Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Selecties Vlaanderen

• Berend Botje

Dan wordt het dus weer wandelen

• Goozzer

Westra mag langzamerhand ook wel in dat rijtje geplaatst worden.

In eerste instantie was ik nog wat afwachtend, maar hij bewijst de afgelopen week toch een enorme klasbak te zijn. Daarom een stevige stelling: Westra is binnen een paar jaar een man om serieus rekening mee te houden, in tal van koersen. Mijns inziens hoeft hij (al dan niet in de toekomst) niets onder te doen voor bijvoorbeeld een Devolder. Ik denk dat Westra een heel goede renner kan worden…

• Sub Culture

Heeft Westra in een (semi) klassieker reeds blijk gegeven van flitsen, waaruit mag worden opgemaakt dat er met hem dient worden rekening te houden in de nabije toekomst?

• piet

Westra moest er toch af in de eerste rit van de panne?

• dvritm

Er is hier een nieuweling in mn straat en die hoeft volgens mij ook niet onder te doen voor Devolder (al dan niet in de toekomst…).

• Goozzer

De manier waarop hij in de E3-prijs reed… Ik durf te stellen dat, mocht hij niet in de kopgroep hebben gezeten, hij daar bij de eerste 10 zou hebben gereden… Waarop gebaseerd? Het gemak waarmee hij reed en bleef rijden; de inhoud die hij toonde, hij stortte geenszins in. Ook de snelheid waarmee hij, niet eens maximaal, de klimmetjes opreed. Heel veel minder dan de toppers was dat niet, zeker niet voor een man die al zolang in de aanval reed…

Enige vraagpunt is eigenlijk nog: hoe zit het met zijn explosiviteit op de hellingen. Dat zou een probleem kunnen zijn. Al heeft hij in de tijdrit van vandaag bewezen dat hij genoeg power heeft om een eventueel gaatje weer dicht te kunnen rijden…

Mocht het op Vlaamse wegen onverhoopt toch niet lukken: de vergelijking, door Cyclad gemaakt, met Jens Voigt vind ik in dat geval niet eens zo'n vreemde. Westra heeft wat in huis, daar ben ik (nu helemaal) van overtuigd…

• Goozzer

Je kunt er een dom grapje van maken, maar ik ben bloedserieus. Ik houd echter gewoon rekening met het feit dat hij nog wat tijd nodig heeft; hij is immers pas sinds dit jaar prof en zal dus nog stappen kunnen en moeten maken. Of Westra ook daadwerkelijk grote koersen gaat winnen, weet je nooit, maar fysiek gezien hoeft hij m.i. niets onder te doen voor tal van renners. Devolder koos ik vanwege de gelijkenissen: tijdrijder/hardrijder, aanvallend ingesteld. Beetje dezelfde bouw etc. Dat Devolder nu toevallig Vlaanderen al op zijn palmares heeft staan, moet de vergelijking niet meteen vertroebelen. Devolder had op zijn 26e de RvV namelijk ook nog niet op zijn palmares staan. Laat staan als eerstejaarsprof van 26, die nog wat achterstand heeft weg te werken…

• Sjefke

Tom Veelers zal helaas niet starten. Hij is herstellende van een griepje.

Zie zijn website!

• Alpenroosjes

Dat hij inhoud en mogelijkheden heeft, heeft Westra vandaag toch wel laten zien. Voor de rest is het afwachten, maar de voortekenen zijn niet verkeerd.

Al denk ik persoonlijk dat een dergelijk type renner beter in P-R tot z'n recht komt. (Maar ook dat zullen we de komende jaren wel zien.) Dat geldt volgens mij echter ook voor Devolder. Dus wat mij betreft vindt ik de vergelijking van Goozzer nog niet zo verkeerd.

• Cyclad

Ik ben blij dat een wielerkenner als jij ook de mogelijkheden van Westra ziet, goozzer. Staan Ton Duk en ik tenminste niet alleen :-)

Ik ben het helemaal met je eens.

De reden dat Lieuwe er af moest in de 1e etappe was tweeledig: hij smeet met z'n krachten (zat ook in de 1e ontsnapping) en kende het parkoers niet, waardoor hij te weinig doseerde.

Ik ben er van overtuigd dat Westra in de nabije toekomst een goede rol gaat spelenn in licht geaccidenteerde klassiekers (op de kasseien is hij nog wat minder, wellicht komt dat nog) en in de kleine etappekoersen met licht klimwerk.

Ik snap ook de scepsis van de Belgen zoals Sub wel, maar die zagen hem niet aankomen. De echte volger van met name de Nederlandse wedstrijden wist in 2007 al dat Westra een speciale is.