Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dekker stapt af in Italie

• will

Natuurlijk kan ik de naam van de insider niet geven. Ook kan ik niet controleren of die de waarheid spreekt. Dus ga er maar van uit dat het niet klopt, aangezien ik het wel met bovenstaande eens ben, en TD zich niet tegen deze beschuldiging kan verweren (mocht het niet waar zijn).

• Cyclad

Hypocriet? Ik weet het niet.

Nogmaals, ik geloof het pas als Thomas bekent of wanneer zulks bewezen is, maar je moet toch op z'n minst bekennen dat er een aureool van geheimzinnigheid rond de inactiviteit van Dekker in de 2e helft van het vorige seizoen hangt.

• Keuteberg

En dat komt door Rabobank, niet door Dekker, want Rabobank heeft hem immers betaald om zijn mond te houden hé, dus waarom men dan vragen gaat stellen bij dekker. Klinkt nogal onlogisch

• JW

Okee Will. . Het was niet persoonlijk bedoeld.

• Andere Peter

Natuurlijk weet ik dat jij weet dat Gusev niet van Rabo was. Dat is het punt niet. Punt is, dat het heel wel denkbaar is dat Rabo met een eventuele interne dopingkwestie anders zou zijn omgegaan dan met Gusev gebeurde. De situatie van de ploeg was anders.

Er mocht in die fase (kort voor de Tour die de Tour van de Schone Terugkeer moest betekenen) voor Rabo absoluut geen negatieve publiciteit komen op dopinggebied. Het staat aboluut niet vast dat Rabo een bij een interne controle tegen de lamp lopende renner op dat moment publiekelijk kenbaar had gemaakt - sterker nog: ik vind het veel waarschijnlijker dat men zoiets stil zou houden en interne maatregelen zou nemen. Bijvoorbeeld breken met de renner en in het nieuwe seizoen de ploegregels op dit punt fors verscherpen.

Daarom past de theorie van “Wills insider” wel degelijk in het verloop van de hele geschiedenis, zoals JW en Cyclad beamen. Mijn enige punt is, dat jouw verweer niet deugt, in die eerste post, als zou Rabo alles zeker aan de grote klok hebben gehangen. Ik ben daar niet van overtuigd. De volstrekt bewijsloze theorie van Wills insider strookt ook heel goed met een eventuele zwijgplicht en zwijggeld.

Ik ben het wel eens met je woede over het onrecht dat TD op deze wijze wordt aangedaan. Zoiets als wat Will meldt, mag je eigenlijk alleen melden als je meer bewijs hebt.

Nog iets waarschijnlijker is een lichtere versie van wat Wills insider zei. Er was misschien wel een keer iets geks met een bloedwaarde van TD (zoiets werd ook gelekt), maar absoluut onvoldoende om als bewijs voor doping te zien. Wel reden voor de ploeg om TD, net als overigens alle andere renners, steeds scherper te controleren, steeds dichter bij de ploeg te houden, steeds minder speciale trips en voorzieningen te accepteren. Men had de les van 2007 geleerd: je geeft een renner niet enkele weken de kans om ‘van de aardbodem te verdijnen’. Ik geloof dat TD clean was/is! Maar ik geloof ook dat hij dit verscherpte toezicht door de ploegleiding als motie van wantrouwen zag, zoals hij ook liet doorschemeren. Waardoor de breuk snel onvermijdbaar werd.

• Andere Peter

Voor de Zaak Wenen is geen bewijs, maar zelfs ook niet eens het begin van een smoking gun, geen beschuldiging, geen onderzoek, helemaal niets. Het enige wat er (ongeveer 24 uur lang) was, was een overhyped ‘van horen zeggen-bericht’ in de Duitse pers. Om het met een moord te vergelijken: er is geen dader, geen schot gehoord, geen rook gezien, geen wapen gevonden, er is geen lijk en er is niemand vermist. Tsja, dan wordt het wel heel sterk om staande te houden, dat er een moord is gepleegd.

Merkwaardig dat je hypocrisie bespeurt, als mensen tot een (iets) andere conclusie komen op basis van inhoudelijke afwegingen.

• Mazter

Sowieso een kromme vergelijking met geen dader, geen lijk, blablabla. Er waren wel degelijk daders, twee laboranten van Humanplasma, en er was wel degelijk een beschuldiging, door het WADA nog wel. Verder blijkt er door zowel het Oostenrijkse ministerie van binnelandse zaken als door het parket van Wenen een onderzoek te zijn gedaan naar het lab. Het ministerie wist na 2 weken al te zeggen dat er niets was gebeurd (doping is in Oostenrijk niet strafbaar, vergelijkbaar met Spanje, ligt politiek gevoelig en dus niet serieus te nemen). Het parket staakte zijn onderzoek pas afgelopen dinsdag wegens gebrek aan bewijs. Zou vergelijkbaar kunnen zijn met de fuentes zaak, het enige geluk was dat er geen kinderlijk gecodeerde bloedzakjes en lijstje met sporters gevonden was. En het vinden van verdachte bloedzakjes bij een bloedbank is natuurlijk zoeken naar een naald in een hooiberg.

Eigenlijk opmerkelijk dat je dit nieuws van een Amerikaanse sportsite moet plukken en geen enkele Europese wieler- of sportsite er aandacht aan heeft besteedt.

• De Pakhaas

Dekker was net zo clean als Rasmussen, Bettini en Franciscus van Jole destijds…

• Andere Peter

Het is altijd lastig discussiëren met iemand die graag een complot aanhangt, want complotaanhangers draaien vaak de bewijsvoering om. Dan kijg je de suggestie, dat omdat iets alleen in een verre site te lezen is, er wel iets niet pluis zou zijn - al moet je maar raden wat en waarom de hele Europese pers daaraan meedoet. Het kan natuurlijk ook, dat iedereen allang heeft geconcludeerd dat deze pers-misser niets behelsde. Dat is ook vele malen waarschijnlijker dan welk complot ook.

Alles wat je zegt versterkt de overtuiging, dat daar niets aan de hand is, of althans dat er absoluut geen bewijs is voor vals spel door (Rabo-) wielrenners. Daaraan toe te voegen:

- geen enkele betrapte renner

- geen enkele betaling teruggevonden

- geen enkel bewijs voor contact gevonden (iemand beweerde ooit dat er een lijstje namen was maar (a) dat is geen bewijs, in mijn huis vind je ook lijstjes met Rabo-namen (b) zelfs die lijst is nooit gevonden)

• Paul, uit het verre Smeermaas

Dus niet, slimmer en misschien over 10 jaar betere uitslagen gereden dan VDB.

Thomas beterschap.

Paul, uit het verre Smeermaas

Oh ja, Als de controle niet door de UCI is uitgevoerd door wie dan wel en hoe kwamen zij aan de gegevens??????