat heeft het team van Boonen besloten nadat vanmorgen bekend raakte dat de renner buiten competitie opnieuw betrapt is op het gebruik van cocaïne. Vorig jaar testtte Boonen ook al eens positief op deze drug.

sportwereld.be

• Blueprint

Boonen bewijst hiermee zichzelf, zijn ploeg/sponsor en het wielrennen in het algemeen een slechte dienst. Vorig jaar kwam hij er nog relatief makkelijk mee weg, ditmaal zullen de consequenties ernstiger zijn. Hij kan dan weliswaar niet geschorst worden, maar justitie zal hem niet weer zomaar laten lopen en hij loopt flinke imagoschade op.

Persoonlijk ben ik niet anders gaan denken over de wielrenner Tom Boonen. Ik kan alleen hopen dat de mens Tom Boonen niet verslaafd is. Is hij dat wel, dan moet hij serieus hulp gaan zoeken, is hij dat niet, dan moet hij hard aan zijn zelfdiscipline gaan werken of een minder mediagenieke baan zoeken.

• Boris de Löwikfan

Coke is niet de drug om eens per jaar te gebruiken, daar geloof ik niet in, ook niet dat hij verslaafd is want dan zou hij veel vaker positief moeten testen. Een gezelligheids/gelegenheids gebruiker denk ik.

Als iets niet mag omdat het op de verboden lijst staat moet degene die de straffen uitdeelt daar geen onderscheid in maken, 2 jaar schorsen lijkt me dus van toepassing.

Wat bij mij gevoelsmatig zwaarder weegt heeft hier geen zak mee te maken.

Dat ik Hamilton een grotere bedrieger vind dan Boonen die m.i. geen prestatieverhogend middel pakt boeit dus geen ene f-uck.

Coke als maskeringsmiddel, het zou zomaar kunnen maar niks zegt mij dat het tegendeel ook waar kan zijn.

Als coke op de verboden lijst staat dan had hij toch vorig jaar 2 jaar geschorst moeten worden, waarom is dat toen ook alweer niet gebeurd?

Iemand die zo dom is hoef ik niet meer terug te zien, mafkees, Dom Boonen! iets met een ezel en een steen..

Groet Boris, ben heel benieuwd naar het verhaal van Lefevre..

• Cecchini

Bij Boonen was het vlees weer eens gewoon te zwak, zoals vrijen zonder condoom ook velen nog overkomt (ik ben geen haar beter). Over coke weet ik helemaal niets te vertellen, ik ben nl. veel te schijterig om over díe grens te gaan, zoals ik op de fietstrainer op de sportschool ook nooit de 180 hartslagen per minuut durf te benaderen.

Daarnaast durf ik me wel kwetsbaar op te stellen, door te stellen, dat ik wel blij was om te horen dat types als Schumacher, Kohl, Sella, Ricco en Rebellin gepakt werden. Deze jongens hebben nadrukkelijk gebruikt om op onnatuurlijke wijze op het hoogste nivo in de competitie mee te kunnen doen, en je hoefde niet eens ingewijdde te zijn, om te zien dat bij deze heren iets niet klopte. Bij Boonen heb ik het idee (ook ik heb natuurlijk geen bewijzen), dat dat bij hem allemaal niet speelt. Ik vind het juist opwindend om te zien, dat een kampioen bewijkt voor de geneugten des levens. Het tonen van zijn zwakheden geeft hem iets menselijks, zoals ik deze week ook ontroerd raakte toen de Grote Marco v. Basten durfde te bekennnen, dat hij het vak van trainersschap niet beheerste, en vond dat hij er beter aan deed om te vertrekken.

Het is allemaal niet zo verstandig geweest van Tom Boonen, maar zijn prestaties op de weg acht ik er niet minder op.

• Cyclad

Proost, je mag dat best huichelachtig vinden, als ik organisator zou zijn van een wielerwedstrijd zou ik Tom Boonen ook eventjes niet op de startlijst willen zien.

Ook organisatoren willen graag dat hun koersen een schoon imago hebben.

Dan kun je nog zo rotsvast vinden dat mensen als Cyclad en anderen onzin verkopen, maar feit is wel dat Tom Boonen de wielersport wederom in diskrediet brengt.

Dat staat wat mij betreft volkomen los van het feit of hij wel of niet strafbaar is, daar wil ik me zelfs niet over uitspreken. De man heeft gewoon ongelooflijk dom gehandeld, willens en wetens. Hij weet ook wat hem dat vorig jaar voor ellende heeft gegeven.

Ik ben het met Massimo eens, ik snap niet dat er mensen zijn die dit vergoelijken.

Maar goed, van jou snap ik bijna nooit iets, jouw mening ligt steeds wel heel ver van de mijne. :-)