Museeuw was in een bepaalde periode ook onverslaanbaar. We weten nu allemaal waarom. En zo zijn er wel meer voorbeelden. Bv G J Theunissen in enkele jaren tijd van nominale knecht naar tour favoriet.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsQuick Step is niet onverslaanbaar, maar ze hebben wel alle troeven in handen. Ze hebben de topfavoriet in huis, die solo kan aankomen of een sprint van een select groepje kan winnen. Daarnaast hebben ze met Chavanel en Devolder 2 renners die een solo van 10-20 km uit de mouw schudden, als je ze 20 meter geeft zijn ze definitief vertrokken. Beide renners zijn ook in staat om indien nodig de koplopers terug te halen en een sprint te forceren voor Boonen. Het Rabo collectief ontbeert deze kwaliteiten.
Bij Rabo zijn ze van mening dat een sterk collectief voor overwinningen kan zorgen, maar 4 keer 0 blijft gewoon 0. De laatste keer dat een van deze 4 renners een (semi)klassieker won was alweer van 3 jaar geleden, de laatste keer dat Rabo een noemenswaardige (semi)klassieker won zonder de inbreng van Freire is alweer van 2005. Je kan wel een sterk collectief vormen, maar dan moet je er ook wat mee kunnen doen. En zolang er snellere mannen als Boonen en Haussler rondrijden in het peloton gaat het moeilijk worden.
In grote lijnen mee eens. Een sterke afmaker in de gelederen biedt nog de meeste kans om het Quickstep moeilijk te maken (Haussler/Hushovd). Als je ziet hoeveel problemen Haussler gisteren de Quicksteps voorschotelde is zelfs het sterke Quickstepblok door dit soort mannen te verslaan.
Wat niet wegneemt dat Rabo met zijn - in de breedte - sterke blok een kleine kans maakt op winst. Als ze vooraan sterk vertegenwoordigd zijn - en daartoe zijn ze in staat - kunnen ze een keer het geluk hebben in de goeie demarrage - zonder een sterke afmaker daarbij - mee te gaan.
Ook zou je mogen verwachten dat ploegen als b.v. Lotto en Saxo Bank in de RVV nadrukkelijker aanwezig zullen zijn. Dat kan tot een ander koersverloop leiden, waarin de dominantie van Quickstep wat minder groot kan worden.
Maar Quickstep heeft voorlopig de meeste troeven in handen.
.
Quick step heeft idd de sterkste ploeg.. maar !!
Als er serieus doorgetrokken denk ik toch dat er zodanig geschift zal worden dat quick step hun overwicht kwijt is. Ik denk een kopgroep van 6 - 8 man met 2 quick steps bij. Daarmee heb je zeker geen gewonnen spel. En als bv pozzato en Langeveld beter zijn. Dan kan quick step daar met hun 2 man niets aan doen.
pronostiek:
***** Pozatto Gilbert
**** Langeveld Boonen
*** Haussler Kroon
De Ronde van Vlaanderen is nog veraf.
Bovendien is de RVV een zeer onvoorspelbare koers met al dat draaien en keren. In de RVV zie je heel vaak dat de grote favoriet (of ploeg) het net niet haalt.
Ik denk dat verschillende ploegen blij zijn met het machtsvertoon van Quickstep. Laat ze maar de last van de koers dragen.
En ja, ook ik verwacht veel van Silence Lotto (maar ik ben een beetje een fan, dus da's nogal wiedes) en van andere ploegen.
Tenslotte over Boonen en doping…ik zie weinig verdachte indicaties behalve dat ij wielrenner is, Boonen is naar de profs gekomen als belofte en heeft dat waar gemaakt. Ik vind hem niet verpletterend. Hij is goed in zijn wedstrijden. Ik zou mij pas zorgen maken bij prestaties zoals Museeuw die het WK wint in Lugano …dus als Boonen in Luik-Bastenaken-Luik iedereen overhoop rijdt, dan is er stront aan de knikker.
Zo een beetje als die beruchte tijdrit van Rasmussen in de Tour van 2007…toen was ik één van de enigen die daar graten in zag…mocht Rasmussen toen voor Quickstep gereden hebben en Boonen voor Rabobank, dan hadden we heel andere reacties gezien…een deel van de Nederlandse chauvinisten hier lust Boonen rauw omdat hij een Belg is (met als extra bezwarende omstandigheid dat hij ook nog eens voor Quickstep rijdt), ik vind dat dom en klein…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?