Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Selecties Vlaanderen

• Impressed

Nu de hekken in de Panne worden opgeruimd en de Nederlandse ploegen de selecties bekend hebben gemaakt kunnen we eens kijken naar de Nederlandse inbreng.

Rabobank:

Renners

Juan-Antonio Flecha

Matthew Hayman

Pedro Horrillo

Sebastian Langeveld

Nick Nuyens

Joost Posthuma

Maarten Tjallingii

Bram Tankink

Vacansoleil

De selectie van Vacansoleil voor de Ronde van Vlaanderen is als volgt:

Björn Leukemans, Wim de Vocht, Frederik Veuchelen (België), Aart Vierhouten, Jens Mouris, Lieuwe Westra, Gerben Löwik en Johnny Hoogerland (Nederland).

Skil-Shimano komt zondag met vier Nederlanders aan de start in de Ronde van Vlaanderen: Koen de Kort, Floris Goesinnen, Roy Curvers en Tom Veelers. Het team wordt gecompleteerd door de Belg Bert de Backer, de Australiër Mitchell Docker, de Fransman Cyril Lemoine en de Japanner Fumiyuki Beppu.

• Art

5 bij Vacansoleil, 4 bij Skil, 4 bij Rabo, dan nog 2 of 3 bij Garmin, 2 bij Milram en 1 bij CSC.

18 of 19 renners dus.

• Impressed

reminder voor Il dottore:

Vacansoleil reist met een internationaal gezelschap af naar de Tirreno-Adriatico. In totaal stuurt de Nederlandse formatie in haar eerste grote rittenkoers zes verschillende nationaliteiten de weg op. Naast de Nederlander Lieuwe Westra en de Belgen Björn Leukemans en Wim de Vocht verschijnen ook Borut Bozic (Slovenië), Sergey Lagutin (Oezbekistan), Baden Cooke (Australië), Matteo Carrara (Italië) en Clément Lhotellerie (Frankrijk) aan de start. (Foto: Marcel Slagman)

Bron. WM

Verdorie, ik dacht nu echt dat dit de 3e Nederlandse profploeg zou zijn.

Dit zal de chauvinisten onder ons pijn doen.

Groet,

Il dottore

• inverse

19 Nederlanders aan de start, 1-2 Nederlanders er nog bij na de Koppenberg.

• Sub Culture

Er zijn 3 Nederlanders die volgens mij een rol kunnen spelen, zijnde, Maaskant, Terpstra en Langeveld.

Mss dat er nog eentje van bij Vacansoleil kan verrassen.

De kansen op een Nederlandse zege lijken mij volgende week zondag groter. Maar dan wordt het volgens mij ook niks.

• Robin

Langeveld lijkt me de enige kanshebber, zeker als die dezelfde benen als vorig jaar heeft.

• arend appelberg

langeveld vind ik niet erg indrukwekkend. het mooie weer is wel in zijn voordeel. toch heb ik meer vertrouwen in maaskant volgende week en nog veel meer in murillo fischer volgende week met dit weer _O_

• TDF

Eén à twee Nederlanders na de Koppenberg is negatief gedacht maar wel mogelijk. Toch, met een beetje geluk, moet een grotere delegatie landgenoten zeker tot de mogelijkheden behoren. De meeste van de vaderlandse deelnemers hebben zich de laatste weken allemaal getoond en lijken in vorm. Posthuma, Tjallingii, Mouris, Westra, Hoogerland en zelfs Löwik zijn subtoppers (de een wat sterker dan de ander) waarvan een aantal zeker lang mee zullen kunnen. Ook Tankink misstaat niet in dit rijtje, ware dat hij er een tijdje uit is geweest en we niet weten wat we op dit moment van hem kunnen verwachten. Daarnaast hebben we nog het drietal Langeveld, Maaskant en Terpstra die tot de echte favorieten gerekend worden. Van deze drie heeft Terpstra zich nog het meest schuil gehouden dit voorseizoen.

Eigenlijk lijken alleen de mannen van Skil op voorhand tekort te schieten. Hoewel zij natuurlijk wel kunnen verrassen. Wellicht een van hen in een vroege ontsnapping?

Volgens mij kun je afgaande op bovenstaande namen zeker drie of meer Nederlanders van voor zien na de Koppenberg. Daarnaast bezitten zowel Rabobank als Vacansoleil over sterke blokken die zeker zullen meespelen. Het kan leuk worden…Impressed schreef:

• TDF

En dan ben ik Kroon als semi-favoriet nog vergeten.

• Art

1-2 Nederlanders na de Koppenberg slaat natuurlijk nergens op.

Langeveld, Kroon, Terpstra, Maaskant, Posthuma, Tjallingii en Tankink (in goeden doen) moeten dat allemaal met de eerste groep kunnen overleven en ook Hoogerland acht ik in staat het pak te volgen.

Als het echt zo schitterend weer wordt, is de kans natuurlijk groot dat de eerste groep na de Koppenberg nog vrij omvangrijk is en dan kunnen er nog wel meer mee.