Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Column Elijzen

  • Lucas

    “”(Al ergerde ik me juist dood aan die uitzending van De Wereld Draait Door: erger dan dit kun je je eigen programma niet verloochenen… De wereld draait door? Jahaa, maar niet als één onzer vaste gasten komt te overlijden, nee dan staattie stil… Maar goed, dat doet er niet toe.)“”

    Héél sterk verwoord.

  • merijntje mortirolo

    Pffieww zeg, wat een nuance hier ineens (Elijzen zal blij zijn :))…

    Voor Proost!:

    Ik kan de stukken van Bril niet waarderen.

    Edoch, je opmerking over het condoleanceregister houdt natuurlijk geen steek: condoleances zijn er nu eenmaal om je medeleven aan de nabestaanden te laten blijken, niet om iemand postuum nog even af te kraken.

    Voor de rest heb je groot gelijk: overschatting is het vinden dat iemand waardering krijgt die hij niet verdient. (En daarmee dus een subjectieve aangelegenheid. En zo heeft iedereen gelijk.) Je hoeft geen groot lezer te zijn om te zien dat Lucas en ik vinden dat Bril te veel waardering kreeg van ‘het volk.’ Als ‘tafelheer’ in DWDD vond ik hem trouwens doorgaans wel okee, maar dat maakt hem niet ineens een groot columnist. (Net zoals zijn dood dat niet doet, overigens, al lijken veel mensen een andere mening toegedaan. :+)

    Ik heb ineens een deja vu, trouwens, alsof ik al eerder eens geschreven heb dat Elijzen een veel grotere columnist is dan Bril.

    Maar goed, mijn geest zal me bedriegen, dus voor het eerst in mijn leven:

    Elijzen schrijft boeiender dan Bril.

    (en ook dat is een mening, Proost! ;)).

  • Proost!

    Ja. Je zegt wat je bedoelt met het woord overschat. Maar in dat woord zit toch ook de bijbetekenis van ten onrechte gewaardeerd. Ik vind dat hij dat niet verdiend heeft.

  • Proost!

    Leuk stukje MM. Je moet columnist worden.

  • Sub Culture

    Goh vind het best een leuke column, had het erger verwacht.

    Ik kan me wel voorstellen dat als je hier heel af en toe een kijkje komt nemen en Je leest het verzamelde werk van arend appelberg, george bush en andere erik'en dat je je daar vragen bij gaat stellen.

  • T-I

    Het zou nou leuk zijn als Elijzen himself eens reageert op wat hier gezegd werd xD

    Wat ik me ook afvraag, soms zie je hier echte namen staan, zoals Maarten Ducrot, is dat um dan ook echt xD??

    Of worden daar nogal veel flauwe grappen mee uitgehaald xD

  • Lucas

    Soms zijn ze het echt (van Bon, van Kessel soms), soms dus ook niet. Meestal komen we daar gauw genoeg achter.

  • Lucas

    Dat bedoel ik dus ook.

    IK vind het onterecht dat zijn werk zo gewaardeerd wordt, simpelweg omdat IK er niets aan vind. Daarbij vind (vond) ik het ook nog eens een enorme, zelfingenomen arrogante kwal in DWWD.

    Sorry, meer kan ik er niet van maken.

  • Cyclad

    Je opmerking over het condoleanceregister slaat werkelijk nergens op, maar dat heeft mm al uitgelegd.

    Ik lees zowel Mulisch als Noort, evenals Voskuil en John Grisham en nog veel meer.

    Literatuur en lectuur gaan prima samen, het gaat er maar om waar je op dat moment zin in hebt. Die hokjesgeest, daar doe ik maar eens niet aan mee.

    Ik ben een Pink Floydfan, maar af en toe Hazes is best lekker.

    Maar goed, we dwalen af.

    Ben wel blij dat we het eens zijn over de inhoud van de column van Elijzen :-)

  • Boris de Löwikfan

    Halooooh Michiel Elijzen,

    Ik ben Boris en ben 12 jaar en ik vint wielrenner heel erg vet! Ik ben een grote fan van jouen hoop dat je snel de Tour wint en dat wil mijn zusje ook. Toen je won in de tijdrit in nederland was ik heel blij, het regende hier toen ook, grappig he!

    Nou daaaag…