Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bjorn, Axa en "de geest"

• Merijn

Beste Rob,

als je mijn eerdere postings leest zie je dat ik juist heel erg betrokken ben bij de dopingproblematiek. Echter, wat jij nu doet is op de man spelen, in dit geval beschuldig je Ton Welling. Dat is iets wat ik schandalig vind en daarmee schiet je je doel ook voorbij. Als iets constructiefs wil zeggen en daadwerkelijk je steentje wil bijdragen moet je met mogelijke oplossingen komen en niet zomaar in het wildeweg gaan schieten.

Groeten Merijn.

• Miramar

Als je 10(!) jaar geleden je hart al heb gelucht, waarom moet je dan nu weer “ oude koeien uit de sloot” gaan halen…!!!!

Miramar

• klaasvaak

Hey Rob,

Mijn zege heb je. Als jij het zelf heb mee gemaakt, dan kan en mag je dat best roepen. Het gaat altijd het zelfde, de sport wordt kapot gemaakt, blabla, we moeten er iets tegen dioen. Maar al is er iemand die iets zegt wat hij zelf heeft meegemaakt, dan is het allemaal gelul en dan kan dat niet geroepen worden. Zo open je tenminste de discussie, en het is niet dat je het van horen zeggen heb.

ps, dat ik het met je eens ben zegt niet dat ik je meteen geloof, ik ken je niet. Maar het zegt wel dat ik het goed vind dat je het zegt, als zo iemand zoiets doet, dan moet hij ook maar op de blaren zitten. Als het waar is moeten eerst deze rotte appels de sport uit!!!

• Flandrien

Merijn, je moet niet zo naief doen je weet zelf ook best dat er doping wordt gebruikt bij trade team 3 en grote amateur ploegen, en waarom zou dit dan niet gezegd mogen worden? Juist doordat er over gepraat wordt kan het worden opgelost.

• Rob Peters

right

• Rene Post

Rob, Vitamine C en vitamine B-complex worden tot de in water oplosbare vitamines gerekend. Ze zijn ook in hoge doseringen volkomen veilig voor je gezondheid. Wat het lichaam niet direct kan gebruiken, wordt met de urine weer afgevoerd. De GGD die jou destijds, zonder enige vorm van onderzoek, vitamine B (waarschijnlijk B12) wilde toedienen heeft dus niet gefaald. Wat Dhr. Welling betreft had hij waarschijnlijk alleen maar het beste met je voor, hij heeft zich altijd ingezet voor een optimale begeleiding en verzorging van renners. De 6 jaar dat ik onder hem heb mogen dienen (´93/´94/´97/´98/´99/´00) is hij altijd tegen het gebruik van doping geweest. Wat renners buiten de ploeg om doen kan en mag niet worden verhaalt op dhr. Welling. Ploegleider Ton Welling is niet allen een voorbeeld voor het Nederlandse Wielrennen maar voor de Nederlandse sport in het algemeen.

• Wouter

Maar zo maar een pil neerliggen bij je ontbijt, met het bevel eet op. Dat kan toch niet? Een renner moet toch zelf kunnen beslissen welke medicamenten

(geen dope dus) hij aan zijn lichaam toedient/ laat toedienen? De voorlichting over medische verzorging aan renners kan/moet naar mijn idee zeker beter. Nooit mag een renner gedwongen worden om een bepaalde medische behandeling te ondergaan. (De keuze is dus niet: eet op, slik op of spuit in of rot op)

Zo moet er naar mijn idee altijd precies aan de renner worden verteld wat voor een medicamenten aan hem worden toegediend. Zo voorkom je bij positieve controles dat de renners met de verklaring komen “Ich habe es nicht gewüsst”. Op die manier is de ploeg altijd gevrijwaard van verdenking en is het dus zeker dat de renner op eigen houtje met “dokters” heeft gewerkt.

• Rene Post

Inderdaad dat kan niet, je hebt gelijk Wouter. Maar renners zijn bij Dhr. Welling nooit gedwongen iets te nemen en de pillen die werden verstrekt waren bekend bij ploegarts en bij de renners. Ik kan me als jonge amateur herinneren dat er lezingen werden georganiseerd door onze club waarin verzorging van renners centraal stond. Ik ben al die jaren dat ik heb gefiets op de hoogte geweest welke vitamines, want daar praten we nu ineens over, ik kreeg voorgeschoteld er is mij nooit iets gedwongen. Punt blijft dat dhr. Welling nooit maar dan ook nooit heeft voorgesteld aan een renner om doping te gebruiken. Als een renner zelf iets neemt, bewust of onbewust, heeft de ploegleiding noch de medische staf van AXA daar iets mee te maken gehad, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.