Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vino hoopt op Tour

  • Ron Meijers

    Dopingzondaar Alexander Vinokoerov droomt van een rentree in de Ronde van Frankrijk. De inmiddels 35-jarige coureur wil in 2010 weer deelnemen. In juli dit jaar loopt zijn schorsing af.

    ,,Ik weet dat het zwaar zal worden om de organisatie van de Tour te overtuigen. Maar ik zal er alles aan doen om in 2010 weer aan de start te mogen verschijnen. Ik ben wel realistisch. Ik zal de Tour niet meer winnen, maar de bolletjestrui voor de beste klimmer moet nog kunnen”, liet de Kazak vrijdag weten in de Franse krant L’Equipe.

    Vinokoerov werd tijdens de Ronde van Frankrijk van 2007 betrapt op bloeddoping. Hij moest de Tour verlaten en ook zijn ploeg Astana diende zich terug te trekken.

  • Arnold

    Zou schitterend zijn, ik zie hem graag een comeback maken. Nu hopen dat er nog een ploeg is die hem voor de vuelta een contract geeft!

  • Pyama

    Nooit

  • Lucas

    Als hij écht denkt dat de ASO hem toe zal laten, dan zit er een steekje bij hem los..

  • JW

    Of je ervoor of ertegen bent, zijn wens lijkt me absoluut kansloos.

  • Boris de Löwikfan

    Zolang dopingzondaars terug mogen keren mag hij het ook, jammer natuurlijk…

    Maar de hypocriet die ik ben (das wielrennen he) ziet hem wel graag rijden, maar liever blijft hij thuis.

    Ik heb het idee dat de meeste mensen hier Vino liever niet terug zien keren itt een Basso of Millar, toch?

    Groet

  • Arnold

    Waarom bepaald de ASO wie er starten? Er wordt toch weer gereden onder auspicien van de UCI?

  • JW

    Ik denk dat je gelijk hebt, maar het verbaast me altijd weer. Basso, Vino, Kohl, zélfs Ricco of Schumacher, ze hebben allemaal dezelfde fout gemaakt, en het zelfde recht om terug te keren in het peloton.

    Dat een organisatie renners of ploegen weigert die zijn wedstrijd ernstig in diskrediet hebben gebracht kan ik me wél voorstellen.

  • Massimo

    Heeft te maken met de manier waarop alles is gegaan Boris (voor mij dan i.i.g.): Basso en Millar hebben hun schorsing keurig uitgezeten zonder mekkeren. Vino blijft maar roepen dat hij niet schuldig is, de hele wereld liegt behalve hij.

  • Boris de Löwikfan

    en Basso…